Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Ik heb er eentje op de RG500, past perfect!
Is inderdaad niks mis mee ,maar ja als je een mierenneuker ben die alles zo origineel mogelijk wil hebben dan kan
een imitatieruit net iets anders uitvallen dan je wil,maar dan moet je eigenlijk helemaal geen imitatie willen en
op de blaren gaan zitten wat de hogere kosten van origineel betreft,zo heb ik mijn RG,s ook gerestaureerd met
alleen originele onderdelen en dat heeft flink wat gekost.Een motor waar imitatie onderdelen op zit is ook minder waard voor
een verzamelaar.Zelfs een originele ruit met wat lichte krasjes is dan nog meer waard dan een mooie glimmende perfecte imitatieruit.
 
Zelf heb ik een MRA scherm op mijn RGV. Het is er eentje met zo'n "bobbel" erop en is licht getint. Hij past erg goed en ik vind het goede kwaliteit.

Thanks! Goed om te weten dat hij past. Dit is wel wat ik al vermoedde nav. de foto's: Ik vind een mra ruit prima maar dan wel een die het origineel benaderd en geen dubble bubble ruitje.
 
Er staat een set cilinders te koop waarmee dat gedaan is.
Voordeel is wel dat je daarna overmaat zuigers kan gebruiken, al zal dat zoeken worden naar iets wat past.
Ik vraag me af of dat goed gaat qua uitzetting v/h materiaal tov origineel, en of dat fijn is voor je PV's en koppakking.
Toch als je op dat bedrijf zoekt klinkt het allemaal positief.
 
in princiepe is er niets mis met verbuste cylinders indien goed gedaan. grootste nadeel is de mindere warmte overdracht van bus naar alu (of omgekeerd : de afkoeling geraakt moeilijker bij de cylinderwand) , dus voor getunede blokken of races zou ik ze net niet aanraden.
 
Dank je wel! Ik had deze inderdaad gezien en vond ze ook best prijzig :X. Maar goed, als het allemaal weer goed schakelt is dat het wel waard.
Dit is dan alleen puur de eerste versnelling? Ik zag dat je ook nog onderdelen hebt voor de 2e en 6e versnelling.
Ik heb alles gedaan. Dus 1, 2 en 6, maar het zijn maar twee tandwielen. Het monteren was ook een eitje. Ik denk dat die vorken het meeste doen voor wat betreft het schakelen zelf. Echt, ik ben verbijsterd.
Ik heb ook een reserve blok, met bak. Toen mijn oude bak uit de versnelling sprong heb ik tijdelijk de reserve bak geïnstalleerd. Ook deze bak schakelt niet zo prettig dan de gereviseerde bak met TTW onderdelen. Maar ja, het kost een vermogen.
Ik heb ook nog Cougar reds en een Ignitech. Dus die paar onderdelen zijn al duurder dan de hele brommer.... zucht.
 
Heeft iemand ervaring met verbuste cilinders? Dus origineel gewoon een aluminium cilinder met nikasil maar nu een chromo bus erin.

Zie:
Toen ik mijn brommer kocht, zat er een cilinder op met een bus erin. De ander niet?? Geen idee waarom, samengeraapt ding.
Ik heb gebruikte cilinders gekocht en ze opnieuw laten nicasealen.
Het verbuste ding ligt hier nu stof te verzamelen. Overigens, wel knap gedaan, volgens mij een gigaklus. Alle poorten moeten naadloos aansluiten enzo.
 
Excuses, foutje, ik had nog een oud plaatje met onderdelen en daar zie ik drie tandwielen liggen. Het is ook al weer even geleden:
RS250parts.JPG
RS250parts.JPG
 
Ik heb met beide geen ervaring maar ik hoor goede verhalen over Pieter Smit en Mike Velthuijzen
Ik heb ervaring met P.S. piet smit, echt een vakman...... je zou bijna zeggen een wonder doktor!👌
Mijn rs250 afgesteld 1.5 uur was ie weer perfect.
De basis afstelling was ruk, pv stonden ook bagger enz. Daarna gaf ze terwijl ze nog moest inlopen dik 60pk....
 
Hoi,

Vraagje, ik zoek een dubbel double kuipruitje voor een kuip van een RS 250 die gemonteerd zit op een supermono. (foto)
Waarzijn deze te krijgen?

BVD, Frank
 

Bijlagen

  • Pami BMW.jpg
    Pami BMW.jpg
    83 KB · Weergaven: 9
Hoi,

Vraagje, ik zoek een dubbel double kuipruitje voor een kuip van een RS 250 die gemonteerd zit op een supermono. (foto)
Waarzijn deze te krijgen?

BVD, Frank

Normaal gesproken bij MRA en MDI, zie discussie daarover hierboven.
 
Niet van een Aprilia maar een Honda RS 250 ....

Ha Frank, hoe gaat het? Nog met de mono gereden op assen zag ik.
Je kan Mike eens vragen voor ruiten, wij kochten daar ook van die grote universele, moet je zelf aftekenen en zagen.
Gr, Cas
 
Zo gisteren 180km binnendoorwegen gereden. Nergens lek. Niet bij de kop. Niet vis de uitlaten. Ik ben weer helemaal blij
 
Ha Frank, hoe gaat het? Nog met de mono gereden op assen zag ik.
Je kan Mike eens vragen voor ruiten, wij kochten daar ook van die grote universele, moet je zelf aftekenen en zagen.
Gr, Cas
Hoi Cas,
Ik ben nog niet in Assen geweest dit jaar, juli pas.
Heb het ruitje nodig voor de BMW van Jos Grauwmans, voor de RGV-DR heb ik ruitjes liggen.
Maar volgens mij zit ik hier fout....met allemaal die brommers zonder kleppen...... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan