Het span dat ik eigenlijk niet had moeten kopen.

een paar weken terug heb ik nog wat van die wegwerp overallen kunnen bestellen via een bedrijf dat gif verkoopt.
Ik vond hem omdat ik op zoek was naar gif tegen houtworm.

Zo'n straal ding is inderdaad wel handig ja.
Ik wil het blok van mijn Bmw nog een keer doen.
Die heeft een beetje last van bloemkolen....
 
een paar weken terug heb ik nog wat van die wegwerp overallen kunnen bestellen via een bedrijf dat gif verkoopt.
Ik vond hem omdat ik op zoek was naar gif tegen houtworm.

Zo'n straal ding is inderdaad wel handig ja.
Ik wil het blok van mijn Bmw nog een keer doen.
Die heeft een beetje last van bloemkolen....
Ik heb zo'n Ali ding aangeschaft voor op de Karcher. Dat gaat best goed met een zak vogelenzand. Ik heb er klepdeksels luchtfilterhuis en zo mee gestraald. Dat gaat helemaal prima. Het aluminium wordt keurig schoon. Het carter heb ik nog niet aangedurft. Mijn 1100GS is ook een corrosiepuist. Dat blok ga ik in de "veilige" zones zoals de voorkant ook met deze methode doen.
 
Ik heb zo'n Ali ding aangeschaft voor op de Karcher. Dat gaat best goed met een zak vogelenzand. Ik heb er klepdeksels luchtfilterhuis en zo mee gestraald. Dat gaat helemaal prima. Het aluminium wordt keurig schoon. Het carter heb ik nog niet aangedurft. Mijn 1100GS is ook een corrosiepuist. Dat blok ga ik in de "veilige" zones zoals de voorkant ook met deze methode doen.

Heb je een linkje van dat ali ding?
 
Ik weet het, het is stil hier. Wel dingetjes gedaan maar weinig fotowaardigs, en daar houden we juist zo van. Inmiddels is het ijzerwerk terug van de poedercoater en zijn uit voorzorg de keerringen van blok en bak vervangen. Het zou lullig zijn om 35 euro te besparen en er achter te komen dat er wat lekt als alles gemonteerd zit.
Erg fijn zo'n fris gecoat frame waar je dat gestraalde blok met nieuwe bouten in schroeft!*D

SP86.jpg
SP87.jpg


De kogelaansluitingen voor het zijspan zitten er op, de aansluitingen voor de schoorstangen moeten nog gemaakt worden. Degene die er bij zit onder het balhoofd is niet naar mijn zin en de achterste is er niet.
SP85.jpg
SP84.jpg


Niet alles verloopt even soepel. Gisteren dacht ik na twee dagen op mijn werk die op zijn zachtst gezegd minder aangenaam waren, even een poosje de werkplaats in te duiken voor een paar uurtjes therapeutisch sleutelen. Helaas viel na een half uurtje met een misselijkmakende klap het cardan van de werkbank.

SP88.jpg


:('(:r Klaar. Licht uit. Bier drinken. TV aan. Docu naar aanleiding van het overlijden van Bibian Mentel.
Tot de slotsom gekomen dat het voorval met het cardan zo'n drama niet is. Het huis zelf is nog intact, de afdekrand naar het wiel is verbogen en gescheurd, maar het is te repareren en bovendien heb ik nog een cardan. Dat zit er inmiddels op.
 
Dat soort dingen zijn altijd Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Gelukkig had je nog bier.

Goed dat je weer bezig bent, het ziet er allemaal lekker fris en schoon uit.
 
Ik heb via het Moto Guzzi forum een cardanhuis op de kop getikt. Kan ik bij gelegenheid het gehavende cardan weer in orde maken. Maar voorlopig blijft het andere cardan zitten.
 

recht vouwen, V erin slijpen en dichtplakken. Of andersom. Ziet er niet uit maar komt niet meer los 😎
 

recht vouwen, V erin slijpen en dichtplakken. Of andersom. Ziet er niet uit maar komt niet meer los 😎
Ik heb al zo veel dat er niet uit ziet (o.a. ikzelf) dus ik ga toch maar voor de optie van een ander huis. :P
 
Mooi klusje om het helemaal om te bouwen.
Da's ook heel erg therapeutisch sleutelen,

En dan het oude huis lassen en op voorraad leggen uiteraard
 
Het is heel goed aluminium, je kan het prachtig lassen. Desnoods met Lumiweld solderen. Daarna slijpen, stralen en je ziet er niets meer van.
 
Even een experimentje uitgehaald, de rand van het beschadigde cardanhuis afgeslepen.

SP90.jpg


Ik vind het er eigenlijk beter uitzien dan de originele situatie. Misschien kan ik nog iets doen met de ruimte tussen cardanhuis en transmissiedemper. Er moet sowieso nog een ring gemonteerd worden om de transmissiedemper op te sluiten.

SP91.jpg
 
Hoi.

Mankeert niks aan, zo.
Vroeger in de racerij ook wel gezien.

Groeten, Paul.
 
Even een experimentje uitgehaald, de rand van het beschadigde cardanhuis afgeslepen.

Bekijk bijlage 1615058

Ik vind het er eigenlijk beter uitzien dan de originele situatie. Misschien kan ik nog iets doen met de ruimte tussen cardanhuis en transmissiedemper. Er moet sowieso nog een ring gemonteerd worden om de transmissiedemper op te sluiten.

Bekijk bijlage 1615066
Ja past beter bij dat wiel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan