Het SRAD topic #18: Like it or not, still here!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook wij kunnen goed het weekend in. De EEG van Nova vertoonde geen afwijkingen. *O* verklaring voor de stuipjes hebben ze niet maar ze is verder prima gezond..

Beter! :)





Voor die brandstofpomp, als het dezelfde is, dan kan je dat toch zien op het onderdelennummer in de fiche? Als het goed is staat die lijst in de OP. Of anders even googelen...

Of zeg ik nou iets heel raars?
 
@Willem Halverwege vorig seizoen toen ik 'm kocht (5 a 6 maandjes geleden) heb ik 'm van top tot teen helemaal laten langslopen & ál 't nodige onderhoud laten doen bij een garage (omdat ik zelf de nodige skills hiervoor nog moet opdoen). En hou verder alles hoed in de gaten. Dus ben wel netjes/zuinig op
m'n motortje hoor :D zal altijd goed op het onderhoud letten ;)
Brandstoffiltertje dacht ik zelf ook aan..
 
Maar dacht vraag 't effe omdat jullie misschien ook zoiets hebben gehad met het radje :) Het voelde namelijk hetzelfde als het brandstof pickup probleem dat we bij de auto hadden ;)
 
@Willem Halverwege vorig seizoen toen ik 'm kocht (5 a 6 maandjes geleden) heb ik 'm van top tot teen helemaal laten langslopen & ál 't nodige onderhoud laten doen bij een garage (omdat ik zelf de nodige skills hiervoor nog moet opdoen). En hou verder alles hoed in de gaten. Dus ben wel netjes/zuinig op
m'n motortje hoor :D zal altijd goed op het onderhoud letten ;)
Brandstoffiltertje dacht ik zelf ook aan..


Oh had je hem dan al zolang ;) Dacht je hebt hem pas gekocht zodoende noemde ik dat onderhouds riedeltje. :+
 
Maar dacht vraag 't effe omdat jullie misschien ook zoiets hebben gehad met het radje :) Het voelde namelijk hetzelfde als het brandstof pickup probleem dat we bij de auto hadden ;)


Of je TPS sensor staat niet goed?Dan krijg je ook een hikje als je gas geeft bij een laag toerental.
 
@ Willem haha ja :) gewoon wat laat op 't forum gekomen ;) 't is wel m'n eerste motortje hoor. Zou ook kunnen ja.. Is dat makkelijk zelf te checken? (wat is het forum trouwens onhandig via de telefoon zeg :/)
 
@ Willem haha ja :) gewoon wat laat op 't forum gekomen ;) 't is wel m'n eerste motortje hoor. Zou ook kunnen ja.. Is dat makkelijk zelf te checken? (wat is het forum trouwens onhandig via de telefoon zeg :/)


Het kan zeker want hij reageerd dan net iets trager op het gas met een dipje.Je hebt Forté gebruikt misschien heeft dat vuil losgemaakt?Jij had toch een Carbs model 600 cc?Wellicht is je carbs vuil geworden.En is het niet je benzine tank filtertje?Het kan zoveel zijn.Vraag me ook altijd af hoe een echte monteur te werk zou gaan?

Ben zelf erg slecht in diagnoses stellen daarvoor heb ik echt te weinig kennis.Wat ik doe is alles nameten of domweg uitwisselen.

Die TPS kun je zo checken
 
Laatst bewerkt:
Het kan zeker want hij reageerd dan net iets trager op het gas met een dipje.Je hebt Forté gebruikt misschien heeft dat vuil losgemaakt?Jij had toch een Carbs model 600 cc?Wellicht is je carbs vuil geworden.En is het niet je benzine tank filtertje?Het kan zoveel zijn.Vraag me ook altijd af hoe een echte monteur te werk zou gaan?

Ben zelf erg slecht in diagnoses stellen daarvoor heb ik echt te weinig kennis.Wat ik doe is alles nameten of domweg uitwisselen.

Die TPS kun je zo checken

Bedankt voor die link! ;)
Ben net thuis van werk (met de motor).
Maar tot de 100km/h heb ik dus nergens last van.. Binnen de bebouwde kom. Geen dipjes, geen haperingen, helemaal niks. Stagionair loopt 't radje ook even prachtig als altijd (dus krijg ik weer 't gevoel dat 't niets met de carbs te maken heeft). Het is echt pas na een paar minuten dezelfde snelheid op de snelweg. Als ik bijv. 120km/h rij, zonder extra of minder gast te geven, gaat hij ineens haperen (gisteren had ik een moment dat ik 'm echt even niet meer boven de 80 kon krijgen, terugschakelen wilde niet baten en ik kreeg 'm niet hoog de toeren meer in). Dit is dan eventjes en plotseling rijdt ie weer normaal.. Voor een stukje. Het is onwijs onverschillig. Ga maandag maar een beetje speuren en ander rij ik toch maar even langs bij een monteurtje. Dan maar hopen dat 't niets met de carbs te maken heeft *ka-ching*.

Trouwens, Willem, bedankt voor je toffe/goede/behulpzame reacties iedere keer ;)
 
Bedankt voor die link! ;)
Ben net thuis van werk (met de motor).
Maar tot de 100km/h heb ik dus nergens last van.. Binnen de bebouwde kom. Geen dipjes, geen haperingen, helemaal niks. Stagionair loopt 't radje ook even prachtig als altijd (dus krijg ik weer 't gevoel dat 't niets met de carbs te maken heeft). Het is echt pas na een paar minuten dezelfde snelheid op de snelweg. Als ik bijv. 120km/h rij, zonder extra of minder gast te geven, gaat hij ineens haperen (gisteren had ik een moment dat ik 'm echt even niet meer boven de 80 kon krijgen, terugschakelen wilde niet baten en ik kreeg 'm niet hoog de toeren meer in). Dit is dan eventjes en plotseling rijdt ie weer normaal.. Voor een stukje. Het is onwijs onverschillig. Ga maandag maar een beetje speuren en ander rij ik toch maar even langs bij een monteurtje. Dan maar hopen dat 't niets met de carbs te maken heeft *ka-ching*.

Trouwens, Willem, bedankt voor je toffe/goede/behulpzame reacties iedere keer ;)


Geen dank hoor ook ik leer hiervan en probeer altijd mee te denken.Je gaat naarmate wat jij schrijft steeds meer denken aan vuil in het brandstofsysteem.Die TPS afsteling veroorzaakt dit niet tenzij hij kapot aan het gaan is.

*ka-ching* voor carbs tja maar dan zijn ze wel weer mooi schoon en zou dan ook meteen je motor laten synchroniseren.Daarom wilde ik persé een injectie hebben die trouwens ook *ka-ching*kunnen zijn als de injectoren stuk zijn :(
 
Geen dank hoor ook ik leer hiervan en probeer altijd mee te denken.Je gaat naarmate wat jij schrijft steeds meer denken aan vuil in het brandstofsysteem.Die TPS afsteling veroorzaakt dit niet tenzij hij kapot aan het gaan is.

*ka-ching* voor carbs tja maar dan zijn ze wel weer mooi schoon en zou dan ook meteen je motor laten synchroniseren.Daarom wilde ik persé een injectie hebben die trouwens ook *ka-ching*kunnen zijn als de injectoren stuk zijn :(

Ja maar na aanschaf.. Die grote beurt die ik 'm toen heb laten geven.. Was ook onwijs *ka-ching*, haha (wist ik van te voren hoor). Toen hebben ze namelijk de rubbers in de carbs moeten vervangen, en daarbij ook de carbs afgesteld (ook nog wat andere kleine dingetjes hoor, wilde 'm toen gewoon effe echt officieel/goed/veilig "rijklaar" laten maken door een garage. Dus om dat nou iedere 5 maanden te gaan laten doen? :N) Zou nog prima moeten zijn..

Ik heb inderdaad ook gehoord dat die injectoren onwijs duur zijn. :/
Hmm, ik gaat maar als eerst op 't brandstoffiltertje af denk ik. Lijkt mij 't meest "logische".
Ik moet en wil ook nog veel leren wat betreft techniek, maar met de motorjaren komt dat wel ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja maar na aanschaf.. Die grote beurt die ik 'm toen heb laten geven.. Was ook onwijs *ka-ching*, haha (wist ik van te voren hoor). Toen hebben ze namelijk de rubbers in de carbs moeten vervangen, en daarbij ook de carbs afgesteld (ook nog wat andere kleine dingetjes hoor, wilde 'm toen gewoon effe echt officieel/goed/veilig "rijklaar" laten maken door een garage. Dus om dat nou iedere 5 maanden te gaan laten doen? :N) Zou nog prima moeten zijn..

Ik heb inderdaad ook gehoord dat die injectoren onwijs duur zijn. :/
Hmm, ik gaat maar als eerst op 't brandstoffiltertje af denk ik. Lijkt mij 't meest "logische".
Ik moet en wil ook nog veel leren wat betreft techniek, maar met de motorjaren komt dat wel ;)


Ja na 5 maanden zou het met de cabrs zeker nog goed moeten zijn.De monteurs weten zo wat er aan de hand kan zijn.

Mocht jezelf gaan sleutelen aan je benzine filter die zit in je tank.Leegrijden helpt zeker mee je tank eraf wat tricky kan zijn.

Je moet 1 slang dichtknipen ander loopt je tank leeg.Wat kunstof zijkappen en zadel moet je loshalen.De kunstof kappen opzij trekken is voldoende.Schroef wel alles los elk schoefje anders breekt de zaak zo af als je de zijkappen opzij trekt.

Je hebt ook een nieuwe rubberring nodig die nodig is voor de afdichting van je benzinepomp op je tank.En die ring smeer je licht in met lagervet.Bij bijna elke ring kun je dit wel doen het dicht dan beteraf plus de zaak gaat niet wringen bij het vastdraaien.En alles op moment kruislinks vastzetten.

En laat je tank niet vallen ;) Liet de mijne bijna vallen wat kwam door het vocht en hij glipte bijna uit mijn handen :P Ving hem net op _O-

In dat boekje staat hoe je het filter zelf kunt vervangen.Bedenk wel eergebegint je speelt met benzine boven een heet motorblok ;) Elk lekje wordt meteen afgestraft ,moet dit erbij vermelden _O-
 
Klopt had dit hikkende verhaaltje ook! En inderdaad ook pas bij hogere snelheid, binnendoor nergens last van.

Benzinepomp is gelukkig niet dood, had iets verkeerds aangesloten. En weet nu inderdaad ook dat er een benzinefilter in de tank zit, maar
Hoe maak je deze schoon? Wist niet dat het mogelijk was! (We praten over een 750 toch)
 
Klopt had dit hikkende verhaaltje ook! En inderdaad ook pas bij hogere snelheid, binnendoor nergens last van.

Benzinepomp is gelukkig niet dood, had iets verkeerds aangesloten. En weet nu inderdaad ook dat er een benzinefilter in de tank zit, maar
Hoe maak je deze schoon? Wist niet dat het mogelijk was! (We praten over een 750 toch)


Vaak zijn het lullige dingen die je vergeet ;)

Filter zit daar wat ik rood omcirkeld heb.Je maakt het schoon met benzine voorzichtig borstelen en door blazen met luchtcompressor.

Bij mijn GSX1400 zat het filter in de tube/pomp zelf die moest ik ook demonteren.

b85d57bd1a6e137d1d55363f91d22529.jpg


edde203aa9fb93d54032de2242ac2fa3.jpg
 
Hey allemaal, ik ben relatief nieuw hier en wilde hiermee de deur op een kier zetten...

Momenteel ben ik de trotse bezitter van een suzuki gsx1250fa waarmee ik alle dagen van en naar het werk ga en met heel veel plezier ook (bij iets hogere temperaturen) langere plezier stukjes ga rijden. En waarom post ik dat nu hier, wel de laatste tijd ben ik hard op zoek naar iets sportievers als basis om een mooie strf (op een zeer streng budget) van te maken.

Na lang wikken en wegen zijn er momenteel nog twee modellen welke hiervoor in aanmerking komen, de ene is een kwaak zx9r (98-00) de andere is de onvolprezen SRAD 750. Op dit moment geniet de laatste natuurlijk mijn voorkeur, maar... waar moet ik op letten bij de aankoop van een SRAD, wat zijn de zwakke punten en wat zijn de sterke punten?

Misschien dat jullie dit beschouwen als heiligschennis, maar voor mij is dit een ideale basis om een strf van te maken, heb alleen een beetje gebruikerservaring nodig en wanneer dat er is ook jullie advies waar ik het beste te raden kan gaan voor onderdelen etc..

Voor de duidelijkheid, ben woonachtig in Belgie, sinds een kleine 12 jaar en mocht er iemand een SRAD 750 voor een mooie (lees budgetprijs) prijs te koop hebben (met papieren) dan zou ik wel eens geinteresseerd kunnen zijn!
Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Serieus again?

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie even op dit topic. In de laatste 2 maand zijn er 4 man geweest met dezelfde vraag.
(Weet niet of TS het inmiddels al in de OP gezet heeft?)
 
Serieus again?

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie even op dit topic. In de laatste 2 maand zijn er 4 man geweest met dezelfde vraag.
(Weet niet of TS het inmiddels al in de OP gezet heeft?)

Ik weet dat wel, en dat heeft ie niet... ;)

Vind dat hele streetfighter ding ook maar niks, maarja ieder zijn meug...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan