Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

DshxEBLWwAAKjD2

Bedankt voor het plaatsen :t Welk blad is het? Kan het net niet lezen namelijk.
 
Moto73. Geschreven door Marien Cahuzak, dus zal kwalitatief zijn. Telt 6 pagina's las ik, en komt morgen uit.

Thanks. Haal niet vaak (motor)bladen, maar morgen toch maar even halen dan.
 
Moto73 straks gehaald. Zit overigens een goede misdruk in, maar dat terzijde. Verhaal over ten Kate vs. HRC gelezen: Alles is in dit artikel op een rijtje gezet en na het lezen blijf je verbijsterd achter. Geen woorden voor. Laat staan hoe het is voor alle dames en heren in Nieuwleusen.
 
Zeker bizar om te lezen...onbeschoft als de mededeling 30 pktober plots komt dat de samenwerking stopt....pfff niet normaal en nu...als privé team verder en het fabrieksteam verslaan...de tijd zal het leren..we zullen het gaan zien wat er gaat gebeuren...maar na 10 wereldkampioenschappen zal het doek toch niet vallen.
Dat mag gewoon niet gebeuren.
 
Ach aan de andere kant, als je kijkt dat de standaard motoren in januari, een maand voor de eerste race geleverd werden, dan is het opzeggen van een 20 jarige samenwerking op 30 oktober eigenlijk keurig op tijd en erg netjes van HRC.
 
Als het verhaal echt zo is als omschreven word dan zijn de gebr. Ten Kate idd genaaid.

Als ze dan nog wel zakelijk Honda blijven verkopen maakt dat voor mij duidelijk dat ze zich makkelijk laten bespelen of voor het geld kiezen.

Ik kan er heel weinig over te weten komen, heb daardoor ook het idee dat er heel weinig mensen zijn die weten wat de plannen zijn van ten Kate racing
 
Als ze dan nog wel zakelijk Honda blijven verkopen maakt dat voor mij duidelijk dat ze zich makkelijk laten bespelen of voor het geld kiezen.
racing

Het is denk ik al erg genoeg dat het personeel van de raceafdeling op straat staat, om dan ook maar de complete motorzaak in het onzekere te gooien zal denk ik te ver gaan.
Dan kies je inderdaad voor het geld. Er moet tenslotte bij iedereen brood op de plank komen.
 
Het is denk ik al erg genoeg dat het personeel van de raceafdeling op straat staat, om dan ook maar de complete motorzaak in het onzekere te gooien zal denk ik te ver gaan.
Dan kies je inderdaad voor het geld. Er moet tenslotte bij iedereen brood op de plank komen.

Ja klote man voor het personeel. En ze zullen idd toch inkomsten moeten behouden om de winkel draaiende te houden. Maar dat lijkt me toch pittig en niet helemaal geloofwaardig meer. Moet je blijven melden in verkoopgesprekken dat Honda heel betrouwbaar is.
 
Er is genoeg mogelijk zonder Honda bord bij de deur ;)
Klanten zullen er wel blijven komen, en als je meerdere merken gaat voeren kun je zelfs nog nieuwe klanten winnen.

Daarbij weet ik dat er aan nieuwe motorfietsen maar weinig geld verdiend word, dus of je de zaak dan in het onzekere zou komen betwijfel ik.

1 evenement per jaar minder en ze besparen het bedrag wel wat ze "mislopen" als ze geen Honda dealer meer zijn. ( Wat dus niet wilt zeggen dat je geen nieuwe fietsen kan leveren )

( bericht is bedoeld voor vtr Jeroen, nr34 kwam er snel tussendoor )
 
Er is genoeg mogelijk zonder Honda bord bij de deur ;)
Klanten zullen er wel blijven komen, en als je meerdere merken gaat voeren kun je zelfs nog nieuwe klanten winnen.

Daarbij weet ik dat er aan nieuwe motorfietsen maar weinig geld verdiend word, dus of je de zaak dan in het onzekere zou komen betwijfel ik.

1 evenement per jaar minder en ze besparen het bedrag wel wat ze "mislopen" als ze geen Honda dealer meer zijn. ( Wat dus niet wilt zeggen dat je geen nieuwe fietsen kan leveren )

( bericht is bedoeld voor vtr Jeroen, nr34 kwam er snel tussendoor )

Of jij bent gewoon te langzaam :)

Het klinkt allemaal zo simpel zoals je het op schrift. Gelukkig zit de markt de laatste 3 jaar mee. Maar de jaren ervoor hebben wel bewezen dat het echt allemaal niet zo eenvoudig is.
 
Jaja dat hoor ik vaker 😋

Nou ik ken deze omgeving en de motor zaken zeer goed , ten Kate en gebben hebben enorm veel klanten waarvan er veel om de paar jaar een nieuwe fiets kopen. Maar ze hebben ook heel veel klanten die een gebruikte fiets kopen van welk merk het ook moge zijn.. zolang het maar bij hun favoriete handelaar is 😊

Ik ben dus best wel overtuigd dat ze het net zo goed blijven doen als ze geen dealer meer zijn.
 
Maar zou dat niet kunnen komen doordat Ten Kate het maar moet doen met een paar fireblades die ten eerste vrij verouderd zijn qua ontwikkelingen en ten tweede dat er geen support vanuit HRC geweest is?
Ja zeker zou dat kunnen ik ben natuurlijk maar een buitenstaander. Maar mijn indruk van het team de afgelopen jaren is dat ze ieder jaar weer door gingen met Honda in de hoop dat ze volgend jaar wel weer met beter materiaal zouden kunnen starten en maar genoegen namen met spullen die pas lopende het seizoen binnen kwamen of niet binnen kwamen enz enz. Als dat dan al 3 a 4 jaar duurt zou je op een bepaald moment ook de eer aan je zelf kunnen houden en een streep trekken. Ook al is het Honda.
En krediet staat Honda om bekend geven ze aan niemand. Wat dat betreft gewoon een KUT merk in tegenstelling tot Yamaha, en Kawasaki
 
Dat ze niet meer mee konden is niet gek met een blok uit 300 voor Christus :X Voor Ten Kate hoop ik ook dat ze nog veel motoren blijven verkopen. Zelf maak ik me drukker over de Nederlandse motorsport over het algemeen. Ten Kate heeft daar best een belangrijk aandeel in voor bv jonge talenten.
Waar leidt Ten Kate jonge talenten op dan de laatste 4 jaar? Het werken was ze al langere tijd onmogelijk gemaakt. Vroeger hadden ze nog jongeren teams met VdMark en TenBraake. Afgelopen jaren allemaal al afgestoten.
Ik vind dat Molenaar de laatste jaren met anderen, misschien ook Ten Kate, meer bijdraagt aan opleiden jonge talenten.
Mee eens we moeten zuinig zijn op families als Ten Kate en de Molenaars, Van Dams en Waninge
 
Of jij bent gewoon te langzaam :)

Het klinkt allemaal zo simpel zoals je het op schrift. Gelukkig zit de markt de laatste 3 jaar mee. Maar de jaren ervoor hebben wel bewezen dat het echt allemaal niet zo eenvoudig is.
Mee eens een grote dealer aan je zaak hebben hangen is meer kans op voortebestaan zo simpel is het. Nu pakt Honda de laatste jaren ook steeds minder uit op beurzen en is natuurlijk ook Nederland als afzetmarkt maar een hele kleine speler in tegenstelling tot de Aziatische landen.
In Europa regeert BMW, Ducati en KTM steeds meer zou wel eens willen hoeveel zij de afgelopen jaren van de markt hebben gesnoept van Honda en Suzuki.
 
Jaja dat hoor ik vaker 😋

Nou ik ken deze omgeving en de motor zaken zeer goed , ten Kate en gebben hebben enorm veel klanten waarvan er veel om de paar jaar een nieuwe fiets kopen. Maar ze hebben ook heel veel klanten die een gebruikte fiets kopen van welk merk het ook moge zijn.. zolang het maar bij hun favoriete handelaar is 😊

Ik ben dus best wel overtuigd dat ze het net zo goed blijven doen als ze geen dealer meer zijn.
Dat hoop ik ook zeker. Maar wees eerlijk als je Honda weg denkt bij Ten Kate......... ze zullen dan op basis van een ander merk (BMW?) weer een zelfde imago moeten op bouwen. Denk wel dat alle Oosterlingen in die omgeving dan ook gemakkelijk Honda in ruilen voor BMW.
 
Dat hoop ik ook zeker. Maar wees eerlijk als je Honda weg denkt bij Ten Kate......... ze zullen dan op basis van een ander merk (BMW?) weer een zelfde imago moeten op bouwen. Denk wel dat alle Oosterlingen in die omgeving dan ook gemakkelijk Honda in ruilen voor BMW.
Ze zijn denk ik loyaler aan Ten Kate dan aan Honda. Uiteindelijk zijn de klanten van Ten Kate natuurlijk maar 0,00005% van de omzetmarkt van Honda wereldwijd.
 
Dat hoop ik ook zeker. Maar wees eerlijk als je Honda weg denkt bij Ten Kate......... ze zullen dan op basis van een ander merk (BMW?) weer een zelfde imago moeten op bouwen. Denk wel dat alle Oosterlingen in die omgeving dan ook gemakkelijk Honda in ruilen voor BMW.
Tuurlijk moeten ze dan iets opbouwen maar onmogelijk is het zeker niet en ik denk dat het financieel zeker aantrekkelijk kan zijn.
 
Ten Kate heeft zich al een aantal jaar verdiept in een ander merk, nl Yamaha. Daar zijn ze uitgebreid mee aan het testen/racen, is geen geheim trouwens gewoon goed opletten. Ook hebben ze al de vraag gekregen vanuit de SS om R6 blokken klaar te maken, maar daar hadden ze op dat moment geen tijd voor.
Ze hebben een hele mooie tuning afdeling/werkplaats met een aantal monteurs die daar al jaren lopen die echt wel weten hoe je een SS/SBK moet prepareren. Ze moeten alleen ff niet meer in Honda denken. Maar dat gaat heus wel weer goed komen als ze tijd krijgen en een beetje medewerking van een fabrikant.
Zoveel werkplaatsen/bedrijven als TenKate zijn er niet in Europa, en dat bouw je ook niet zomaar ff op. Kwestie van tijd voor dat ze weer een goede partner vinden.
 
Ten Kate heeft zich al een aantal jaar verdiept in een ander merk, nl Yamaha. Daar zijn ze uitgebreid mee aan het testen/racen, is geen geheim trouwens gewoon goed opletten. Ook hebben ze al de vraag gekregen vanuit de SS om R6 blokken klaar te maken, maar daar hadden ze op dat moment geen tijd voor.
Ze hebben een hele mooie tuning afdeling/werkplaats met een aantal monteurs die daar al jaren lopen die echt wel weten hoe je een SS/SBK moet prepareren. Ze moeten alleen ff niet meer in Honda denken. Maar dat gaat heus wel weer goed komen als ze tijd krijgen en een beetje medewerking van een fabrikant.
Zoveel werkplaatsen/bedrijven als TenKate zijn er niet in Europa, en dat bouw je ook niet zomaar ff op. Kwestie van tijd voor dat ze weer een goede partner vinden.

Mooi om het zo positief te bekijken. Ik hoop echt dat je gelijk krijgt :Y :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan