Afgelopen vrijdag het Zuidelijke deel gereden. Van de Belgische grens tot aan Groesbeek. Wat ontzettend gaaf! Het diepe mulle zand aan het begin van de route is echt een uitdaging. Ik reed op een DR650 met Heidenau Scout banden. Die deden het behalve in dat hele diepe zand prima. Wel de bandenspanning wat lager gezet, dat hielp. Gelukkig was het nog niet bloedheet, een graad of 20-22. Met 30 plus graden zou ik dit echt niet willen doen.
Slechts twee keer gevallen, waarvan wel 1 keer de motor boven op mijn linkerbeen bleef liggen en mijn voet door de voetsteun strak tegen de grond aangedrukt bleef. Ik was erg blij dat ik onlangs een paar Sidi Crossfire laarzen had aangeschaft, want met met mijn toerlaarzen had ik denk ik schade aan mijn enkel opgelopen. Was wel een broekpoep moment want ik kon de motor niet van me afkrijgen en ik zag benzine uit de tankdop lopen. Gelukkig kwam mijn metgezel me snel redden. Hij is zelf overigens helemaal kopje onder gegaan toen zijn motor hem er langs een kanaaltje ineens afspuugde. Motor bleef op de kant liggen en hij nam een snoekduik. Ik reed er achter en schrok me natuurlijk de pleuris, maar toen ik bij hem was, was hij er al uitgekropen en had zijn motor opgeraapt.
Super avontuur en ik ben benieuwd naar de buitenlandse TET route's . Overigens is een stille uitlaat wel fijn. Ik heb de mijne 'gemodificeerd' en kreeg toch regelmatig ' blikken' van mensen terwijl mijn reisgenoot met een compleet origineel systeem op zijn 660 Teneree reed. Die hoorde je nauwelijks aankomen. Wellicht een puntje om over na te denken. Als we de TET willen blijven gebruiken is het absoluut niet aan te raden om er een ' open' uitlaat op te hebben.