Het TET (TransEuroTrail) topic

Zit er in dit topic wat KLR650 kennis? Ik ben op zoek naar wat aftermarket parts, maar dat lijkt toch vooral in de VS te liggen. Ben voornamelijk op zoek naar een skidplate, bagagerekken (voor tassen, geen koffers) en wellicht wat valbeugels.
Een beetje Kawasaki KLR650 Aluminum Skid Plate en Tusk Pannier Racks, maar omdat het in de VS ligt betaal je je scheef aan verzendkosten en importheffingen. Er moet toch ook wat fatsoenlijks in Europa liggen, of is die markt er gewoon niet?
 
Zit er in dit topic wat KLR650 kennis? Ik ben op zoek naar wat aftermarket parts, maar dat lijkt toch vooral in de VS te liggen. Ben voornamelijk op zoek naar een skidplate, bagagerekken (voor tassen, geen koffers) en wellicht wat valbeugels.
Een beetje Kawasaki KLR650 Aluminum Skid Plate en Tusk Pannier Racks, maar omdat het in de VS ligt betaal je je scheef aan verzendkosten en importheffingen. Er moet toch ook wat fatsoenlijks in Europa liggen, of is die markt er gewoon niet?
Geen KLR kennis, wel google kennis.

Skidplate:
of SW-Motech Motor Beschermer voor Kawasaki KLR 650 [KL650E] (2008-2012)
of SW-Motech Carterplaat Kawasaki KLR650 (87-07)

Kofferrek:
 
Deze kan ik echt aanbevelen. Perfecte kwaliteit en makkelijk op en af doen. Ik heb de set op mijn CRF1000 en uitgebreid getest. Ik zou deze altijd verkiezen boven koffers, met name als je offroad wilt rijden.

1589899384211.png
 
Geen KLR kennis, wel google kennis.

Skidplate:
of SW-Motech Motor Beschermer voor Kawasaki KLR 650 [KL650E] (2008-2012)
of SW-Motech Carterplaat Kawasaki KLR650 (87-07)

Kofferrek:

Daar kan ik inderdaad nog wat van leren. Ik kom niet op namen als carterplaat en motorbeschermer... Bij skidplate houd het bij mij op, en dan vind je deze shops niet. Bedankt! Zeker die 87-07 carterplaat ziet er goed uit. Ik weet niet of die van 08+ ook past namelijk.
Zelfde met de kofferrekken, daar kan ik wel even een mailtje aan wagen.


Die Dakar tassen zien er goed uit! Ook hier, hoe universeel is het...? Je zou zeggen, dat past wel, maar het lijkt me dat er niet voor niets 08+ bij staat.

Kan in ieder geval weer even door, bedankt beiden*O*
 
Daar kan ik inderdaad nog wat van leren. Ik kom niet op namen als carterplaat en motorbeschermer... Bij skidplate houd het bij mij op, en dan vind je deze shops niet. Bedankt! Zeker die 87-07 carterplaat ziet er goed uit. Ik weet niet of die van 08+ ook past namelijk.
Zelfde met de kofferrekken, daar kan ik wel even een mailtje aan wagen.


Die Dakar tassen zien er goed uit! Ook hier, hoe universeel is het...? Je zou zeggen, dat past wel, maar het lijkt me dat er niet voor niets 08+ bij staat.

Kan in ieder geval weer even door, bedankt beiden*O*
Voor meer google vraagstukken, stuur een PM, of typ een @ voor mijn naam :)

Als je trouwens nog tassen zoekt. Ik rij met wolfman tassen. HOME kan die leveren. Even een mailtje aan wijden, want ze kunnen meer bestellen dan wat op hun website staat.
 
Morgen staat voor mij het laatste stuk TET op de planning, nl route noord beginnend bij het verbindingsstuk naar IJmuiden en rijdend richting het Noorden.
Op welke stukken kan ik mij het meest verheugen?
 
Ik heb vandaag het stuk van Borne naar Nijmegen gereden.
Heel erg stoffig, veel gravel, beetje zand, veel asfalt. Erg mooie route, dat wel.
Maatje op z'n 1200GS zonder enige offroad ervaring had het toch wel erg zwaar op de stukjes waar een beetje zand lag. 2 keer onderuit geschuffeld ook nog.
Ander maatje was op een CCM 450, die was gewoon aan het cruisen over alle gravel, ik was met de F650 lekker aan het spelen, ik heb hele lange stukken het achterwiel volledig dwars gehad.

De wandelaars die we tegenkwamen zijn we stapvoets gepasseerd, voor ruiters zijn we gestopt langs de kant, iedereen was vriendelijk, ik heb geen sjacherijnig gezicht gezien.
Mooi dagje weer.
 
Morgen staat voor mij het laatste stuk TET op de planning, nl route noord beginnend bij het verbindingsstuk naar IJmuiden en rijdend richting het Noorden.
Op welke stukken kan ik mij het meest verheugen?
rondje in Drenthe is mooi, maar als je dat hele stuk vandaag wil doen dan heb je er nu al een paar uur op zitten
 
Wij hebben eergister al tussendoortje Ommen tot Zuidwolde gepakt. Mooi stuk, bult stof. We willen het rondje Drenthe nog wel doen. Zat nog niet op de route toen we de hele TET NL gereden hebben.
 
Daar kan ik inderdaad nog wat van leren. Ik kom niet op namen als carterplaat en motorbeschermer... Bij skidplate houd het bij mij op, en dan vind je deze shops niet. Bedankt! Zeker die 87-07 carterplaat ziet er goed uit. Ik weet niet of die van 08+ ook past namelijk.
Zelfde met de kofferrekken, daar kan ik wel even een mailtje aan wagen.


Die Dakar tassen zien er goed uit! Ook hier, hoe universeel is het...? Je zou zeggen, dat past wel, maar het lijkt me dat er niet voor niets 08+ bij staat.

Kan in ieder geval weer even door, bedankt beiden*O*

Kijk ook eens naar Lomo via heavyduties.nl. Budget prijzen maar lijkt best mooi spul!
 
Vandaag een stukje TET gereden vanaf Ommen naar beneden. Het was eigenlijk te druk met (soms geirriteerde) fietsers, ook al reden we als dooien. Was wel te verwachten die drukte, maar goed, rustig aan gedaan en ons netjes gedragen. Volgende keer wel echt een beter moment uitkiezen, doordeweeks en met iets minder weer bijvoorbeeld, zoals hier in dit topic ook al eens gezegd is.

In het mulle zand heb ik trouwens wel echt flink zitten kloten zeg, ik ben ook een noob eerste klas in het zand. Daar zitten nog wel wat verbeterpuntjes ;). En zonder zand ervaring met een 950 Adv met K60 Scouts op pad is ook wel een uitdaging.

71253DCC-F91D-46DF-939F-7042A0B869F2.jpeg
 
Ik vraag me echt af waarom je er voor kiest om op dit moment te gaan rijden op één van de drukste dagen van het jaar.
Schitterend weer, iedereen heeft vrij, mensen kunnen nergens anders heen dan de natuur in en daar ga je dan met een motor voor je lol rijden en haast bewust overlast veroorzaken.
Juist dit soort acties zorgen ervoor dat routes afgesloten worden en er protesten starten.
Ik snap dat je wil genieten van de mogelijkheden maar toch is het gewoon niet slim om op dit moment te kiezen voor je eigen genot. Sla deze dagen over, neem een dag vrij en ga dan rijden.
 
In het mulle zand heb ik trouwens wel echt flink zitten kloten zeg, ik ben ook een noob eerste klas in het zand. Daar zitten nog wel wat verbeterpuntjes ;). En zonder zand ervaring met een 950 Adv met K60 Scouts op pad is ook wel een uitdaging.
Ik zou zeggen; kom een keer in het zuiden spelen. Dan heb je echt mul zand om het mee te proberen.

Goed naar achteren blijven hangen en als het moeilijk wordt beetje gas bij (in mate dan). En losser op je motor staan scheelt enorm veel.

Ik vraag me echt af waarom je er voor kiest om op dit moment te gaan rijden op één van de drukste dagen van het jaar.
Schitterend weer, iedereen heeft vrij, mensen kunnen nergens anders heen dan de natuur in en daar ga je dan met een motor voor je lol rijden en haast bewust overlast veroorzaken.
Juist dit soort acties zorgen ervoor dat routes afgesloten worden en er protesten starten.
Ik snap dat je wil genieten van de mogelijkheden maar toch is het gewoon niet slim om op dit moment te kiezen voor je eigen genot. Sla deze dagen over, neem een dag vrij en ga dan rijden.
Hij zegt toch al dat hij er van geleerd heeft?
 
Ik zou zeggen; kom een keer in het zuiden spelen. Dan heb je echt mul zand om het mee te proberen.

Goed naar achteren blijven hangen en als het moeilijk wordt beetje gas bij (in mate dan). En losser op je motor staan scheelt enorm veel.


Hij zegt toch al dat hij er van geleerd heeft?

Yep, het lijkt erop dat de meesten beginnen te beseffen dat we sommige dagen beter niet kunnen gaan rijden, ook al is het toegestaan, want eenmaal afgesloten blijft afgesloten en dat zou wel erg jammer voor iedereen zijn.
 
Morgen maar weer op de crossbaan spelen. Mooi gesproeid dus weinig stof en als er fietsers zijn mogen wij boos kijken 😋

On topic: wie weet er een 110 max 120 brede band die het ook nog enigszins op verhard volhoudt. De dakar banden die ik zie zijn allemaal breder. En ik heb maar een 250 dus wil niet te breed gaan eigenlijk.
 
TKC 80 is als 110-80-18 leverbaar zag ik na even googlen. Kom je een crossbaan of enduro/OTR wel mee rond.
Op zowel een 120 als een 220 kg machine aangetoond :]
 
Een tijd geleden na een ongeplande bodeminspectie had mijn vriendin haar achterrem flink gebogen. Nu hadden wij toevallig gereedschap bij om die werkend weer terug in het gareel te krijgen, maar het wilde maar net en 1 tooltje dat normaal thuisblijft, maar nu mee was heeft het verschil gemaakt.

Nu was dit een redelijk simpel probleem, maar onze ervaring uit Frankrijk/Spanje heeft uitgewezen dat het ook een stuk minder simpel kan.
Bij motorzaken kun je dan de motor vaak neerzetten om op te halen als ze er tijd voor hebben gehad, stoppen en met een niet echt werkende/tijdelijk gefikste motor naar huis rijden is ook een redelijke afgang en laten we het al helemaal niet hebben over opgehaald worden op de aanhanger...

Zodoende kwamen wij aan het denken om iets van TET pleisterplaatsen op en nabij de route te ''maken''.
Eigenlijk is het idee heel simpel en een beetje gejat van ADVrider:
Mensen die op of nabij de route wonen en iets kunnen en willen betekenen voor de (praktisch) gestrande TET'er geven hun woonplaats op en linkje naar hun profiel in de OP. TET'ers die een handje nodig hebben, een stuk gereedschap nodig hebben of misschien een bijna onberijdbare motor voor een dag moeten stallen kunnen dan een privé bericht sturen die de pleisterplaats eigenaren dan via MF in hun email ontvangen. Kunnen ze reageren en helpen, super, zo niet, helaas.

Zijn hier mensen voor of specifiek tegen?
Uiteraard niet de bedoeling dat het halve garages worden etc.

Een paar voorbeelden waar wij er enorm baat bij hadden gehad in Frankrijk een Spanje: Een crash waarna de crashbars overal en nergens klem of los zaten, een pakking van een oliepomp die spontaan begon te lekken (soms is nergens vloeibare pakking te krijgen), een net niet goed aangedraaide banjobout van een koppeling (of rem) en mogelijk nog wel meer.
 
Een tijd geleden na een ongeplande bodeminspectie had mijn vriendin haar achterrem flink gebogen. Nu hadden wij toevallig gereedschap bij om die werkend weer terug in het gareel te krijgen, maar het wilde maar net en 1 tooltje dat normaal thuisblijft, maar nu mee was heeft het verschil gemaakt.

Nu was dit een redelijk simpel probleem, maar onze ervaring uit Frankrijk/Spanje heeft uitgewezen dat het ook een stuk minder simpel kan.
Bij motorzaken kun je dan de motor vaak neerzetten om op te halen als ze er tijd voor hebben gehad, stoppen en met een niet echt werkende/tijdelijk gefikste motor naar huis rijden is ook een redelijke afgang en laten we het al helemaal niet hebben over opgehaald worden op de aanhanger...

Zodoende kwamen wij aan het denken om iets van TET pleisterplaatsen op en nabij de route te ''maken''.
Eigenlijk is het idee heel simpel en een beetje gejat van ADVrider:
Mensen die op of nabij de route wonen en iets kunnen en willen betekenen voor de (praktisch) gestrande TET'er geven hun woonplaats op en linkje naar hun profiel in de OP. TET'ers die een handje nodig hebben, een stuk gereedschap nodig hebben of misschien een bijna onberijdbare motor voor een dag moeten stallen kunnen dan een privé bericht sturen die de pleisterplaats eigenaren dan via MF in hun email ontvangen. Kunnen ze reageren en helpen, super, zo niet, helaas.

Zijn hier mensen voor of specifiek tegen?
Uiteraard niet de bedoeling dat het halve garages worden etc.

Een paar voorbeelden waar wij er enorm baat bij hadden gehad in Frankrijk een Spanje: Een crash waarna de crashbars overal en nergens klem of los zaten, een pakking van een oliepomp die spontaan begon te lekken (soms is nergens vloeibare pakking te krijgen), een net niet goed aangedraaide banjobout van een koppeling (of rem) en mogelijk nog wel meer.
Goed idee. Maar helaas ontbreekt mij de kennis en ruimte.
 
Goed idee. Maar helaas ontbreekt mij de kennis en ruimte.

Soms is een simpele gereedschapkist genoeg. Kennis en kunde hebben de rijders vaak zelf bij zich.

Wat wij in het centraal massief wel niet gedaan hadden voor een bankschroef en een flinke hamer.

Misschien in het kort handig om er bij te zetten wat welke pleisterplaats te bieden heeft:
- Basis gereedschap
- Uitgebreid en wat specialistisch gereedschap
- Eigenlijk ben ik een garage maar voor de KVK niet

- Op straat/tuin sleutelen
- In een krappe schuur/garage
- Ruime schuur/garage

- Geen mogelijkheid tot motor stallen
- Mogelijkheid tot motor stallen voor 1 of 2 nachten
- In overleg langer mogelijk

- Je moet zelf wat kunnen, want ik kan het niet
- Ik red mij met standaard klusjes
- Ik kan bijna alles wel doen
- Monteur
 
Terug
Bovenaan Onderaan