Het TET (TransEuroTrail) topic

Soms is een simpele gereedschapkist genoeg. Kennis en kunde hebben de rijders vaak zelf bij zich.

Wat wij in het centraal massief wel niet gedaan hadden voor een bankschroef en een flinke hamer.

Misschien in het kort handig om er bij te zetten wat welke pleisterplaats te bieden heeft:
- Basis gereedschap
- Uitgebreid en wat specialistisch gereedschap
- Eigenlijk ben ik een garage maar voor de KVK niet

- Op straat/tuin sleutelen
- In een krappe schuur/garage
- Ruime schuur/garage

- Geen mogelijkheid tot motor stallen
- Mogelijkheid tot motor stallen voor 1 of 2 nachten
- In overleg langer mogelijk

- Je moet zelf wat kunnen, want ik kan het niet
- Ik red mij met standaard klusjes
- Ik kan bijna alles wel doen
- Monteur
Leuk idee, maar ik gooi liever niet de locatie van mijn garage enzo prijs. Hoe wil je dat gaan doen dan?
 
Nou jij hebt in je profiel al je woonplaats staan, net als ik en de meeste anderen hier. Die kun je gewoon aangeven, ik heb bijvoorbeeld geen probleem als mijn tel. nr. er staat. Heel de brommerwereld en MP kennen die al, maar dat is net wat je zelf wilt.

Als iemand jou een PB stuurt ontvang je daar een e-mail van. Is het een bekende uit dit topic of van MF dan is het al een stuk vertrouwder dan een onbekende van weet ik waar. Nee is altijd een antwoord.
 
Top idee.

Misschien is het handig om lokatie en telefoonnummer per groeps pb aan te maken
Strandt je ergens dan kan je via het pb inkijken wie er het dichts in de buurt woont.

Zoiets moet uit te werken zijn
 
Mocht @Hellracer ook overtuigd zijn van dit idee mag hij mij er wel in zetten:

Erwin P
Lemelerveld (regio Zwolle, Almelo, Ommen)
0623445017
Uitgebreid en wat specialistisch gereedschap
Ruime schuur/garage
Voor 1 of 2 nachten stalling mogelijk
Ik doe/kan bijna alles zelf aan motoren
 
Goed idee!
Zelfde regio als Erwin. Ik woon en werk in Zwolle, maar ben veel in Ommen en heb daar een loods waar we sleutelen aan auto's en motoren.

Uitgebreid en wat specialistisch gereedschap.
Ruime loods
Voor 1 of 2 nachten stalling mogelijk, in overleg langer.
We hebben een grote aanhanger, dus als het echt niet meer rolt kan dat ook nog.
 
Enige probleem is dat je de postings niet aan kan passen.

Mooiste zou dan zijn om in het begin alle “steunpunten” te vermelden zonder dat je door alle berichten door moet scrollen.
Of in 1 keer goed neerzetten en eens in een bepaalde periode een nieuwe conversatie starten met alle aangemelden in de beginpost.
 
Ik zou ook even contact opnemen met Rogier, TET-linesman in NL, om dit idee te bespreken. Weet even niet of hij ook op dit forum zit. Vooral buitenlandse TET-ers zullen hier behoefte aan hebben en die zullen niet op MF zitten.
 
Ik zou denken dat een ''spoiler'' in de OP voldoende en privacy genoeg is.
Immers, enkel je woonplaats en heel, heel, heel grofweg je schuuroppervlak en inhoud staan er op.
Geen adressen.
Zie hieronder voor een voorbeeld:
Erwin P
Lemelerveld (regio Zwolle, Almelo, Ommen)
0623445017
Uitgebreid en wat specialistisch gereedschap
Ruime schuur/garage
Voor 1 of 2 nachten stalling mogelijk
Ik doe/kan bijna alles zelf aan motoren

@Grandia, je hebt gelijk, maar dan wordt het heel willekeurig. Nu heb je nog een klein beetje het ons kent ons.
Komt bij dat ik geen facebook heb. Niet alles hoeft grootschalig natuurlijk.
 
Een tijd geleden na een ongeplande bodeminspectie had mijn vriendin haar achterrem flink gebogen. Nu hadden wij toevallig gereedschap bij om die werkend weer terug in het gareel te krijgen, maar het wilde maar net en 1 tooltje dat normaal thuisblijft, maar nu mee was heeft het verschil gemaakt.

Nu was dit een redelijk simpel probleem, maar onze ervaring uit Frankrijk/Spanje heeft uitgewezen dat het ook een stuk minder simpel kan.
Bij motorzaken kun je dan de motor vaak neerzetten om op te halen als ze er tijd voor hebben gehad, stoppen en met een niet echt werkende/tijdelijk gefikste motor naar huis rijden is ook een redelijke afgang en laten we het al helemaal niet hebben over opgehaald worden op de aanhanger...

Zodoende kwamen wij aan het denken om iets van TET pleisterplaatsen op en nabij de route te ''maken''.
Eigenlijk is het idee heel simpel en een beetje gejat van ADVrider:
Mensen die op of nabij de route wonen en iets kunnen en willen betekenen voor de (praktisch) gestrande TET'er geven hun woonplaats op en linkje naar hun profiel in de OP. TET'ers die een handje nodig hebben, een stuk gereedschap nodig hebben of misschien een bijna onberijdbare motor voor een dag moeten stallen kunnen dan een privé bericht sturen die de pleisterplaats eigenaren dan via MF in hun email ontvangen. Kunnen ze reageren en helpen, super, zo niet, helaas.

Zijn hier mensen voor of specifiek tegen?
Uiteraard niet de bedoeling dat het halve garages worden etc.

Een paar voorbeelden waar wij er enorm baat bij hadden gehad in Frankrijk een Spanje: Een crash waarna de crashbars overal en nergens klem of los zaten, een pakking van een oliepomp die spontaan begon te lekken (soms is nergens vloeibare pakking te krijgen), een net niet goed aangedraaide banjobout van een koppeling (of rem) en mogelijk nog wel meer.

ik woon 20km van de route af, maar wil best steunpunt zijn; regio Twente, noord Achterhoek
 
Ik zou ook even contact opnemen met Rogier, TET-linesman in NL, om dit idee te bespreken. Weet even niet of hij ook op dit forum zit. Vooral buitenlandse TET-ers zullen hier behoefte aan hebben en die zullen niet op MF zitten.

Hij heeft wel een account maar is niet zoveel actief hier @Rogier3

Aan mij heb je weinig, dichtstbijzijnde TET aansluiting is volgens mijn 180 km ofzo
 
Hier Borne in Twente, 2km van de Tet volgens mij.
Garage en gereedschap.
(Gemerkt dat droog stuifzand wegen de splinternieuwe kettingsets van de CB en de xrv750 behoorlijk 'knarsen'). Liever rijden als het wat vochtiger is 😎.
Mijn voorkeur is gravel in de Alpen...
 
Morgen maar weer op de crossbaan spelen. Mooi gesproeid dus weinig stof en als er fietsers zijn mogen wij boos kijken 😋

On topic: wie weet er een 110 max 120 brede band die het ook nog enigszins op verhard volhoudt. De dakar banden die ik zie zijn allemaal breder. En ik heb maar een 250 dus wil niet te breed gaan eigenlijk.

Kenda k270 4,60x18 doet het heel lang op een 250.
 
Is het anders niet een idee om gewoon af te spreken dat als iemand in de shit zit, die persoon het hier kan plaatsen? Met locatie erbij. Dan is het volgens mij ook zo opgelost. Mensen kunnen dan aanbieden om even te helpen.
 
Een tijd geleden na een ongeplande bodeminspectie had mijn vriendin haar achterrem flink gebogen. Nu hadden wij toevallig gereedschap bij om die werkend weer terug in het gareel te krijgen, maar het wilde maar net en 1 tooltje dat normaal thuisblijft, maar nu mee was heeft het verschil gemaakt.

Nu was dit een redelijk simpel probleem, maar onze ervaring uit Frankrijk/Spanje heeft uitgewezen dat het ook een stuk minder simpel kan.
Bij motorzaken kun je dan de motor vaak neerzetten om op te halen als ze er tijd voor hebben gehad, stoppen en met een niet echt werkende/tijdelijk gefikste motor naar huis rijden is ook een redelijke afgang en laten we het al helemaal niet hebben over opgehaald worden op de aanhanger...

Zodoende kwamen wij aan het denken om iets van TET pleisterplaatsen op en nabij de route te ''maken''.
Eigenlijk is het idee heel simpel en een beetje gejat van ADVrider:
Mensen die op of nabij de route wonen en iets kunnen en willen betekenen voor de (praktisch) gestrande TET'er geven hun woonplaats op en linkje naar hun profiel in de OP. TET'ers die een handje nodig hebben, een stuk gereedschap nodig hebben of misschien een bijna onberijdbare motor voor een dag moeten stallen kunnen dan een privé bericht sturen die de pleisterplaats eigenaren dan via MF in hun email ontvangen. Kunnen ze reageren en helpen, super, zo niet, helaas.

Zijn hier mensen voor of specifiek tegen?
Uiteraard niet de bedoeling dat het halve garages worden etc.

Een paar voorbeelden waar wij er enorm baat bij hadden gehad in Frankrijk een Spanje: Een crash waarna de crashbars overal en nergens klem of los zaten, een pakking van een oliepomp die spontaan begon te lekken (soms is nergens vloeibare pakking te krijgen), een net niet goed aangedraaide banjobout van een koppeling (of rem) en mogelijk nog wel meer.
Goed idee, kan bij mij in Groningen wel, ik heb een redelijk ruime loods hier
 
Iemand ervaringen met het stuk van duitse grens tot valthe/odoorn/Emmen? Is dat veel zand?

ik ben laatst met een mede tetter van Zwolle tot Almelo gereden en dat vond ik best veel zand ik vind die paadjes door het gras/blubber zoooo veel leuker/mooier
 
Een tijd geleden na een ongeplande bodeminspectie had mijn vriendin haar achterrem flink gebogen. Nu hadden wij toevallig gereedschap bij om die werkend weer terug in het gareel te krijgen, maar het wilde maar net en 1 tooltje dat normaal thuisblijft, maar nu mee was heeft het verschil gemaakt.

Nu was dit een redelijk simpel probleem, maar onze ervaring uit Frankrijk/Spanje heeft uitgewezen dat het ook een stuk minder simpel kan.
Bij motorzaken kun je dan de motor vaak neerzetten om op te halen als ze er tijd voor hebben gehad, stoppen en met een niet echt werkende/tijdelijk gefikste motor naar huis rijden is ook een redelijke afgang en laten we het al helemaal niet hebben over opgehaald worden op de aanhanger...

Zodoende kwamen wij aan het denken om iets van TET pleisterplaatsen op en nabij de route te ''maken''.
Eigenlijk is het idee heel simpel en een beetje gejat van ADVrider:
Mensen die op of nabij de route wonen en iets kunnen en willen betekenen voor de (praktisch) gestrande TET'er geven hun woonplaats op en linkje naar hun profiel in de OP. TET'ers die een handje nodig hebben, een stuk gereedschap nodig hebben of misschien een bijna onberijdbare motor voor een dag moeten stallen kunnen dan een privé bericht sturen die de pleisterplaats eigenaren dan via MF in hun email ontvangen. Kunnen ze reageren en helpen, super, zo niet, helaas.

Zijn hier mensen voor of specifiek tegen?
Uiteraard niet de bedoeling dat het halve garages worden etc.

Een paar voorbeelden waar wij er enorm baat bij hadden gehad in Frankrijk een Spanje: Een crash waarna de crashbars overal en nergens klem of los zaten, een pakking van een oliepomp die spontaan begon te lekken (soms is nergens vloeibare pakking te krijgen), een net niet goed aangedraaide banjobout van een koppeling (of rem) en mogelijk nog wel meer.

Een heel mooi idee. Daar wil ik wel aan meedoen. Lijkt me inderdaad wel goed om dit ook te overleggen met de voorzitter van de TET NL. Mocht het allemaal concreet worden, dan hier alvast mijn basisgegevens:

Locatie: Smakt (10km van TET bij Castenray, vlakbij Venray)

- Basis gereedschap (kan evt. vanuit huis met gereedschap op locatie komen in mijn vrije tijd)
- Op straat/tuin sleutelen / In een krappe schuur
- Mogelijkheid tot motor stallen voor 1 of 2 nachten, in overleg langer mogelijk
- Ik red mij met standaard klusjes
 
Iemand ervaringen met het stuk van duitse grens tot valthe/odoorn/Emmen? Is dat veel zand?

ik ben laatst met een mede tetter van Zwolle tot Almelo gereden en dat vond ik best veel zand ik vind die paadjes door het gras/blubber zoooo veel leuker/mooier

Voor blubber moet je goed zoeken in deze tijd, graspaden heb je in NL niet zo veel, dan moet je naar Belgie
 
Terug
Bovenaan Onderaan