Het TET (TransEuroTrail) topic

Ervaring in Zweden heb ik al, daarom was ik vooral benieuwd of het volgen van de TET veel meer mooie wegen oplevert dan wanneer je een beetje zelf gaat pionieren. Ik ken Offroadzweden, ze bieden hele mooie dingen aan, maar ik vind het te duur en ik hou niet van georganiseerd. Maar ik heb daar wel wat routes in de buurt die ik nog wil rijden, dus misschien ga ik wel eens op de camping langs.

Ik denk het wel. De route is door zweden gemaakt die het gebied kennen en of het pionieren al gedaan hebben voor je en dus niet een of andere hollander die wat heeft lopen ggmappen :P Niet dat zelf pionieren slechte routes oplevert hoor, maar ik krijg wel de indruk dat de linesmen veel effort stoppen in het maken van een mooie route al dan niet uitdagend op sommige stukken. Voordeel van de TET is dat het een werkende route is en dat je veel minder de kans loopt dat je een weg niet in mag en het hele stuk terug moet. ik weet niet of je de TET app gebruikt, maar daar staan ook wel campings/shelters en dergelijke aangegeven. plus dat wanneer een route update is hij dit ook voor je aangeeft. ik ga over 2 weken TET zweden rijden. zie wel hoever ik kom, maar heb 2 weken de tijd.
 
Ik heb omdat mijn vriendin en ik iets eerder dan verwacht terug zijn gekomen van vakantie ineens aankomende week wat tijd over.
Wil sectie 13 van de Franse TET gaan proberen, van de Luxemburgse grens richting Basel.

De Guzzi is wat het is, op zijn Anakee adventure banden met zijn overgewicht en al.
De top koffer blijft thuis en ik verder ga ik zo min mogelijk mee nemen.
Kampeer zooi wat schone onderbroken en dat was het wel, scheelt toch weer iets in de zwaarlijvigheid..

Foto er bij omdat foto's leuk zijn.. :+

IMG_20200710_174636440 (2).jpg
 
Ik denk het wel. De route is door zweden gemaakt die het gebied kennen en of het pionieren al gedaan hebben voor je en dus niet een of andere hollander die wat heeft lopen ggmappen :P Niet dat zelf pionieren slechte routes oplevert hoor, maar ik krijg wel de indruk dat de linesmen veel effort stoppen in het maken van een mooie route al dan niet uitdagend op sommige stukken. Voordeel van de TET is dat het een werkende route is en dat je veel minder de kans loopt dat je een weg niet in mag en het hele stuk terug moet. ik weet niet of je de TET app gebruikt, maar daar staan ook wel campings/shelters en dergelijke aangegeven. plus dat wanneer een route update is hij dit ook voor je aangeeft. ik ga over 2 weken TET zweden rijden. zie wel hoever ik kom, maar heb 2 weken de tijd.

Ik denk ook zeker niet dat ik het zelf beter kan dan die linesmen daar hoor, waar het mij een beetje om ging is dat je op filmpjes ziet dat het vaak wat rechttoe rechtaan stukken gravel zijn, niet super uitdagend. Ben bang dat dat na verloop van tijd een beetje gaat vervelen.

Ik ga sowieso niet heel de TET rijden, beetje rondtoeren door de omgeving, en als ik zin heb pak ik gewoon wat stukken mee
 
Ik heb omdat mijn vriendin en ik iets eerder dan verwacht terug zijn gekomen van vakantie ineens aankomende week wat tijd over.
Wil sectie 13 van de Franse TET gaan proberen, van de Luxemburgse grens richting Basel.

De Guzzi is wat het is, op zijn Anakee adventure banden met zijn overgewicht en al.
De top koffer blijft thuis en ik verder ga ik zo min mogelijk mee nemen.
Kampeer zooi wat schone onderbroken en dat was het wel, scheelt toch weer iets in de zwaarlijvigheid..

Foto er bij omdat foto's leuk zijn.. :+

Bekijk bijlage 1540871

Veel plezier, ben benieuwd naar je bevindingen! Hoop dat het je met wat minder gewicht beter gaat bevallen.
 
Ik denk ook zeker niet dat ik het zelf beter kan dan die linesmen daar hoor, waar het mij een beetje om ging is dat je op filmpjes ziet dat het vaak wat rechttoe rechtaan stukken gravel zijn, niet super uitdagend. Ben bang dat dat na verloop van tijd een beetje gaat vervelen.
Er zit ook wat zand en modder op de route:
 
Ik heb omdat mijn vriendin en ik iets eerder dan verwacht terug zijn gekomen van vakantie ineens aankomende week wat tijd over.
Wil sectie 13 van de Franse TET gaan proberen, van de Luxemburgse grens richting Basel.

De Guzzi is wat het is, op zijn Anakee adventure banden met zijn overgewicht en al.
De top koffer blijft thuis en ik verder ga ik zo min mogelijk mee nemen.
Kampeer zooi wat schone onderbroken en dat was het wel, scheelt toch weer iets in de zwaarlijvigheid..

Foto er bij omdat foto's leuk zijn.. :+

Bekijk bijlage 1540871


Ik heb gereageerd op je post in de TET facebook groep (Koen). Ik weer niet hoe skilled je bent, maar het stukje tegen zwitserland aan vond ik sommige stukken erg lastig (ik was alleen). Zit een flinke afdaling in (voor jou klim dus) en die zal erg glad zijn als die nat is. Ik ben daar gevallen en omdat het zo steil was kon ik niet meer op de motor klimmen dus ben ik maar lopend naar beneden gegaan. Laat ik het zo zeggen dat de sportschool voor de komende 2 jaar niet meer nodig is hahaha.

Anyway, heb jij een close up van jou bagage systeem? vooral de zijtassen? Maat van me heeft de Travel versie gekocht met koffers, maar ik denk dat softpannier beter zijn ivm vallen enzo :P
 
Ik heb gereageerd op je post in de TET facebook groep (Koen). Ik weer niet hoe skilled je bent, maar het stukje tegen zwitserland aan vond ik sommige stukken erg lastig (ik was alleen). Zit een flinke afdaling in (voor jou klim dus) en die zal erg glad zijn als die nat is. Ik ben daar gevallen en omdat het zo steil was kon ik niet meer op de motor klimmen dus ben ik maar lopend naar beneden gegaan. Laat ik het zo zeggen dat de sportschool voor de komende 2 jaar niet meer nodig is hahaha.

Anyway, heb jij een close up van jou bagage systeem? vooral de zijtassen? Maat van me heeft de Travel versie gekocht met koffers, maar ik denk dat softpannier beter zijn ivm vallen enzo :P
Ik ga het proberen, van Noord naar Zuid, startend bij Schengen.
Ik heb maar een paar daagjes dus kijk wel hoe ver ik kom.
Ben nog steeds aan het twijfelen of ik mijn camping gear mee moet nemen. Toch dik 12 kg extra aan de motor.

Ga eigenlijk altijd kamperen en die vrijheid van komen en gaan waar een wanneer ik wil bevalt me wel. Dus ga weer maar gewoon voor. Toch iets meer leven en aanspraak op de camping dan in een hotelkamer of air b&b.

Mijn bagage rekjes heb ik zelf gemaakt. Uit 1 stuk gebogen van stalen CV buis van 15mm.
Heb ze helaas zwart geverfd omdat ik dacht dat dat mooier zou zijn. Dat was het na het verven wel. Maar na 1 trip is de verf er al her en der van afgekomen. Zal even wat foto's maken en toevoegen hier.

1599487206-800-x-600px-IMG_20200907_155223393.jpg


1599487375-800-x-600px-IMG_20200907_155134416_HDR.jpg
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit :) ja, kamperen is het leuks, en je brommer merkt niks van het extra gewicht. alleen jij ... als je um op moet tillen :P

Optillen valt zelfs nog wel mee. Door koffers komt ie hoger te liggen, heb je t zwaarste al gehad. Juiste technieken helpt heel erg. Kleine vrouwtjes pakken ook immense machines overeind. Maargoed als je kantoorhandjes hebt kan t wel eens tegenvallen :9

Is vooral tijdens het rijden off-road dat je t t meeste voelt. Al helemaal de topkoffer, ik had op die plek een 5 liter jerrycan. Zodra die vol zat had je daar meer last van dan 25kg aan zijkoffers.
 
Ja soms heb je ook gewoon echt pech _O-

Wij gaan aankomende week waarschijnlijk heel de TET NL rijden excl rondje Drenthe. Dat gaan we volgend weekend doen met 1 of 2 kameraden. 1 gaat weer mee op de brommer, de 2e is afhankelijk of ik de F650 op tijd klaar heb.

Net ten zuiden van Ommen is een klein stukje verboden voor motoren geworden. de 1e 2/3 van het pad mag allemaal wel, het laatste stukje liep langs een camping die een grind pad vanaf de weg hadden getrokken. Dat werd continue aan puin gereden en er zullen wel kampeerders geklaagd hebben.
Je kunt nu vanaf de noordkant rechtsaf tussen de bomen door (is een weggetje vanaf de zuidelijke rijrichting zelfs met een straatnaam en een bord slecht wegdek). Als je daar aan het eind links gaat kom je gewoon weer op de route.
 
Optillen valt zelfs nog wel mee. Door koffers komt ie hoger te liggen, heb je t zwaarste al gehad. Juiste technieken helpt heel erg. Kleine vrouwtjes pakken ook immense machines overeind. Maargoed als je kantoorhandjes hebt kan t wel eens tegenvallen :9

Is vooral tijdens het rijden off-road dat je t t meeste voelt. Al helemaal de topkoffer, ik had op die plek een 5 liter jerrycan. Zodra die vol zat had je daar meer last van dan 25kg aan zijkoffers.

ja, das allemaal leuk in ons vlakke kikkerlandje, maar als die op een helling ligt is het wel een ander verhaal hoor :P
 
Ja ...knip..

Net ten zuiden van Ommen is een klein stukje verboden voor motoren geworden. de 1e 2/3 van het pad mag allemaal wel, het laatste stukje liep langs een camping die een grind pad vanaf de weg hadden getrokken. Dat werd continue aan puin gereden en er zullen wel kampeerders geklaagd hebben.
Je kunt nu vanaf de noordkant rechtsaf tussen de bomen door (is een weggetje vanaf de zuidelijke rijrichting zelfs met een straatnaam en een bord slecht wegdek). Als je daar aan het eind links gaat kom je gewoon weer op de route.

Doorgeven met een stukje uitleg met evt plaatjes van Google maps aan nl@transeurotrail.org hoe je de route wel kunt vervolgen.

Tenminste, zo heb ik het gedaan. Wordt echt snel opgepakt, kwam ik laatst achter . Het houdt de TET vrij van "foute"beschuldigingen.

Voorbeeld van mijn bevinding:

"Bij Meerlo (noord limburg) gaat de route door een stukje bos en komt uit op een stuk eigen grond van een boer. Hier hangen ook verboden toegang en eigen weg borden.

Je moet op locatie 51.504499, 6.072854 en 51.504825, 6.078627 de Veestraat blijven volgen en niet door dat bos gaan."
1599588462806.png
 

Bijlagen

  • 1599588504901.png
    1599588504901.png
    78,2 KB · Weergaven: 4
Doorgeven met een stukje uitleg met evt plaatjes van Google maps aan nl@transeurotrail.org hoe je de route wel kunt vervolgen.

Tenminste, zo heb ik het gedaan. Wordt echt snel opgepakt, kwam ik laatst achter . Het houdt de TET vrij van "foute"beschuldigingen.

Voorbeeld van mijn bevinding:

"Bij Meerlo (noord limburg) gaat de route door een stukje bos en komt uit op een stuk eigen grond van een boer. Hier hangen ook verboden toegang en eigen weg borden.

Je moet op locatie 51.504499, 6.072854 en 51.504825, 6.078627 de Veestraat blijven volgen en niet door dat bos gaan."
Bekijk bijlage 1541376
Oh, dat is dan wel heel snel naar de klote gegaan. Ik ben daar een tijd terug langs geweest en de boer zwaaide gewoon vrolijk terug toen.

Hebben er toch een paar te lomp gedaan dan vraag ik me af.
 
Tja, men name het stuk land (was knippenpad) grenzend aan dat bos wordt kapot gereden omdat veel geen knippen kunnen rijden op losse ondergrond en kiezen voor de "vluchtroute".
Dat is ook wat je vaak ziet tijdens een OTR, wordt het lastig ga je "gewoon" van het pad af . Zo heeft de organisatie alleen problemen maar de coureur niet.
 
Tja, men name het stuk land (was knippenpad) grenzend aan dat bos wordt kapot gereden omdat veel geen knippen kunnen rijden op losse ondergrond en kiezen voor de "vluchtroute".
Dat is ook wat je vaak ziet tijdens een OTR, wordt het lastig ga je "gewoon" van het pad af . Zo heeft de organisatie alleen problemen maar de coureur niet.
Maar dan denk ik; als je het makkelijk wilt, moet je op de weg blijven.

Wel jammer trouwens. Stuk door het bos was erg leuk.
 
Doorgeven met een stukje uitleg met evt plaatjes van Google maps aan nl@transeurotrail.org hoe je de route wel kunt vervolgen.

Tenminste, zo heb ik het gedaan. Wordt echt snel opgepakt, kwam ik laatst achter . Het houdt de TET vrij van "foute"beschuldigingen.

Voorbeeld van mijn bevinding:

"Bij Meerlo (noord limburg) gaat de route door een stukje bos en komt uit op een stuk eigen grond van een boer. Hier hangen ook verboden toegang en eigen weg borden.

Je moet op locatie 51.504499, 6.072854 en 51.504825, 6.078627 de Veestraat blijven volgen en niet door dat bos gaan."
Bekijk bijlage 1541376

Was dit dat mooie stuk single trail? Dat is wel erg jammer dan, vond ik een van de leukste stukjes :(

Op 1:09
 
Dat was meer dan 20 jaar geleden eigenlijk al verboden gebied, kwamen we toen achter :o .
We werden van te voren gewaarschuwd door "een man in blauw", terwijl we net voor de "ingang" op een bankje aan het rusten waren.
 
Check weer terug thuis.. en een bult ervaringen rijker... :+
De tent ligt weer te drogen in de tuin.

1599852954-600-x-450px-IMG_20200911_151757995.jpg

(Iemand nog interesse in de woofer op de foto?? Is er eentje met gebruiksaanwijzing maar we zijn vooral bang dat het niet goed gaat met ons aanstaande kindje)

De mensen die mij via insta of faceboom volgen hebben al wat voorbij zien komen. ;)

Vertrokken dinsdagochtend met 3470 km op de klok, vanmiddag rond half 2 weer terug thuis met 5070km.
Dat maakt een mooi ronde afstand van 1600 km in 4 dagen.
Waarvan 632 km TET route, sectie 13 van Frankrijk.

Lang niet alles daarvan is off-road, zeer zeker niet.
Ik vond het op een gegeven moment wel erg veel asfalt.
Ook leuk maar ik ging deze route rijden om over het zand en het grind de rijden.
Dat werd 3de dag wel echt goed gemaakt, vanaf Magnancourt op de 3de dag was het eerst nog een dik uur asfalt in de ochtend maar toen werd het beter.
Kleine paadjes, technisch spul, afstappen om van te voren gaan kijken hoe ik ergens naar boven of naar beneden moest komen, enz.
Echt tof.

1599852954-600-x-450px-IMG_20200910_102502054.jpg


Ik denk dat ik er ook wel weer een verslagje van zal maken.
Als teasers alvast:
Mijn gopro beugeltje is afgebroken, omdat er een guzzi boven op ging liggen.
Het rechtse zijtassen rek heeft samen met de tas geprobeerd een omgezaagde boomstronk weg te koppen.
Ik heb het s'nachts koud gehad, mijn luchtbed was lek, te veel bier gedronken bij La Mouche, me in het zweet gewerkt om de Guzzi een heuvel af te krijgen.

Die smaakt wel naar meer, eens kijken voor een ktm 390 adventure voor er bij.. >:)
Nee das te nieuw en te duur, maar iets kleins, lichts wat niet meteen een crossmotor is maar ook wat afstand kan afleggen.
Nee ik ga gewoon de Guzzi iets meer off-road waardig maken. 8)
Alhoewel het me totaal niet tegenvalt, wat meer bodemvrijheid, betere carter bescherming en handkappen + spiegels die in kunnen klappen.

1599853260-600-x-450px-IMG_20200910_110755490_HDR.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan