Het TET (TransEuroTrail) topic

De afgelopen tijd redelijk droog geweest. En valt een beetje regen de komende dagen, maar dat zal het verschil niet maken.
Heb je ook ervaring met de west naar oost route? (Dus sectie 1 en 16)?
13 en 22 vanuit Schengen is zeker een optie.
Nee heb ik geen ervaring mee.
Zag laatst wel (was dat hier of op de TET facebook group weet ik niet meer) een NL dude die het rondje gereden had.
Schengen begonnen, en dan 16, 21 en via 1 weer terug NL in.
Maar die was dacht ik wel wat meer dagen dan jullie onderweg.

Ik rijd 5 juni na de lunch richting La Mouche in de Vogezen, pak dan Pinkster maandag sectie 22 op.
Zag op Facebook dat er ook weer een nieuwe sectie bij was, die 22 aan Lyon koppelde.
Die zit alleen nog niet in de download via de app.
 
Hi allemaal!

Ik ben me aan het voorbereiden op een stukje TET Frankrijk eind september.
We willen in het Noorden starten en rijden zo tot net onder Bordeaux naar een vakantiehuisje. We gaan met zn drieën, 2x Tenere 700 en een KTM.

De route is dan:
section 1> section 19> section 1> section 25> section 27> section 28.
We nemen 4 dagen de tijd met als buffer het laatste stuk over de D wegen.

Alle tips zijn welkom! Zijn er bepaalde secties die we echt mee moeten pakken of vermijden let me know.
Zijn er stukken te moeilijk of beter om te vermijden in deze natte periode hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt! :}

Rode lijn is de route:
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-05-24 at 22.00.59.jpeg
    WhatsApp Image 2022-05-24 at 22.00.59.jpeg
    150,5 KB · Weergaven: 34
Klinkt uitdagend! In 4 dagen klinkt mij iets optimistisch ;)

Wat voor dagafstanden denk je aan?
300km/dag. Zal de eerste dag wel lukken, dat zijn voornamelijk boeren zandwegen als ik het zo bekijk. Vanaf 2e en vooral 3e dag zal het lastiger worden dan mik ik op 200km/dag. Dus laatste dag zullen we een stuk over de weg moeten rijden naar onze eindbestemming.
 
De tweede shelter (met toilet!) lag aan een meer (noord van Charlottenberg) waarvan het water aangenaam van temperatuur was dus tijd om in bad te gaan en een wasje te doen. De overkant van het meertje was Noors territorium, was echt een genot om bij die shelter te ontspannen.
Bekijk bijlage 1657453

Maandag terug gekomen van een top vakantie 😀 Ook gebruikt gemaakt van deze shelter, super mooie locatie!

 
Iets heel anders en licht off-topic:

Ik kan op MF geen topic vinden dat over de F650GS -single- gaat. Alleen over de Funduro, de twin en alles dat daarna kwam.

Omdat hier ook wel wat 650GS-rijders huizen, hoop ik dat iemand mij in de juiste richting weet te sturen 😇
 
Iets heel anders en licht off-topic:

Ik kan op MF geen topic vinden dat over de F650GS -single- gaat. Alleen over de Funduro, de twin en alles dat daarna kwam.

Omdat hier ook wel wat 650GS-rijders huizen, hoop ik dat iemand mij in de juiste richting weet te sturen 😇
 
Ik heb het model van ná de funduro en vóór dat de F650GS er een cylinder bij kreeg.

Het eerste topic dat je noemt is uit het funduro-tijdperk en dat tweede topic gaat expliciet over de twin-versie and beyond.

Daar tussenin zit een gat waarvan ik mij niet kan voorstellen dat er geen MF-ers zijn, dus ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie.

Maar misschien is de oplossing om dat vat eindelijk te vullen met een passend topic waar iedereen met een single GS al jaaaaren op wacht 😉
 
Ik heb het model van ná de funduro en vóór dat de F650GS er een cylinder bij kreeg.

Het eerste topic dat je noemt is uit het funduro-tijdperk en dat tweede topic gaat expliciet over de twin-versie and beyond.

Daar tussenin zit een gat waarvan ik mij niet kan voorstellen dat er geen MF-ers zijn, dus ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie.

Maar misschien is de oplossing om dat vat eindelijk te vullen met een passend topic waar iedereen met een single GS al jaaaaren op wacht 😉
Of gewoon in het Funduro topic. Veel meer dan een facelift en injectie toevoegen was het natuurlijk niet.
 
Iemand heel toevallig een gebruikte 17' noppenband in ca 130 breed liggen? Komend weekend naar Bilstain, maar Madame dr Versys achterband is veel te ver heen, maar om daar nou een gloednieuwe band voor te kopen (normaal woon-werk).

120 of 140 breed leg ik er ook nog wel op, hoogte maakt niet heel veel uit, al is 130-80-17 perfect.
 
Laatst bewerkt:
Iemand heel toevallig een gebruikte 17' noppenband in ca 130 breed liggen? Komend weekend naar Bilstain, maar Madame dr Versys achterband is veel te ver heen, maar om daar nou een gloednieuwe band voor te kopen (normaal woon-werk).

120 of 140 breed leg ik er ook nog wel op, hoogte maakt niet heel veel uit, al is 130-80-17 perfect.
Toevallig pas een weggegooid 😢
 
Afgelopen dagen secties (stukken van) 3, 1, 21 en 31 van de tet Frankrijk gereden.
Kom je de hele tijd niemand tegen… tot de laatste 30 minuten. Bijna zelfde motoren, zelfde land en… zelfde dealer.. grappig toeval
Uiteraard een foto moment
 

Bijlagen

  • CCAEF9BE-A7EE-43FE-80E1-B5B04CE75F79.jpeg
    CCAEF9BE-A7EE-43FE-80E1-B5B04CE75F79.jpeg
    474,9 KB · Weergaven: 74
Afgelopen dagen secties (stukken van) 3, 1, 21 en 31 van de tet Frankrijk gereden.
Kom je de hele tijd niemand tegen… tot de laatste 30 minuten. Bijna zelfde motoren, zelfde land en… zelfde dealer.. grappig toeval
Uiteraard een foto moment
Daar zullen de plaatselijke boeren maar wat blij mee zijn, domme Hollanders die hun motorfiets in hun gewassen parkeren... :t :Y
 
Daar zullen de plaatselijke boeren maar wat blij mee zijn, domme Hollanders die hun motorfiets in hun gewassen parkeren... :t :Y
Ik snap je punt. We zijn ook een paar keer omgedraaid wanneer de tet te veel door een akker loopt. Zeker de boeren niet de kans geven om boos te worden.
Hier heb je alleen geen ruimte om elkaar te passeren (in tegengestelde richting).
Enne… no crops where harmed during this photo
 
Iemand heel toevallig een gebruikte 17' noppenband in ca 130 breed liggen? Komend weekend naar Bilstain, maar Madame dr Versys achterband is veel te ver heen, maar om daar nou een gloednieuwe band voor te kopen (normaal woon-werk).

120 of 140 breed leg ik er ook nog wel op, hoogte maakt niet heel veel uit, al is 130-80-17 perfect.
Was daar 4 weken eerder mee geweest en je had de mijne toen zo eraf mogen lepelen... al had ik dan wel een andere band nodig gehad voor de terugweg 8)7
 
Ik ben nog een beetje zoekende in banden zoals iedereen hier ;). Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar K60 scouts of Mitas E07 voor de komende trip (beetje asfalt en beetje gravel, niet al te gekke offroad stukken denk ik). Dus k60 of e07 zou goed genoeg zijn. Nu weet ik van de K60 en lees ik van de e07 dat dit achterlijk taaie banden zijn en dus bijna onmogelijk om bijv een bandje te plakken langs de kant van de weg.

Weet iemand een band die vergelijkbaar is met deze 2 en toch redelijk te verwisselen is zonder bandenapparaat?

Toch gezwicht voor de Heidenau’s, nu hopen dat we geen lekke banden krijgen op trip O-)

B5F3680F-3C3D-438F-8467-E844918E637B.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan