Het Thundercat topic

Tijdens de spits op de A15 een leuk verbouwde Poes voorbij zien komen.

Grijs van kleur, en ik denk een racekuip erop met één rond Ducati achtige koplamp in de kuip.

Zag er in de gouwigheid netjes uit..
 
Tijdens de spits op de A15 een leuk verbouwde Poes voorbij zien komen.

Grijs van kleur, en ik denk een racekuip erop met één rond Ducati achtige koplamp in de kuip.

Zag er in de gouwigheid netjes uit..
Nice, beetje 'retro' look dan met de kuip ook?
 
Tot 2008 een blauwe Thundercat gehad. Blijft een prachtige motor om te zien. Heb er 7 jaar met plezier mee gereden. Vering vond ik wat minder en voor lange ritten was het voor mezelf niet de comfortabelste. Verder top! Heb er 100.000km mee gereden en nooit problemen gehad. Remmen waren perfect en amper 200kg ook een pluspunt. Perfecte zit ook voor duo. Zonde dat er nooit een opvolger gekomen is want vind het een prachtig segment.
 
Laatst bewerkt:
Tot 2008 een blauwe Thundercat gehad. Blijft een prachtige motor om te zien. Heb er 7 jaar met plezier mee gereden. Vering vond ik wat minder en voor lange ritten was het voor mezelf niet de comfortabelste. Verder top! Heb er 100.000km mee gereden en nooit problemen gehad. Remmen waren perfect en amper 200kg ook een pluspunt. Perfecte zit ook voor duo. Zonde dat er nooit een opvolger gekomen is want vind het een prachtig segment.
Bij yamaha niet. Vind bij de tegenwoordige motoren de aprilia rs660 wel een soort 'opvolger.
 
Vriendin en ik hebben toch besloten in juli nog eens een lang motorweekend te plannen *O*
Als het een beetje blijft zoals nu wordt het waarschijnlijk Luxemburg.
Kunnen de fireblade en de cat weer eens echt de benen strekken :]
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Bij yamaha niet. Vind bij de tegenwoordige motoren de aprilia rs660 wel een soort 'opvolger.
Of een Ducati Supersport maar die zit toch in een andere prijsklasse...
De Thundercat kocht ik in 2001 voor ongeveer 8000euro. Voor de Ducati betaal je bijna het dubbel.
 
Bij yamaha niet. Vind bij de tegenwoordige motoren de aprilia rs660 wel een soort 'opvolger.
:Y

Die staat dan ook hoog op mijn lijstje.
Maar dan moet ik eerst weer een eigen berging hebben.
Anders sta ik geheid wéér naar een lege plek te turen😒
 
Ja als dat je een paar keer gebeurt wordt dat snel vervelend. B|
Had jij niet die z1000 die vrij snel weer weg was..? (Sorry voor het weer oprakelen :X)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Ja als dat je een paar keer gebeurt wordt dat snel vervelend. B|
Had jij niet die z1000 die vrij snel weer weg was..? (Sorry voor het weer oprakelen :X)
😔🤫

Jup..
Heb nog altijd een paar fotos van de Z..
Wel dik 5weken en 1600km plezier van gehad.
 
Zo kom je ze nooit tegen, en zo zie je er 2 in korte tijd achter elkaar..

Vanochtend een blauwe Poes, op de A15 richting de Botlek ter hoogte van Hoogvliet
 
Op dit moment nog een aardig gedateerd setje banden onder de TC zitten, Bridgestone Battlax Bt021 uit 2007. Ondanks dat het profiel van de achterband nog voldoende is, is de voorband vrijwel op. Besloten om er een nieuwe set onder te leggen. Ik ben van plan om er weer een set Battlax onder te laten leggen, bevallen me bij lange einden met zo nu en dan plat door de bocht aardig goed. Ik vroeg me af wat voor een banden jullie TC rijders er onder hebben liggen, en wat de ervaring daarmee is?

Ps. Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in bovenstaande achterband met profiel laat maar weten!
 
Op dit moment nog een aardig gedateerd setje banden onder de TC zitten, Bridgestone Battlax Bt021 uit 2007. Ondanks dat het profiel van de achterband nog voldoende is, is de voorband vrijwel op. Besloten om er een nieuwe set onder te leggen. Ik ben van plan om er weer een set Battlax onder te laten leggen, bevallen me bij lange einden met zo nu en dan plat door de bocht aardig goed. Ik vroeg me af wat voor een banden jullie TC rijders er onder hebben liggen, en wat de ervaring daarmee is?

Ps. Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in bovenstaande achterband met profiel laat maar weten!
Ik had toen de Michelin Road 5. Was er erg over te spreken. Ik ben geen racer, maar rij ook met kutweer, en daar gaf die band mij in elk geval een fijn gevoel.
 
.... Ik ben van plan om er weer een set Battlax onder te laten leggen, bevallen me bij lange einden met zo nu en dan plat door de bocht aardig goed. Ik vroeg me af wat voor een banden jullie TC rijders er onder hebben liggen, en wat de ervaring daarmee is?
Hello! :W

Bij aankoop 2006 voor- en 2014 achterband Michelin Pilot Road, dus die snel gewisseld voor een set nwe T31's.
Ik heb ooit de BT016 gereden en eigenlijk ben ik een Bridgestone man in hart en nier, al op de kart, auto en ook motoren.

Ik dacht aan de BT023's, maar die gaan er uit en dan grijp ik mis over 2/3 jaar waarschijnlijk dus voor de T31's gegaan.
Ze bevallen direct na montage zéér goed, vertrouwd en nu 1300km verder, helemaal in mijn sas, ook bij een wat nat wegdek feedback en grip.
 
Ik reed zelf met de PP's van Michelin...

Ga ze binnenkort ook onder mijn 650fje laten hangen.
Daar zitten nu Dunlopjes onder, maar😔
Ze voelen wat glijderig aan.

(Zelf ook geen speed freak)
 
Eindelijk weer tijd en weersomstandigheden om op de TC eens rond te gaan, kort ritje in de buurt 65km, maar genoeg bochten voor maximaal attack. :]

De Cat had er de 1e km moeite mee om na 2 weken stilstand 'wakker' te worden, startte meteen, maar liep even een beetje onregelmatig.
Daarna als een naaimachientje, zoals ik gewend ben. Ja, nu 1700km verder en ik ben volledig één met de TC, geweldig rijden dus. :Y

Zaterdag bij waarschijnlijk 20graden en zon een langere dag route gaan rijden.
 
Ik stoor mij eigenlijk best wel aan de achterlamp van de tc :Y
Dus poging om dit een beetje te verhelpen :)
56C02FB1-DF00-4138-9E85-F83417C8B3A7.jpeg
 
Nice, wat is dat voor licht?
Staat d'r wel zeg..
R1??

Zelf ooit met een 928 (dacht ik, weet niet meer zeker was een 02/03 model?!? Fireblade achterlicht gereden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan