Het Thundercat topic

Haha idd! Jij bent niet echt succesvol in lang genieten van een motor als ik het zo lees..
Dus vertel...

mijne vond zijn waterloo op circuit assen '(
 
Een volle 2 weken? Dat maakt toch wel nieuwsgierig naar dat lange verhaal @Tcat... Vertel eens
Ok, joe eskt voor it:


Ik heb op dat moment een '99er R6, en zag de Tiger staan bij die mannen in Zwolle (zo'n Honda dielert).
Belletje gepleegd, heb je hem nog staan blablabl..
En jawel, datum geprikt en vanuit 010 naar de mannen daar.

Daar aangekomen, mijn 'inspectie' rondje gedaan, en erachter komen dat de kontdelen hier en daar gescheurd waren.
Dat was al de 1ste telleurstelling, want aan de foon was hij in nieuwstaat!!
Maar ok, eerst maar eens is een test rit maken!

Testrit gemaakt, en terug naar de verkoper, wilde hem dus wel hebben (altijd al een erg mooie uitvoering gevonden namelijk).
De kontdelen zouden ze er direct afhalen, laten reparen en spuiten,
Ook uiteraard een 'afleverbeurtje' en wat garantie erop.
Top, deal gesloten en de R6 ingeruild!!

Zo gezegd, zo gedaan het aflever moment was daar.
Samen met mijn ouwe heer, weer vanuit 010 naar de mannen daar.
Daar aangekomen, direct gaan kijken hoe ze de kontdelen hadden gerepareerd......
Niet dus!!!
Niets aan gedaan, en mee gedaan!!!!!
Daar was ik al lichtelijk over de pies van.
Maar ok, kunnen het druk hebben etc dus na de babbel besloten dat ik zelf de delen in de wintermaanden
zou demonteren, en op hun kosten kon opsturen naar ze zodat ze het als nog konden doen.
Prima, nieuwe deal (zwart op wit) doen we.

Vervolgens stap ik op om huiswaarts te rijden.
Al even op pad met de Tiger kwam ik toch in een SNEEUW BLIZZARD terecht:X!!!
(dat je denkt nog 5 minuten langer en parkeer hem aan de kant) En wat denk je???
Kapt de gehele verlichting er spontaan mee!!!|(!
WTF???????????????????

Niet veel later ter hoogte van uitrecht was de sneeuwval veranderd in hoosbuien-O-
Op dat moment wat ik er HELEMAAL klaar mee, en ben met een nogal wat illegale snelheid terug naar 010 gefladderd.
De Blade daar mijn schuur in getrapt en niet meer naar om gekeken!

Maandags zijn de mannen dicht uiteraard, dus dinsdag ochtend direct de verkoper op gebeld.
En op een politiek verantwoorde manier maar verteld dat zij mijn R6 maar moesten komen brengen, de Tiger mee terug moeten nemen
en de koop ongedaan te laten maken.
Ik was het dus HELEMAAL zat:(
Verkoper begreep het volledig en heeft het toe ook allemaal geregeld.
Einde van de week kwamen ze mijn R6 weer brengen in SHOWROOM staat glimmend en een tot zijn nek toe gevulde pekel Tiger namen ze mee terug.
Uiteindelijk ook nog een tegoed bon gekregen omdat ze mijn Bagster hoes 'ergens' kwijt waren geraakt!!!!

En om nog maar even over Honda’s door te gaan.
Ook is een keer een CBR600F gehad, hier ook alleen maar gezeik mee gehad, en de deur weer uit getrapt.

Maar ja, Honda, de meest betrouwbare Japaner!!
Ruime tijd later een VFR RC36 I gekocht, nooit gezeik mee gehad en deze verkocht voor een frisse Vtec VFR.
En ook hiermee gezeik, vlak voor mijn vakantie naar Italie de linker radiateur lek?

Hoe Dan?
Dat ik het niet weet:?….
Maat van mij had tijd, en heft de Vtec mee genomen.

Snel nog een goede radiateur geregeld en omgehangen.
Vol goede moed richting Italie met net voor Stuttgart een tussenstop hotel.
In de ochtend vertrokken, en nog geen 500mtr verder wéér lek, ding aflaten voeren naar een dielert in Stuttgart.

Daar een dag gewacht op van alles.….
En na een hoop gezeik en omwegen via Nederland een nieuwe radiateur laten overkomen naar het hotel, en met een geheurde CBR125 terug naar Stuttgart gereden, daar op de parkeerplaats bij de dielert de 125 weer ingeleverd en de nieuwe radiateur er onder gehangen.
Om vervolgens richting 010 terug te rijden en daar de zelfde dag nog ding de deur uit getrapt!!



Dus dat!!!
Ik en Honda’s, das geen combinatie!!!!



Zo, jij ook weer op de hoogte!!!!
 
Heb maar een functionele en achteraf esthetische verbetering aangebracht, MRA ruit dark! 8-)

Veel beter zicht op de navi bij dag(zon)licht, perfecta nu! Op de foto lijkt er nogal verschil in zwart met de kuip, maar IRL niet. :9

20210702_192529.jpg20210702_192317.jpg
 
Ok, joe eskt voor it:


Ik heb op dat moment een '99er R6, en zag de Tiger staan bij die mannen in Zwolle (zo'n Honda dielert).
Belletje gepleegd, heb je hem nog staan blablabl..
En jawel, datum geprikt en vanuit 010 naar de mannen daar.

Daar aangekomen, mijn 'inspectie' rondje gedaan, en erachter komen dat de kontdelen hier en daar gescheurd waren.
Dat was al de 1ste telleurstelling, want aan de foon was hij in nieuwstaat!!
Maar ok, eerst maar eens is een test rit maken!

Testrit gemaakt, en terug naar de verkoper, wilde hem dus wel hebben (altijd al een erg mooie uitvoering gevonden namelijk).
De kontdelen zouden ze er direct afhalen, laten reparen en spuiten,
Ook uiteraard een 'afleverbeurtje' en wat garantie erop.
Top, deal gesloten en de R6 ingeruild!!

Zo gezegd, zo gedaan het aflever moment was daar.
Samen met mijn ouwe heer, weer vanuit 010 naar de mannen daar.
Daar aangekomen, direct gaan kijken hoe ze de kontdelen hadden gerepareerd......
Niet dus!!!
Niets aan gedaan, en mee gedaan!!!!!
Daar was ik al lichtelijk over de pies van.
Maar ok, kunnen het druk hebben etc dus na de babbel besloten dat ik zelf de delen in de wintermaanden
zou demonteren, en op hun kosten kon opsturen naar ze zodat ze het als nog konden doen.
Prima, nieuwe deal (zwart op wit) doen we.

Vervolgens stap ik op om huiswaarts te rijden.
Al even op pad met de Tiger kwam ik toch in een SNEEUW BLIZZARD terecht:X!!!
(dat je denkt nog 5 minuten langer en parkeer hem aan de kant) En wat denk je???
Kapt de gehele verlichting er spontaan mee!!!|(!
WTF???????????????????

Niet veel later ter hoogte van uitrecht was de sneeuwval veranderd in hoosbuien-O-
Op dat moment wat ik er HELEMAAL klaar mee, en ben met een nogal wat illegale snelheid terug naar 010 gefladderd.
De Blade daar mijn schuur in getrapt en niet meer naar om gekeken!

Maandags zijn de mannen dicht uiteraard, dus dinsdag ochtend direct de verkoper op gebeld.
En op een politiek verantwoorde manier maar verteld dat zij mijn R6 maar moesten komen brengen, de Tiger mee terug moeten nemen
en de koop ongedaan te laten maken.
Ik was het dus HELEMAAL zat:(
Verkoper begreep het volledig en heeft het toe ook allemaal geregeld.
Einde van de week kwamen ze mijn R6 weer brengen in SHOWROOM staat glimmend en een tot zijn nek toe gevulde pekel Tiger namen ze mee terug.
Uiteindelijk ook nog een tegoed bon gekregen omdat ze mijn Bagster hoes 'ergens' kwijt waren geraakt!!!!

En om nog maar even over Honda’s door te gaan.
Ook is een keer een CBR600F gehad, hier ook alleen maar gezeik mee gehad, en de deur weer uit getrapt.

Maar ja, Honda, de meest betrouwbare Japaner!!
Ruime tijd later een VFR RC36 I gekocht, nooit gezeik mee gehad en deze verkocht voor een frisse Vtec VFR.
En ook hiermee gezeik, vlak voor mijn vakantie naar Italie de linker radiateur lek?

Hoe Dan?
Dat ik het niet weet:?….
Maat van mij had tijd, en heft de Vtec mee genomen.

Snel nog een goede radiateur geregeld en omgehangen.
Vol goede moed richting Italie met net voor Stuttgart een tussenstop hotel.
In de ochtend vertrokken, en nog geen 500mtr verder wéér lek, ding aflaten voeren naar een dielert in Stuttgart.

Daar een dag gewacht op van alles.….
En na een hoop gezeik en omwegen via Nederland een nieuwe radiateur laten overkomen naar het hotel, en met een geheurde CBR125 terug naar Stuttgart gereden, daar op de parkeerplaats bij de dielert de 125 weer ingeleverd en de nieuwe radiateur er onder gehangen.
Om vervolgens richting 010 terug te rijden en daar de zelfde dag nog ding de deur uit getrapt!!



Dus dat!!!
Ik en Honda’s, das geen combinatie!!!!



Zo, jij ook weer op de hoogte!!!!
Wat maak jij toch allemaal mee man?! Koop gewoon een betrouwbare Yamaha :] *O*
 
Heb maar een functionele en achteraf esthetische verbetering aangebracht, MRA ruit dark! 8-)

Veel beter zicht op de navi bij dag(zon)licht, perfecta nu! Op de foto lijkt er nogal verschil in zwart met de kuip, maar IRL niet. :9

Bekijk bijlage 1650482Bekijk bijlage 1650483
Staat goed! Ik heb hem zelf ook, bevalt me prima! Wel een nadeel, rubberen beschermrandje aan de bovenkant van de ruit laat nu los bij mij. Misschien maar eens een ander exemplaar zoeken en hem vervangen...
 
Genoeg iig...
Mijn laatste Poes sneuvelde in 02-2021, en dan niet vrijwillig.
Dat is nooit goed he... Zo worden de poesjes wel zeldzaam... Staat nog wel een mooie te koop, zelfde kleurstelling als waar ik mee rijd :]
 
Heb nog wel een mooie Bagster hoes liggen in het rood/zwart en een Takkoni demper🤪
 
Staat goed! Ik heb hem zelf ook, bevalt me prima! Wel een nadeel, rubberen beschermrandje aan de bovenkant van de ruit laat nu los bij mij. Misschien maar eens een ander exemplaar zoeken en hem vervangen...
Mmm, na hoeveel jaar dan? Voorlopig zit die rand er écht strak op bij mij.

Gisteren in nogal wat wind richting A'dam gereden en vanochtend terug met de TC, het was beide keren nogal "woei woei" met de wind. :]

Heb nog wel een mooie Bagster hoes liggen in het rood/zwart en een Takkoni demper🤪
Nog steeds... hèhè. :X
 
Mmm, na hoeveel jaar dan? Voorlopig zit die rand er écht strak op bij mij.

Gisteren in nogal wat wind richting A'dam gereden en vanochtend terug met de TC, het was beide keren nogal "woei woei" met de wind. :]
Dat durf ik niet precies te zeggen Trixz. Heb hem zelf gekocht met het ruitje er al op, had toen 50 k op de teller staan, inmiddels een kleine 65 k (ja, ja ik weet het... Had er veel meer mee moeten rijden in 6 jaar :+ )

Ik denk dat ik nu sinds een jaar of 2 a 3 er een beetje last van heb. Overigens niet met legale snelheden in Nederland hoor. Dat gaat helemaal goed. Het gaat vooral mis bij onze oosterburen als de kruissnelheid verhoogd wordt naar 180+
 
Dat durf ik niet precies te zeggen Trixz. Heb hem zelf gekocht met het ruitje er al op, had toen 50 k op de teller staan, inmiddels een kleine 65 k (ja, ja ik weet het... Had er veel meer mee moeten rijden in 6 jaar :+ )

Ik denk dat ik nu sinds een jaar of 2 a 3 er een beetje last van heb. Overigens niet met legale snelheden in Nederland hoor. Dat gaat helemaal goed. Het gaat vooral mis bij onze oosterburen als de kruissnelheid verhoogd wordt naar 180+
Joh, ieder rijdt met de motor hoe het komt toch? Ik zal ook niet elk jaar hetzelfde aantal km's afmalen.
Wellicht dat ik wel meer de motor kan nemen dit jaar, wel tof idee, omdat ik hem ook heb staan en gelijk kan gebruiken.

Ik heb nu met dit ruitje in NL ook über legale snelheden even aangetikt, maar ja, nieuw en dus nogal 'pakkend' op het ruitje vooralsnog... :)
 
Joh, ieder rijdt met de motor hoe het komt toch? Ik zal ook niet elk jaar hetzelfde aantal km's afmalen.
Wellicht dat ik wel meer de motor kan nemen dit jaar, wel tof idee, omdat ik hem ook heb staan en gelijk kan gebruiken.
Dat is zeker een fijne gedachte! Zou zelf graag wat meer km's maken, maar met een jong gezin vind ik dat toch lastig. Vaak beperkt tot 's avonds nog even een blokkie om en af en toe een keer een weekenddag. Hopelijk wordt het in de toekomst weer makkelijker om de motor te pakken ;).

Ik heb nu met dit ruitje in NL ook über legale snelheden even aangetikt, maar ja, nieuw en dus nogal 'pakkend' op het ruitje vooralsnog... :)
Nice! Verwacht eerlijk gezegd dat dit wel lang kan blijven hoor. Mijn fiets is uit '97 en zou me niet verbazen als het ruitje er ook toen op is gezet.
 
Dat is zeker een fijne gedachte! Zou zelf graag wat meer km's maken, maar met een jong gezin vind ik dat toch lastig. Vaak beperkt tot 's avonds nog even een blokkie om en af en toe een keer een weekenddag. Hopelijk wordt het in de toekomst weer makkelijker om de motor te pakken ;).
Been there done that, nu met de kinderen wat ouder, gaan ze nu mee achterop.
 
Dat lijkt me een bijzondere beleving @Trixz!
Tijd komt vanzelf. De jongste van ons wil in ieder geval een blauwe motor. Mijn volgende moet dus een andere kleur hebben, anders ben ik hem kwijt...;)
 
Dat lijkt me een bijzondere beleving @Trixz!
Tijd komt vanzelf. De jongste van ons wil in ieder geval een blauwe motor. Mijn volgende moet dus een andere kleur hebben, anders ben ik hem kwijt...;)
Jazéker!

Ik had het van mijn zoon van 13 wel verwacht, maar mijn dochter van 14 wilde ook.
Nu zo af en toe een rondje toeren met ze. :]

Dan klopt mijn pappa hart héél blij!!
Ooit toen ze klein waren vonden ze het al helemaal geweldig om met launch-control weg te schieten in de Subaru Impreza die ik toen had.
Die gezichtjes en dat gegil van lol, geweldig. *O*
 
Jazéker!

Ik had het van mijn zoon van 13 wel verwacht, maar mijn dochter van 14 wilde ook.
Nu zo af en toe een rondje toeren met ze. :]
Dat lijkt me nice, ga ik tzt ook doen. Zoonlief van 4 vraagt er nu al om, maar dat vind ik nog niet verantwoord. Hij mag ook officieel nog niet, kan nog niet met zijn voeten bij de steps. :X
Dan klopt mijn pappa hart héél blij!!
Dat dus:]
Ooit toen ze klein waren vonden ze het al helemaal geweldig om met launch-control weg te schieten in de Subaru Impreza die ik toen had.
Die gezichtjes en dat gegil van lol, geweldig. *O*
Herkenbaar! Ik heb er regelmatig twee achterin zitten die even willen 'karten'. Alleen als moeders de vrouw erbij zit kan dit niet zo vaak...;(
 
Weekendje Luxemburg was weer geweldig! Wegen zijn echt prachtig!
20210717_181907.jpg

Helaas vertelde mijn vriendin dat de thundercat vandaag 2x uit de 2e versnelling schoot -O-
Ik ga ervan uit dat het het 'bekende' versnellingsbak probleem is met een kromme schakelvork en dat het klaar is voor de cat...
Maar we moeten wel nog naar huis. Weet iemand hier of het kwaad kan om er mee door te rijden als je rustig met de 2e versnelling doet? Zou de motor bijvoorbeeld op de snelweg in zijn 6 dan kunnen vaststaan of iets dergelijks?
 
Intussen thuis. Rustig aan gedaan met de 2 en geen problemen meer gehad. Binnenkort maar eens kijken wat we gaan doen maar vrees dat het einde verhaal is voor de cat...'(
 
Intussen thuis. Rustig aan gedaan met de 2 en geen problemen meer gehad. Binnenkort maar eens kijken wat we gaan doen maar vrees dat het einde verhaal is voor de cat...'(
Gelukkig thuis gekomen zonder verdere problemen! Toch balen dat die bakken hier last van hebben...
 
Vermoed dat er hier wel mensen zijn die er meer weet van hebben dan ik...mijn schoonbroer zijn recent gekochte thundercat verliest benzine bij stilstaan, dus zonder draaiende motor. Iemand een idee? En het is geen druppeltje, denk een 50 ml..., er is wel nog een 11 maand motorgarantie op, was 2dehands bij dealer gekocht. Maar altijd fijn om te weten wat het zou kunnen zijn. Ook rookt deze soms veel als er eens aan het gas getrokken wordt, misschien een neveneffect?
 
Vermoed dat er hier wel mensen zijn die er meer weet van hebben dan ik...mijn schoonbroer zijn recent gekochte thundercat verliest benzine bij stilstaan, dus zonder draaiende motor. Iemand een idee? En het is geen druppeltje, denk een 50 ml..., er is wel nog een 11 maand motorgarantie op, was 2dehands bij dealer gekocht. Maar altijd fijn om te weten wat het zou kunnen zijn. Ook rookt deze soms veel als er eens aan het gas getrokken wordt, misschien een neveneffect?
Even nieuwsgierig,… euvel al verholpen?
 
Even nieuwsgierig,… euvel al verholpen?
Ja, mogen er zaterdag opnieuw om. De luchtfilter was blijkbaar nat van de benzine, dus die hebben ze vernieuwd...ook waren er 2 benzineleidingen defect, er zaten scheuren in waarlangs de benzine weg liep. Nu zou het moeten in orde zijn....afwachten wat komend weekend brengt. Toch altijd fijn als er nog garantie op is....
 
Terug
Bovenaan Onderaan