Het Thundercat topic

Ik kan me voorstellen dat het het overloop slangetje is? Dat bijvoorbeeld de vlotternaald niet goed afsluit in de zitting (is een rubber o ringetje) en dat daardoor de vlotterbak blijft overstromen?
Zo lijkt het idd. Het is alleen vreemd dat dit nog steeds is na een carburator revisie...
 
Ja alles even schoonblazen of alle rubbers enz vervangen is wel een verschil. Hoewel zon o ring van de vlotternaaldzitting wel bij elk revisiesetje zit van een paar euro...
 
Als je weet welke carb er lekt zou ik dat zelf nog even kijken/vervangen. Anders wordt het misschien wel lastiger met vlotterhoogtes enz...
 
Ik kan me voorstellen dat het het overloop slangetje is? Dat bijvoorbeeld de vlotternaald niet goed afsluit in de zitting (is een rubber o ringetje) en dat daardoor de vlotterbak blijft overstromen?
:^
 
Over carburateurs, kan ik iemand plezier doen met originele sproeiers en naalden .
Ik heb de mijne destijds direct vervangen door setje dat bij open uitlaat paste.
 

Bijlagen

  • IMG_0357.jpeg
    IMG_0357.jpeg
    185,8 KB · Weergaven: 13
Zo heb ik ook nog een Bagster Tankhoes, olie filter en handleiding liggen..
 
Laatst bewerkt:
Woensdag een uurtje of 7 en een 400km verder door ons mooie landje gereden met een toertocht binnendoor ongeveer langs Rotterdam, Utrecht, Zeewolde, Almelo, Deventer en krimpernerwaard terug. :]

Puur genieten op de TC en besloten dat ik haar houd. De TC biedt mij alles op dit moment, betrouwbaar, zuinig, genoeg power en ook plezier met zijn tweeën.
Zeker de kleurstelling is er één waar ik nog steeds fan van ben. *O*

Wel nog een oranje/zwarte TC gespot op een dijkweg in Hendrik Ido Ambacht nabij tankstation de Haan die ochtend. Iemand van hier toevallig?
Ik lekker blij over een andere TC in zicht terwijl die andere waarschijnlijk dacht 'die is blij zwaaiend mij te zien'. _O-
 
Woensdag een uurtje of 7 en een 400km verder door ons mooie landje gereden met een toertocht binnendoor ongeveer langs Rotterdam, Utrecht, Zeewolde, Almelo, Deventer en krimpernerwaard terug. :]

Puur genieten op de TC en besloten dat ik haar houd. De TC biedt mij alles op dit moment, betrouwbaar, zuinig, genoeg power en ook plezier met zijn tweeën.
Zeker de kleurstelling is er één waar ik nog steeds fan van ben. *O*

Wel nog een oranje/zwarte TC gespot op een dijkweg in Hendrik Ido Ambacht nabij tankstation de Haan die ochtend. Iemand van hier toevallig?
Ik lekker blij over een andere TC in zicht terwijl die andere waarschijnlijk dacht 'die is blij zwaaiend mij te zien'. _O-
Klinkt als een lekker tochtje! Ik heb vandaag ook nog even een rondje gemaakt op de cat met mijn schoonbroertje achterop die nog nooit op een motor had gezeten. Mooi om de reactie van iemand te horen door de cardo als je voor het eerst het gas opentrekt :z
 
Afgelopen zaterdag nabij Zaanstad zowaar een blauwe TC gespot en even :W. Hij had het op het laatste moment door geloof ik, dat ik ook op een TC reed. _O- Iemand van hier toevallig?

Met de avond ervoor erbij, heerlijk 350km weggereden met een vriendin achterop.
Ze voelde zich per kilometer steeds relaxer en kon dus meer en meer genieten. En dus ik ook, af en toe wat sneller en wat platter! :]

Morgen denk ik maar gebruik te gaan maken van het zonnige weer om wederom op pad te gaan met de TC!
 
Goedendag ben in het bezit van een Thundercat 600 uit 2001 die ik aan het reviseren ben. Het betreft de achter schokdemper die lek was . Tweedehands eentje aangeschaft maar die zakt in en staat vast . Wat ik ook instel standje 1 t/m 7 zakt in en veert 0,0 uit. Uit de antwoorden op Techniek is het vrijwel zeker dat de schokdemper defect is . In het reservoir zit olie in . Is dit alleen olie of gescheiden met stikstof ? Stel dat de schokdemper vast zit zoals beschreven is in het begin pagina 1 Quote (
Controleer of de stelring beweegt en controleer of de schokdemper wordt gecomprimeerd met het aangebrachte gewicht. Het gebrek aan
bescherming tegen het opspatten door het achterwiel kan leiden tot vastzitten als het niet goed wordt schoongemaakt en onderhouden.)

hoe krijg je deze dan los? Is daar een maniertje voor ? Tips allen welkom . Overigens zijn er vervangings schokdempers voor de thundercat die ook passen ? bv van de R6 carburateur uitvoering of CBR600F2/3 etc
 

Bijlagen

  • 20230911_162247.jpg
    20230911_162247.jpg
    125,4 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Een shock van een R6 er onder heb ik wel eens van gehoord. Dat schijnt te passen. Ik heb op mijn Cat een shock van YSS gezet. Dat bevalt mij goed.
 
Goedendag ben in het bezit van een Thundercat 600 uit 2001 die ik aan het reviseren ben. Het betreft de achter schokdemper die lek was . Tweedehands eentje aangeschaft maar die zakt in en staat vast . Wat ik ook instel standje 1 t/m 7 zakt in en veert 0,0 uit. Uit de antwoorden op Techniek is het vrijwel zeker dat de schokdemper defect is . In het reservoir zit olie in . Is dit alleen olie of gescheiden met stikstof ? Stel dat de schokdemper vast zit zoals beschreven is in het begin pagina 1 Quote (
Controleer of de stelring beweegt en controleer of de schokdemper wordt gecomprimeerd met het aangebrachte gewicht. Het gebrek aan
bescherming tegen het opspatten door het achterwiel kan leiden tot vastzitten als het niet goed wordt schoongemaakt en onderhouden.)

hoe krijg je deze dan los? Is daar een maniertje voor ? Tips allen welkom . Overigens zijn er vervangings schokdempers voor de thundercat die ook passen ? bv van de R6 carburateur uitvoering of CBR600F2/3 etc
Ha @Aprilia4fun.

Antwoorden zijn al gegeven en ik heb daarop geen toevoegingen. Wel veel plezier met het weer in orde maken van de TC! *O*
 
Hallo mede poes rijders. Sinds enkele weken staat een thundercat in de garage klaar. Komende maandag moet ik op examen en hoop dan eindelijk mooie ritten te kunnen gaan maken.
Mooi tijd gehad om alles te poetsen en netjes te maken. Sinds een week echter zie ik de rechter veerpoot olie lekken.
Nu heb ik geen linker handen, hamvraag is is dit zelf te doen of liever uitbesteden.
Bijgevoegd een aantal foto’s.

Ik hoor het graag.

Gr Michael
 

Bijlagen

  • IMG_3515.jpeg
    IMG_3515.jpeg
    450,3 KB · Weergaven: 14
  • IMG_4307.jpeg
    IMG_4307.jpeg
    133,8 KB · Weergaven: 4
  • IMG_4324.jpeg
    IMG_4324.jpeg
    96,9 KB · Weergaven: 5
Met de juiste gereedschappen is alles zelf te doen.
Bij een van mijn vorige poezen toen samen met een maatje ook gedaan.
Was een beste gehannes daar alles muurvast zat.

En voor mijn 650F was ik nog geen 250,- kwijt voor een setje progressieve veren van Hyperpro.
Incl nieuwe keerringen, olie en montage.

Wellicht een idee om het uit te besteden?
Of je moet het leuk vinden en de ruimte ervoor te hebben..
Je voorwiel moet er sowieso uit en je moet dus iets hebben dat je hem kunt ophangen aan het stuur.
 
Hallo mede poes rijders. Sinds enkele weken staat een thundercat in de garage klaar. Komende maandag moet ik op examen en hoop dan eindelijk mooie ritten te kunnen gaan maken.
Mooi tijd gehad om alles te poetsen en netjes te maken. Sinds een week echter zie ik de rechter veerpoot olie lekken.
Nu heb ik geen linker handen, hamvraag is is dit zelf te doen of liever uitbesteden.
Bijgevoegd een aantal foto’s.

Ik hoor het graag.

Gr Michael
Hallo én welkom Michael! Mooie startmotor om verder je km's te gaan maken en ervaring op te bouwen, véél plezier toegewenst! :Y
De TC is uitermate geschikt om sportief te toeren, waarbij je de km's weg 'vreet' en je dit comfortabel vol kunt houden. :]

Ik heb je toegevoegd in de OP en v.w.b. je veerpoot, wat Tcat al aangaf, keuze maken sleutelen of laten doen. Dan zou ook ook gelijk inderdaad voor andere veren gaan. Dit is ook mijn plan als de mijne dit zou overkomen en neem ik denk ik de achterdemper ook mee.

Gr. Gerben
 
De afgelopen 2 dagen Duitsland ingereden tussen Eifel en het Zwarte Woud en hierdoor een ruime 700km mogen genieten van het weer, de omgeving en de haarspeldbochten eindelijk weer eens na járen. :]

Het was een spontane actie en dit smaakt naar meer! De TC blijft een fijne motor, zelfs bij pas 23 jaar jong zijnde!. :}
 
Niks beters dan een paar dagen sturen in de Duitse bergen om weer verliefd te worden op je motor en het motorrijden am sich!
 
Grappig, wij hebben gister ook nog in de Ardennen en Eifel gestuurd.
Geloof zelfs nog een stukje Luxemburg (volgens mijn foon).

Hadden een leuke route op de Nav gezet (voor het eerst uitgeprobeerd).
Theorie was het een briljant idee.
Praktijk, was een heel ander verhaal.

Maar wel erg mooie stukjes gereden.
700km verder en we waren weer thuis.
 
Grappig, wij hebben gister ook nog in de Ardennen en Eifel gestuurd.
Geloof zelfs nog een stukje Luxemburg (volgens mijn foon).

Hadden een leuke route op de Nav gezet (voor het eerst uitgeprobeerd).
Theorie was het een briljant idee.
Praktijk, was een heel ander verhaal.

Maar wel erg mooie stukjes gereden.
700km verder en we waren weer thuis.
Wij hebben afgelopen weekend ook door de Eiffel getoerd.
Wij reden voorheen ook altijd routes(tomtom rider 550) dit jaar hebben we het iets anders aangepakt wat zeer goed bevallen is.
We wilden een aantal punten aandoen zoals Piesport en Cochem, ipv een route gewoon met de slingerfunctie uit de gps naar de punten gereden om zo meerdere punten aan te doen.
 
Ha ik was dit weekend ook nog in de eifel (maar dan met de auto :X, wilde die ook eens aan de tand voelen op de bergweggetjes...)
Voor zo iemand als ik, met het richtingsgevoel van een dooie mus is zo'n navigatie wel een uitkomst!
Merk alleen wel dat ik het rijden met navi, die weer stroom moet, cardo die weer stroom moet oordopjes die je weer ergens kwijt moet wel minder 'vrij' vind rijden dan vroeger dat je gewoon je helm op deed en naar een bekende dijk ofzo reed. Dus dat doe ik gelukkig ook nog zo nu en dan! Lekker ontspannend
 
🙄

Gelukkig geen last van.
Rij alleen met de Navi, en soms gewoon op de goede gok en vanzelf wel zien waar je uitkomt (zonder navi).

En af en toe dwaal je redelijk af :Y :+

Sowieso rij ik standaard net oordopjes in, dus speakers, cardo etc nee dank u zeer beleefd.
Navi, meer dan zat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan