Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Zo, weer een paar knappe handschoenen. :t
IMG_20210306_142853891_HDR.jpg
 
Als gevolg van global warming heb ikgisteren nadat ik de winterbeurt betaald heb, ook een paar zomerhandschoenen gekocht. Dus laat die warm dagen komen want ik nog steeds niet een fatsoenlijk stuk gereden, slechts van de garage naar huis is 4km....
 
Setje mistlampen voor op de tracer.
 

Bijlagen

  • tacer900mistlampen.jpg
    tacer900mistlampen.jpg
    32,9 KB · Weergaven: 9
  • tracer900mistlampensteun.jpg
    tracer900mistlampensteun.jpg
    28,3 KB · Weergaven: 9
Achterband (met binnenband) voor de pitbike van zoonlief, huidige is redelijk op, zelfs op een harde zandbaan had je er last van
Kon ook zonder binnenband zul je net zien dat je bij wisselen de binnenband lek prikt, en kunt wachten en opnieuw bestellen, dus op safe gekocht
Gaskabel is geknapt, dus die ook maar meebesteld

Als het binnen is er ff onder kloten
 
Ik was opzoek naar een klein topkoffertje (afsluitbaar). Ik heb volgens mij al het kleinste givi koffertje maar toch net te lomp (en mijn helm past er toch net niet in...), daar wil ik dus niet mee rijden. De tanktas die ik nu heb is een uitkomst (enduristan 4s), maar ik wil eigenlijk niet meer elke rit met die tanktas rijden. Vooral het eraf halen en weer erop zetten als ik even een winkel binnenloop is vervelend. Vaak zie ik op advrider van die kleine zwarte outdoor cases, maar die zijn vaak weer niet afsluitbaar, of er bungelt dan vrolijk een padlock aan...

Dus in het zoeken naar een creatieve oplossing kwam ik een fietskoffertje tegen. Veel meer het formaat wat ik zoek (36×26×18 cm) en
het heeft zelfs een quick release systeem (niet op de foto). Omdat het een fietskoffer is wordt een soort bodemplaat aan de bagagedrager gemaakt. Ik zal wel iets moeten fabriceren om hem op mijn rekje te krijgen, maar dat zal wel los lopen.
fietskoffer.jpg


Misschien achteraf nog een diepere kleur zwart spuiten, of met wrap/plastidip aan de slag, maar voor 30 euro klaag ik niet :)
 
Laatst bewerkt:
Is die broodtrommel wel stevig genoeg?
Lijkt me dat dat ding gebouwd is voor Max 30km/u ipv 300....
 
200mm zwevende remschijf voor de Monkey
Met de usd vork zit de remklauw geheel naast de schijf, moet dus een grotere schijf op, nadeel, remt ook wat beter O-)
Testen zonder remmen, is wel het toppunt van "remmen is angst"
Doen we maar beter niet

Backstep kit vandaag binnen gekomen, schoon gemaakt, monteren komt later, wil hem eigenlijk zwart, ff kijken moet ik eerst spuitbus etsprimer kopen
 
Dat was mijn redenatie ook... En anders, voor €30 is er geen man overboord :t
Je hebt me overtuigd, voor €30 kan je niet tobben.
Als die dingen ook groter verkrijgbaar zijn is het denk ik zelfs een prima alternatief voor een echte motorkoffer.
Is het ook waterdicht? Of kan er door de wind water in geblazen worden?
 
Je hebt me overtuigd, voor €30 kan je niet tobben.
Als die dingen ook groter verkrijgbaar zijn is het denk ik zelfs een prima alternatief voor een echte motorkoffer.
Is het ook waterdicht? Of kan er door de wind water in geblazen worden?
Geen idee, daar zal ik achter komen, dat is natuurlijk wel van belang om te weten. Morgen krijg ik hem als het goed is. Deze week even een gaatje vinden om hem te monteren en uit te proberen. Misschien zet ik de tuinslang/hogedruk van de wasbox een keer erop. Mijn huidige tanktas heeft het voordeel dat die absoluut waterdicht is.

Ik zal jullie laten weten of het iets is :Y
 
Paar jaar geleden was er ook een soortgelijk onderwerp waarin iemand zijn eigen case gemaakt/gemodificeerd heeft.
Misschien staan er wel goede tips in het onderwerp...
 
Paar jaar geleden was er ook een soortgelijk onderwerp waarin iemand zijn eigen case gemaakt/gemodificeerd heeft.
Misschien staan er wel goede tips in het onderwerp...
De tanktas wil ik nu juist vanaf :p

Fietskoffertje vandaag binnen gekregen. Formaat is perfect (zelfs even meenemen in de winkel/het terras op is mogelijk door z'n formaat en handgreep). Even los op de motor gezet om een idee te krijgen:
IMG_20210309_131846.jpg


Kwaliteit valt een beetje tegen. Er zit een soort rare bubbel bovenop:
IMG_20210309_131936.jpg

Voor de rest ziet en voelt hij wel degelijk.

Het lijkt alsof 2 gaatjes op de bodemplaat vrij goed overeenkomen met de gaatjes in mijn rekje, dus mogelijk ben ik met 1-2 extra gaatjes boren (ofwel in de bodemplaat of in m'n rekje) klaar voor montage).
 
HBM machines...

was de eerste al kapot?
Nope, beide motoren staan er nu in. Neemt minder ruimte in als ze rechtop geparkeerd staan in de garage :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan