Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Ga van de week met 2 motors op pad op een aanhanger.
Dus maar zorgen dat ik ze goed vast kan maken

D9311D1D-728C-4C06-8B24-4F7C7A49C2CD.jpeg

11AA0F7F-C932-4850-8304-404685DD03BD.jpeg
 
Nieuwe helm...
1597078662356.png
Na mijn rondje Ardenne/L'Our/Eiffel ontdekt dat ik toch wel die "peak" wil van de motorcross/adventure stijl helmen....
De geïntegreerde zonnevizier (80%) was niet genoeg.. was in de ochtend/avond te veel met 1 hand bezig wat zon af te schermen...
 
In de solden op Rad.eu, omdat ik al een tijdje een toerpakkie wilde voor alle seizoenen (ter vervanging van m'n jas die toch iets te zomers is voor in de winter) Een Held 4 Touring jacket:
X01X00602300003.jpg


En het moet wel kloppen, dus gelijk een bijpassende broek erbij, Held Sarai:

X01X00646100001.jpg
 
Bekijk bijlage 1532711
tijdelijk helmpje bij Ali aangeschaft.
voor maar €19,20 :)
ben benieuwd hoelang erover doet, kan er in ieder geval geen buil aan vallen. het was of een staatslot of een helmpje.

Even een quote stelen uit het Ali-topic:

Fortnine heeft in het verleden al eens een uitvoerige test van een goedkope helm gedaan. :)


Ik ben heel erg van het bestellen bij Ali-Express. Maar als mijn welzijn er van af hangt of een product goed in elkaar zit, koop ik toch liever iets van een gerenommeerd merk...

Zo'n luchtbuks lijkt me redelijk representatief voor een steentje op je vizier, dan wil je toch niet dat dat versplintert.
 
Zo'n luchtbuks lijkt me redelijk representatief voor een steentje op je vizier, dan wil je toch niet dat dat versplintert.
Eensch, echter een steentje op je vizier is net als een steentje op je autoruit, het moet maar net goed vallen.
en dan maakt het volgen mij niets uit welk vizier je erop hebt.
We zullen zien wat er word gebracht straks.
 
Ik hoop toch dat je een grap maakt en dat ding niet series op je kop gaat zetten en ermee gaat rijden. Koop dan een helm bij de Lidl, als het goedkoop moet zijn. Daar zit in ieder geval een keurmerk op.
 
Eensch, echter een steentje op je vizier is net als een steentje op je autoruit, het moet maar net goed vallen.
en dan maakt het volgen mij niets uit welk vizier je erop hebt.
We zullen zien wat er word gebracht straks.

Zoals je op het filmpje kan zien, bij de goede helm blijft het derde kogeltje in het vizier steken. Bij de Chinese helm gaat het eerste kogeltje er dwars doorheen, en neemt zoveel omliggend materiaal mee dat de splinters in het rond (in je ogen dus) vliegen.
Polycarbonaat is zeer taai en daardoor zeer slagbestendig, dat is een zeer groot pluspunt bij een motorhelm. Het is niet eens zo gek duur, maar kennelijk vonden die Chinezen het toch te duur voor hun helm.
Kijk ook even naar het einde van het filmpje, de goede helm gebeurt vrij weinig mee bij een slag met een golfclub, bij de Chinees vliegt het hele vizier in scherven.
 
Even een quote stelen uit het Ali-topic:



Ik ben heel erg van het bestellen bij Ali-Express. Maar als mijn welzijn er van af hangt of een product goed in elkaar zit, koop ik toch liever iets van een gerenommeerd merk...

Zo'n luchtbuks lijkt me redelijk representatief voor een steentje op je vizier, dan wil je toch niet dat dat versplintert.
Schieten met een luchtbuks is representatief voor ... schiten met ene luchtbuks !!
Het filmpje heeft geen relatie met de werkelijkheid en is vooral amusement. Dat zijn overigens de meeste van de filmpjes van deze meneer.

Prijs van een helm heeft vooral een relatie met hoeveel de koper wil betalen. Er is nog nooit een relatie met veiligheid oid aangetoond.
 
In de solden op Rad.eu, omdat ik al een tijdje een toerpakkie wilde voor alle seizoenen (ter vervanging van m'n jas die toch iets te zomers is voor in de winter) Een Held 4 Touring jacket:
X01X00602300003.jpg


En het moet wel kloppen, dus gelijk een bijpassende broek erbij, Held Sarai:

X01X00646100001.jpg

Nice! Heb ik ook vorig jaar gekocht, hele fijne jas, was alleen niet helemaal waterdicht bij mij. Ik heb 'm van de week gewassen met Nikwax Tech-Wash en ook gelijk geïmpregneerd met Nikwax Wash-in. Kijken of dat helpt....
 
Nice! Heb ik ook vorig jaar gekocht, hele fijne jas, was alleen niet helemaal waterdicht bij mij. Ik heb 'm van de week gewassen met Nikwax Tech-Wash en ook gelijk geïmpregneerd met Nikwax Wash-in. Kijken of dat helpt....
denk dat je nog even moet wachten..of je moet er mee onder de douche gaan staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan