Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Heb 'm gisteren binnen gekregen en ben vandaag in volledig tenue naar werk gereden. Hitte is, met 'n t-shirt en korte broek eronder en elke ventilatierits open, goed te handlen.

Ik hoop dat ik onderweg terug 'n buitje heb zodat ik de waterdichtheid kan beproeven, maar ik vermoed dat ik het droog ga houden. Oh well.

Uiterst comfortabel en degelijk pakkie, dat wel. En voor alles bij mekaar nog geen 250 euro (135 voor de jas, 110 voor de broek) ben ik tot dusver dik tevree.
 
deze helm van 19,20 is in ieder geval veiliger als de helm waar ik vroeger(20/30 jr terug) mee reed.
Daarnaast,
elke helm die er verkocht word, heeft een keuring(die ergens op de wereld is goedgekeurd). dat is goed genoeg voor mij. bovendien gaat hij weinig tot nooit gebruikt worden, meer als reserve/nood/extra/slet
ik wil niet ontkennen, dat een helm van 1500,- beter is dan een helm van 300,- / 100,- 50,- of zelfs 19,20
waar ik wel van overtuigd ben is dat de regels en de grens van wat acceptabel(qua prijs/ bescherming/ looks etc.) is, door de jaren heen, een heel stuk is opgeschoven. een gedeelte evolutie en de rest marketing.
 
deze helm van 19,20 is in ieder geval veiliger als de helm waar ik vroeger(20/30 jr terug) mee reed.
Daarnaast,
elke helm die er verkocht word, heeft een keuring(die ergens op de wereld is goedgekeurd). dat is goed genoeg voor mij. bovendien gaat hij weinig tot nooit gebruikt worden, meer als reserve/nood/extra/slet
ik wil niet ontkennen, dat een helm van 1500,- beter is dan een helm van 300,- / 100,- 50,- of zelfs 19,20
waar ik wel van overtuigd ben is dat de regels en de grens van wat acceptabel(qua prijs/ bescherming/ looks etc.) is, door de jaren heen, een heel stuk is opgeschoven. een gedeelte evolutie en de rest marketing.

In China rijden auto’s rond die daar goedgekeurd zijn maar in de EU of in Amerika nooit op de weg mogen komen omdat ze bijv amper tot geen kreukelzone hebben. Daarnaast verwacht ik niet dat die helm die jij hebt besteld überhaupt een echt keurmerk zal hebben..

Er zou niemand bij mij op mogen stappen met zo’n ding op zijn of haar hoofd in ieder geval.. koop gewoon een Lidl helmpje oid.. die heeft een echte goedkeuring binnen de EU ;)
 
Vanmorgen via mp een leuk pak gescoord voor mijn zoontje van 9.5. Nieuw vond ik ze iets te duur voor de hoeveelheid dat het gebruikt zal worden. Nu heb ik een leuk jasje en broekje voor 50euro uitgehaald. Ook meteen bij de motorzaak waar ik altijd kom een helm en handschoenen gehaald. Helm had een kleine beschadiging in de lak dus heb ik deze voor 50euro mogen mee nemen. Kan je hem niet voor laten liggen. En blij dat er hier 1tje is.!
20200814_114614.jpg
 
Gisteren mijn kofferbakkie binnen gehad, vanochtend met wat gesponsorde tijd van de baas het adapter rekkie
op maat gemaakt voor het Sportrackje.
Zadeltje (of Covertje) eraf, Sportrackje er op en klaar..


Dus nu geen geleur meer met een rugzakkie vol zooi op de Z
 
QUOTE="blues, post: 29799777, member: 34390"]
deze helm van 19,20 is in ieder geval veiliger als de helm waar ik vroeger(20/30 jr terug) mee reed.
Daarnaast,
elke helm die er verkocht word, heeft een keuring(die ergens op de wereld is goedgekeurd). dat is goed genoeg voor mij. bovendien gaat hij weinig tot nooit gebruikt worden, meer als reserve/nood/extra/slet
ik wil niet ontkennen, dat een helm van 1500,- beter is dan een helm van 300,- / 100,- 50,- of zelfs 19,20
waar ik wel van overtuigd ben is dat de regels en de grens van wat acceptabel(qua prijs/ bescherming/ looks etc.) is, door de jaren heen, een heel stuk is opgeschoven. een gedeelte evolutie en de rest marketing.
[/QUOTE]

Jij steekt je kop er maar in
Die helm van vroegeh was 19.20 in gulden natuurlijk *O*
 
Scorpion ADX gekocht zonet. Tijdens de rit naar huis al snel gemerkt dat de ventilatie beter is dan bij m’n vorige Scorpion exo 920. Ook is deze ADX duidelijk stiller. Benieuwd naar de komende weken hoe hij zal bevallen.
0410C2D6-D193-4B7D-B4A1-1A375E730876.jpeg
 
Scorpion ADX gekocht zonet. Tijdens de rit naar huis al snel gemerkt dat de ventilatie beter is dan bij m’n vorige Scorpion exo 920. Ook is deze ADX duidelijk stiller. Benieuwd naar de komende weken hoe hij zal bevallen.
Bekijk bijlage 1535228
Dit is Star Wars episode 5 toch? Waar Luke Skywalker tegen zijn zin toch weer moet vechten tegen de duistere krachten van The Empire en hij ook nog eens het raadsel van zijn afkomst en merkwaardige gevoelens voor zijn eigen zus moet zien te verklaren. En rare marsmannetjes natuurlijk.
Ja goeie film.
 
Dit is Star Wars episode 5 toch? Waar Luke Skywalker tegen zijn zin toch weer moet vechten tegen de duistere krachten van The Empire en hij ook nog eens het raadsel van zijn afkomst en merkwaardige gevoelens voor zijn eigen zus moet zien te verklaren. En rare marsmannetjes natuurlijk.
Ja goeie film.

Zou kunnen, ik heb nog nooit een StarWars film gezien?:t
 
  • Wow
Waarderingen: Tcat
Vanmorgen nieuwe kinstukken gehaald voor de helm. Op de snelweg wilde de helm nog wel eens gaan zweven. Nu nergens meer last van. Tegelijk maar een lv 2 rugprotector in de jas laten zetten. Toen ik die in december kocht zat er zo een simpel foam ding in. Snap zelf ook nog niet dat ik die toen niet meteen vervangen heb. Jas is meteen een stukje zwaarder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan