Gewicht bepaalt je remweg niet. Harder remmen dus
Massa = Traag??Gewicht bepaalt je remweg niet. Harder remmen dus.
Massa = Traag??
Maar moet zeggen dat het waarschijnlijk niet aan z'n gewicht ligt (weeg zelf namelijk ook richting die omstreken)
de achterkant begon te "zwabberen/stuiteren" en de ketting te slaan. Dat was voor mij de grens.
Gewicht bepaalt je remweg niet? Zeker nooit natuurkunde gehad op school
Wie van jullie circuitrijders haalt er IN de bocht in?
er zijn meer factoren....Gewicht bepaalt je remweg niet? Zeker nooit natuurkunde gehad op school
Meer gewicht op je voorband, meer wrijving, dus meer grip,...
tegen,
Meer massa dat vertraagd moet worden,.....
De vraag is, compenseert de een de ander of niet ?
de achterkant begon te "zwabberen/stuiteren" en de ketting te slaan. Dat was voor mij de grens.
Gewicht bepaalt je remweg niet? Zeker nooit natuurkunde gehad op school
Meer gewicht op je voorband, meer wrijving, dus meer grip,...
tegen,
Meer massa dat vertraagd moet worden,.....
De vraag is, compenseert de een de ander of niet ?
Niet dat ik een echte circuitman ben, maar vorig jaar op zandvoort had ik 't zelfde probleem.......ben toen "iedereen" buitenom voorbij gegaan, 1X binnendoor en toen kwam ie idd nog verder naar binnen, buitenom was beter.....
Anders zorgen dat je harder de bocht in gaat en bij het uitkomen al aan zijn achterwiel zit. Door je hogere snelheid zal je vlak na de bocht al naast de persoon zitten. Als je er naast zit geldt het bovenstaande weer
Als jouw R1 die van jouw avatar is zou ik maar eens aan andere vering denken.
Omdat de vering van de R1 niet bepaald het beste onderdeel is en in dit geval ook nog eens 5 à 6 jaar oud. Dat stuiteren van het achterwiel komt ook door de vering.Waarom
Vering van een R1 is niet echt goed af te stellen (te slap, zeker voor het circuit), bovendien zorgt de olie voor de demping.Olie?
Mischien een keer nieuwe olie in de veerpoten, en beter afstellen.