Ik maak mijn ketting ook vrijwel nooit schoon, maar ik vind een filmpje van een of andere halve gare geen bewijs dat je ketting er slechter van wordt.neen, dan klinkt gewoon als een vettige boel vettig houden. meer heeft een ketting niet nodig.
hier nog zo ene die het nodig achtte zijn ketting eens grondig te kuisen :
Zoemend geluid na schoonmaken ketting
2fast4u is het grootste motorforum van Belgie waar elke motard welkom is.www.2fast4u.be
Ik maak mijn ketting ook vrijwel nooit schoon, maar ik vind een filmpje van een of andere halve gare geen bewijs dat je ketting er slechter van wordt.
Dat kan ook helemaal niet.
als je dit leest , vind je dat dan ook niet logisch ?
als je je tank wil poetsen, schuur je dan ook eerst je verf er af om hem daarna terug te spuiten ?
ALS je dan toch niet kunt weerstaan om het "vuil" van je ketting te halen, met een droge doek het "ergste" er af wrijven.
hoeveel keer per hoeveel kilometer/tijd geven jullie deze volledige beurt aan de ketting? Is het voldoende om hem soms gewoon ook eens te kuisen of is kuisen ook meteen gelijk aan ontvetten en invetten?
Ketting kan idd gewoon 40-50k mee. Met huidige ketting met 35k ga ik vlgde week naar Denemarken.Tjonge jonge , ik reinig mn ketting nooit ,gaat al bijna 40 k mee en de 50 k haalt de ketting ook met gemak ,wel om de ca 15000 k voortandwiel vervangen !
ketting spannen doe ik ook nooit , de achterband is eerder versleten.
Er zit een kettingsmeersysteem van osco op ! gevuld met kettingzaagolie
Ben niet zozeer akkoord met die uitspraak. Om je tank te kuisen ga je niet de verf eraf doen. Het zijn 2 andere dingen. Wel ga je de verf afdoen als je hem opnieuw wil verven.
Ik dacht bij olie hetzelfde. Je wil nieuwe kettingolie erop doen, dus eerst de oude (eventueel vervuilde) kettingolie eraf voor je terug lekker nieuwe erop doet.
Zo ging ik er toch vanuit, A erop is eerst oude A eraf (olie op, oude af). Maar de meningen zijn dus verdeeld erover. Ik ga zelf wat moeten experimenteren met wat ik het beste vind werken denk ik..
Eerder:als de olie eruit is, eerst heel het motorblok ontvetten voor de je de verse olie erin doet.Dat klinkt een beetje als olie verversen zonder de oude olie te verwijderen.
Ben niet zozeer akkoord met die uitspraak. Om je tank te kuisen ga je niet de verf eraf doen. Het zijn 2 andere dingen. Wel ga je de verf afdoen als je hem opnieuw wil verven.
Ik dacht bij olie hetzelfde. Je wil nieuwe kettingolie erop doen, dus eerst de oude (eventueel vervuilde) kettingolie eraf voor je terug lekker nieuwe erop doet.
Zo ging ik er toch vanuit, A erop is eerst oude A eraf (olie op, oude af). Maar de meningen zijn dus verdeeld erover. Ik ga zelf wat moeten experimenteren met wat ik het beste vind werken denk ik..
Of als je je olie moet bijvullen dat je dan alles maar meteen ververst.Eerder:als de olie eruit is, eerst heel het motorblok ontvetten voor de je de verse olie erin doet.
Een ketting kuisen zorgt ervoor dat je meer aan de ketting komt dan nodig al dan niet met schadelijke producten of staal/nylonborstels....
Als ik het goed begrijp, wel heilig geloven in echte kettingreiniger en een speciale kettingschoonmaakborstel, en dan versnellingsbak olie ter smering?
Zo zie je maar, ieder z'n bijgeloof
Ik hoor bij de groep die schoonmaken onzin vind (alleen voor de looks eventueel) Heeft deze groep gelijk?
Denken we in dit topic niet allemaal gelijk te hebben? Bijna een religie, ketting wel of niet schoonmaken
Mag iedereen voor zichzelf weten.
Doe je wel aan onderhoud, verder?