Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Hoe maken jullie wheelies?

Post hier anders even de locatie waar je van plan bent te gaan oefenen morgen?
Dan kunnen er wellicht een paar meer komen en kun je wat tips uitwisselen.

Hoeft niet persee morgen te zijn, welk tijdstip mbm het beste past is prima...
 
Ik snap nu best dat zijn leraar Nederlands geen grip hem vond..
oeh ja ik moest dit nog rapporteren maar moet eerst MBM nog zijn fles geven?(hopen dat hij niet weer spuugt)
 

PFFF... niets aan overgehouden?
Wat een lowlife ben je als je er dan ook nog 's gewoon van door gaat
 
Ik heb dat met piraten. Sommigen vinden die romantisch, ik niet.
 
Vorig jaar in Tilburg op een industrieterrein nog een omgekomen toen zijn vriendin er op stond te kijken hoe hij op een lantaarnpaal vlamde.

wil je he t toch ga dan met een crossmotor naar een zandbaan om te oefenen.
 
Post hier anders even de locatie waar je van plan bent te gaan oefenen morgen?
Dan kunnen er wellicht een paar meer komen en kun je wat tips uitwisselen.

Hoeft niet persee morgen te zijn, welk tijdstip mbm het beste past is prima...

Door dit forum weet je nu niet of je reactie serieus is, of dat je groenlinks op mij af wil sturen.
 
Ik heb dat met piraten. Sommigen vinden die romantisch, ik niet.

Zou t knap vinden als je een piraat op de openbare weg vind. Dan is jack sparrow toch echt een beetje verdwaald dunkt me
 
Vlot wegrijden met duo. Dan komt het voorwiel spontaan wel eens iets los. Of sterk accelleren op een enorm snelle motor.

Een voorwiel mag bij accelleratie best even boven het asfalt zweven, maar zo min mogelijk. Met opzet op je achterwiel rijden, waarom??
 
Belangrijkste van allemaal is misschien wel dat je een Roof-helm opdoet, dan zie je er namelijk nog veel stoerder uit bij het maken van een wheelie
 
Ff kijken wat heb je nodig voor een goede wheely.

Begin bij een beetje gek zijn en wat minder last van angst te hebben.
Vervolgens een goede motor beheersing (mijn geval motorcross vanaf mijn 12e)
Een verlaten vliegstrip (Drachten airport)
Een echte startboom.
Een motor met genoeg vermogen (yamaha fzr1000 exup. 146pk)
Een goede burn-out voor genoeg grip. Ook de achterband maar op 0,7bar om zo veel mogelijk rubber op het asfalt te krijgen.
Dan bij de startboom wachten totdat je mederijder ook gestaged is, hartslag 160+, en dan is het rood oranje groen en zo hard als je kan/durft weg.
En dan kun je boven op je tank hangen met je 100+kg wat je wilt maar dat voorwiel komt omhoog en blijft hoog tot 160km/u in mijn geval.
En 11 seconden later ben je 402mtr verder en rij je 200km/u.


Niet heel hoog maar wel leuk op snelheid
 
Laatst bewerkt:
Op YouTube zijn toch genoeg filmpjes te vinden over hoe je het beste een wheelie kunt/moet leren? Hier bijvoorbeeld:
Je kunt al beginnen te leren op een fiets! Easy..

Ikzelf doe geen wheelies, teveel filmpjes gezien waarbij het mis ging ondanks dat de bestuurder het toch écht wel onder de knie leek te hebben. Neuh.. dat is me het niet waard.
 

Een maat van me heeft een CBR100rr uit 2012 met carbon wielen, en daar hoef je alleen maar het gas open te trekken, dan komt met 200km/h het voorwiel nog van de grond.

Wat voor motor heb je?

Een wheely op een off roadje is wel leuk, maar als ik op de CBR van mn maat rij vind ik het doodeng als die bij die snelheden het voorwiel omhoog trekt.
 
tsja,met carbon wielen lukt het een ieder wel ,...,