Hoe meer zielen hoe meer vreugd??

Las van de week weer eens ergens; "hoe meer zielen hoe meer vreugd". Men doelde in dat verband op de hoeveelheid motorrijders in het Nederlandse. Ben het daar zelf absoluut mee oneens. We worden een te grote club met z'n allen zo langzamerhand. Wat er allemaal al niet op de moto zit tegenwoordig......; het lijkt wel een theekransje voor de gegoede burgerij te zijn verworden tegenwoordig. Oftewel; zijn we nog wel die groep in de samenleving die zich een beetje afzet tegen de gevestigde orde?, de groep die anders was als de rest? Nou, volgens mij zijn er vele commerciele krachten actief onder ons die niets liever willen dan dat alles en iedereen op de motor stapt ter wille van de omzet. Mijn idee; laat de club van motorrijders maar weer de omvang krijgen zoals het in de jaren 70 was, je voelde je toen nog tot een echt select gezelschap behoren........ Was overigens ook nog eens een mannenfeestje. Leuk al de meiden tegenwoordig op de motor hoor, niets mis mee, maar er is door de opkomst van de dames wel het een en ander aan sfeer veranderd.

Hoe denken jullie daarover?

Tja, vroeger was er tenminste nog echte nostalgie. Kom daar tegenwoordig maar eens om...

De oude dames bij mij in de kerk denken er ook zo over: vroeger was alles beter.

natuurlijk veranderen dingen, maar met zo'n houding als jij hier laat zien moet je er mee rekenen dat je straks oud wordt als een echte zuurpruim.
 
Laatst bewerkt:
Tja, vroeger was er tenminste nog echte nostalgie. Kom daar tegenwoordig maar eens om...

De oude dames bij mij in de kerk denken er ook zo over: vroeger was alles beter.

natuurlijk veranderen dingen, maar met zo'n houding als jij hier laat zien moet je er mee rekenen dat je straks oud wordt als een echte zuurpruim.

Tja, nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.
 
zoals
- motorrijders die in de weg gaan rijden
("ik ga toch zeker niet aan de kant voor jou")
- motorrijders die als een idioot tussen het verkeer door razen
("mij kan niets gebeuren")
- motorrijders die op de verkeerde plaats tussen de files doorrijden
("gedragscode? nooit van gehoord")
- motorrijders met frustraties en bijbehorend gedrag
("ik ben een onbetekenend mannetje maar als ik op mijn motor zit...")
- motorrijders die op hun plaat gaan
("was natuurlijk de schuld van die koekblikker")
- motorrijders met irritante verlichting
("kan mij het schelen dat een ander er last van heeft")
- motorrijders die met 80 tussen de file doorraggen en 100 rijden als er geen file is
('je mag toch 100")
- motorrijders met bler-uitlaten
("als ze me niet zien moeten ze me maar horen")
- motorrijders met een frequent oplichtend remlicht
("afstand houden, anticiperen,. wat is dat?")
enzovoort...


Dat komt inderdaad aardig in de buurt... :Y
(op het puntje "op je plaat gaan" en "frusteraties" na dan)

maar toch vermoed ik dat de frusteratie factor bij jou wel in zekere mate aanwezig is.
 
motorrijders met bler uitlaten?

zitten veelal mooie sounds tussen :)
en met een naaimachine onder je kont word je niet gehoord... men hoort je eerder aankomen dan dat men je ziet (in de file)....
je zou eens wat meer file moeten rijden :W

edit: voordat er misverstanden ontstaan: hier bedoel ik dat er wel degelijk geluid uit een motor mag komen... (tot een bepaalde grens in de zin van zonder demper :+ )
 
Laatst bewerkt:
wat een ouwe zeurkonten zeg... :r

ga gewoon lekker rijden en laat ieder in zijn (of haar) waarde zeg...
en als je tot een select groepje wil horen ga je maar hummer rijden ofzo... zet je motor bij het grof vuil of geef hem aan iemand die er wel blij mee is dat ie kan rijden...
 
Misschien moet TS er eens even tussenuit. Naar een plek waar alleen mannen zich gemotoriseerd op de openbare weg mogen begeven en vrouwen nog gewoon luisteren.
Wel snel zijn want ook daar duurt t nog maar even:


BRUSSEL, 23 januari 2008 (IPS) - Volgens de Britse krant Daily Telegraph zullen vrouwen in Saoedi-Arabië binnenkort het recht krijgen een wagen te besturen. Saoedische ambtenaren zouden bevestigd hebben dat het rijverbod voor vrouwen tegen het einde van dit jaar wordt opgeheven. Saoedi-Arabië is het enige land ter wereld met een rijverbod voor vrouwen.


En toch........................t is wel een goeie oplossing in de strijd tegen de files.....en de parkeerproblemen.........en.....en....

Eigenlijk zijn ze daar helemaal zo gek nog niet.



:+
 
Dat komt inderdaad aardig in de buurt... :Y
(op het puntje "op je plaat gaan" en "frusteraties" na dan)

maar toch vermoed ik dat de frusteratie factor bij jou wel in zekere mate aanwezig is.

Tuurlijk. Hoewel... frusteraties? Is dat goeiemoggel-taal?
 
om te kunnen rijden :)

er zijn mensen die rijden enkele km's per jaar, maar er zijn er ook die tig duizend km per jaar maken..
De eerste motorfiets op water/lucht moet nog uitgevonden worden :+
 
n ander aspect is dat ik net hoorde dat er ruim 50 motorrijders de dood vonden in 2006.
en hoe hoger dat aantal des te meer gezeik uit den Haag of Brussel.

Ja maar die motorrijders vonden vast de dood door onoplettende koekblikkers, en als je die niet meer hebt wordt het nog veiliger ook :+
 
Tja.... wat een gezeur allemaal zeg... als je bij een select groepje wilt horen kan je ook donkere oogschaduw opdoen en elke dag zwarte kleding dragen en meeblèren met Nightwish of een van die bands! (niet dat ik iets tegen zulke mensen heb hoor)
Ik vind het wel positief dat er steeds meer mensen gaan motorrijden... op het werk hebben we nu een project lopen met een rijschool waar we met korting kunnen lessen. Word in de zomer lekker met z'n allen touren!! :]
 
ik zie het al voor me, kom bij de dealer aan en wil een motor kopen.

Verkoper: Zeg zet jij je wel af tegen de gevestigde orde? nee?! geen motor voor jou!
 
Tja.... wat een gezeur allemaal zeg... als je bij een select groepje wilt horen kan je ook donkere oogschaduw opdoen en elke dag zwarte kleding dragen en meeblèren met Nightwish of een van die bands! (niet dat ik iets tegen zulke mensen heb hoor)
Ik vind het wel positief dat er steeds meer mensen gaan motorrijden... op het werk hebben we nu een project lopen met een rijschool waar we met korting kunnen lessen. Word in de zomer lekker met z'n allen touren!! :]
Zeg! Nou niet gaan generaliseren, he? :( ;). Zelfs bij dat selecte groepje is iedereen welkom ;). Ik kan het weten, ik stond er een keer in 3delig kostuum tussen O-)...
 
ik zie het al voor me, kom bij de dealer aan en wil een motor kopen.

Verkoper: Zeg zet jij je wel af tegen de gevestigde orde? nee?! geen motor voor jou!
Of bij het kopen van een pak:

"nee, dat kan ik u echt niet verkopen. Ik bedoel: in het leger draagt toch ook niet iedereen een generaalsuniform?"
 
Terug
Bovenaan Onderaan