geerd...alsjeblieft zegIs ze nat ja.
het glas wat voor de lamp zit is elke keer beslagen nu was mij idee om het glas even te verwijderen en goed droog te maken en dan goed naar de afdichting kijken ,maar weet niet goed hoe ik het glas moet verwijderen
bandit007
ik zit ook met een lekkage in de koplamp.....
dacht meteen "ik ben niet de enigste die zijn koplamp föhned
mijn voordeel is dat er 3 H7 lampen inzitten,
deze haal ik eruit... en laat door één van de 3 gaten de warme lucht binnenstromen.
Vocht is eruit binnen 5 min.
Blijf er niet te lang mee doorrijden met vocht in je koplamp,
er komt hierdoor aanslag op je reflector en wordt zo ook een beetje dof.
Je krijg dan niet meer je volle lichtopbrengst
Succes
mensen die de koplamp föhnen... het moet niet gekker worden[afbeelding]
Truukje uit autoland is een klein gaatje van ongeveer 3 a 4 mm boren aan de onderzijde van je koplamp. Dit creëerd een vacuum tijdens het rijden en zuigt het vocht uit je lamp.hoi ik heb een probleemtje er zit vocht in mij koplamp
nu heb ik het al geprobeerd met een fohn maar dat werk niet , heb al geprobeerd om
het glas er voor weg te halen maar dat lukt mij niet
weet iemand hoe ik dat er voor weg krijg
het gaat om een suzuki bandit 1200S
gr bandit007
Gaatje boren en je hoef je dop er niet meer af te halen. Alleen moet wel je koplamp er even uit. ( afstelling ! )Ik heb het altijd met mn Golf. Ik heb dan ook in de winter altijd die rubber dop eraf, als ik de lamp dan 5 minuten aan heb is het meteen weg.
waarom leg je die koplamp met opening naar boven niet op de hete verwarming? Na een paar dagen is het er wel uit.
ik zit ook met een lekkage in de koplamp.....
dacht meteen "ik ben niet de enigste die zijn koplamp föhned
mijn voordeel is dat er 3 H7 lampen inzitten,
deze haal ik eruit... en laat door één van de 3 gaten de warme lucht binnenstromen.
Vocht is eruit binnen 5 min.
Blijf er niet te lang mee doorrijden met vocht in je koplamp,
er komt hierdoor aanslag op je reflector en wordt zo ook een beetje dof.
Je krijg dan niet meer je volle lichtopbrengst
Succes
mensen die de koplamp föhnen... het moet niet gekker worden[afbeelding]
Truukje uit autoland is een klein gaatje van ongeveer 3 a 4 mm boren aan de onderzijde van je koplamp. Dit creëerd een vacuum tijdens het rijden en zuigt het vocht uit je lamp.
Daarbij wordt de lamp in de zon warm en kan de ontstane waterdamp eruit. Lijkt misschien een vreemd verhaal, maar het wordt nog steeds toegepast. Werkt het niet een klein gesloten o-ringetje in het gaatje en hij is weer als nieuw.
Zo makkelijk als jij het voorsteld krijg je echt geen vacuum hoor dan zul je toch echt met venturies en zuigbuizen moeten gaan werken, dus dat kan naar de afdeling broodje aap...
Vocht in de koplamp betekend ergens een lek....
Tijdens rijden met de lamp aan word de lucht in de unit verwarmd, en zet uit.
bij het uitzetten krimpt de lucht weer, en zuigt de lucht weer naar binnen.
Ligt er dan ergens op een van die kieren water, dan zuigt ie dat naar binnen.
Wat dus WEL met een gaatje op te lossen is, als je ergens een gaatje kunt boren waar gegarandeerd geen water op kan blijven staan, dan "ademt"de lamp door dat gaatje i.p.v. door de kieren waar net dat water op ligt
Jij kunt natuurlijk op je vingers aanvoelen dat er bedoeld word dat er een onderdruk in de lamp gecreeerd wordt, dus door direct met je broodjes aap in het rijk der fabelen te gaan zitten vind ik wat bot, en niet echt motiverend voor anderen om nog op dit probleem te reageren.
Ik doe dit toch, ik heb het probleem ook gehad, er had een aanzienlijke tijd een aanzienlijk hoeveelheid water in mijn koplamp gestaan, gevolg algen... Ik heb toen de boel vol laten lopen met warm water en zeep en de boel schoon gekregen, maar wel steed condens in de lamp.
na een stevige (droge) rit van 100 km, zonder het stadslicht in zijn gaatje gestopt, was het vocht verdwenen. Echter mijn koplamp was dus niet lek. Als dit bij de TS wel het geval is blijft het vechten tegen de bierkaai, verder heb je wel een zinnig punt K@W@.
Gr. OotB