Hoe wapen je jezelf tegen hufters als deze?

Ik ken die Ratelzak niet persoonlijk, maar hij komt over als een arrogante lul.

Maar wanneer hij de vrouw hardhandig uit huis zet, vraag ik me af wat de vrouw in zijn huis deed.
Ook al klopt zijn verhaal niet, de vrouw zal, neem ik aan, vrijwillig zijn huis ingegaan zijn en niet het huis ingesleept zijn, om er daarna hardhandig uitgeschopt te worden....

Dus waarom moet hij mee naar het bureau?

Het kan zomaar zijn dat mevrouw op bezoek was of om welke andere reden door de heer des huizes was binnen gelaten. Hierna kan het zijn dat er een discussie is ontstaan waarop de heer des huizes zich fysiek agressief heeft gedragen tegenover de vrouw en haar hardhandig de deur uit heeft gewerkt.
Het is zomaar een hypothese die, als er aanwijzingen zijn dat het echt zo is gebeurd, toch wel even onderzocht moeten worden.
 
Die agressie in het verkeer is al heel lang niet meer normaal meer.
Ik snap het niet, echt niet. Dat iedereen nu eens gewoon rustig en kalm blijft. Dat kan toch zo moeilijk niet zijn?

Ik ben zelf een kalm persoon, en zal echt niet die paar idioten op de baan men dag laten verpesten.
 
Die agressie in het verkeer is al heel lang niet meer normaal meer.
Ik snap het niet, echt niet. Dat iedereen nu eens gewoon rustig en kalm blijft. Dat kan toch zo moeilijk niet zijn?

Ik ben zelf een kalm persoon, en zal echt niet die paar idioten op de baan men dag laten verpesten.
Ik ben zelf ook een behoorlijk kalm en relaxt persoon, maar in het verkeer wil ik mij nog wel eens laten meeslepen als iemand opzettelijk een hufter is. Een foutje doe ik nooit moeilijk over, maar opzettelijk huftergedrag ontlokt een reactie aan mij. Niet verstandig, dat weet ik, maar erg lastig in bedwang te houden.
 
Nu ken ik 'm vanuit mijn werk. Laat ik het erop houden dat ik het geen aardige man vind die er erg goed in is alles naar zijn hand te willen zetten en daarbij 'over lijken' gaat. Als er geen onpartijdige getuigen bij zijn dan geloof ik 'm niet zomaar zijn woord :N

Geloof het direct. Was het slechtste voorbeeld dat ik kon melden, maar wel het eerste dat zo beschikbaar was :')

Maar er zijn voorbeelden genoeg van mensen die inbrekers aangepakt hebben en er zelf een straf aan overhielden.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het verkrachten van een 14 jarig meisje maar 5 jaar cel oplevert, ipv min 15 jaar + tbs....

Dat er onvoldoende bewijs was voor doodslag, moeten we dan maar voor waarheid aannemen.

Dat dus! :^
 
Maar er zijn voorbeelden genoeg van mensen die inbrekers aangepakt hebben en er zelf een straf aan overhielden.

Ten eerste vind ik het heel normaal dat als iemand een inbreker heeft aangepakt die persoon als verdachte wordt gezien. Er moet worden uitgezocht wat er daadwerkelijk is gebeurd. En bovendien is het ook in het belang van die persoon om als verdachte te worden gehoord want als verdachte heb je rechten die je als getuige niet hebt.

Ten tweede kan ik me voldoende situaties voorstellen dat ook als het om een inbreker gaat, het toch terecht is dat de verdachte wordt veroordeeld. Een inbreker hardhandig je huis uitzetten en voorkomt dat die spullen steelt is één ding. Die inbreker vervolgens achtervolgen en een pak slaag geven is weer iets heel anders waarvan ik het terecht vind dat dat niet is toegestaan.
 
Ten eerste vind ik het heel normaal dat als iemand een inbreker heeft aangepakt die persoon als verdachte wordt gezien. Er moet worden uitgezocht wat er daadwerkelijk is gebeurd. En bovendien is het ook in het belang van die persoon om als verdachte te worden gehoord want als verdachte heb je rechten die je als getuige niet hebt.

Ten tweede kan ik me voldoende situaties voorstellen dat ook als het om een inbreker gaat, het toch terecht is dat de verdachte wordt veroordeeld. Een inbreker hardhandig je huis uitzetten en voorkomt dat die spullen steelt is één ding. Die inbreker vervolgens achtervolgen en een pak slaag geven is weer iets heel anders waarvan ik het terecht vind dat dat niet is toegestaan.

Blijft lastig: Ik zal denk ik sowieso de confrontatie niet snel aan gaan. Maar stel je bent een persoon die dat wel eens doet en je treft een inbreker die qua postuur een stuk groter en sterker is dan jij en toch wil je je eigendommen en belangrijker: je gezin verdedigen? Wat doe je? Welk voorwerp pak je om je te verdedigen? En wanneer is het niet gepast geweld en wanneer wel?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt. maar dat liep gelukkig goed af.
Ik was met een vriend een stukje uit rijden, tot we op een proviciale weg achter een auto zaten die netaan 60 op de teller reed...

Ja er was een dubbele doorgetrokken streep.
nee daar mag je niet inhalen.
Ja dat is bij wet verboden.
Nee dat valt niet goed te praten.

En toch erlangs. Ik ga geen 5 kilometer achter een auto blijven hangen die 60 rijd.
Al is het alleen maar omdat ik dan constant in mn spiegel zit te kijken of er niet een of andere malloot achterop komt.

mijn maat was er veilig langs. de weg was hardstikke leeg. maar het schertste mijn verbazing dat (toen ik naast de in te halen personenauto reed) de ruimte tussen de auto en de linker berm niet veel meer dan een meter bedroeg.

Het is een hele rare gewaarwording als iemand opzettelijk een einde aan je leven wilt maken. laat ik zeggen dat ik er heel slecht van heb geslapen.

ik blijf nog steeds niet achter auto's hangen die 60 rijden op een 80 weg. maar de volgende die dit weer probeert volg ik naar huis.
 
Tuurlijk. En dan ga je zeker ook nog even over de vrouw des huizes heen?
 
Laatst bewerkt:
Tja, en zo zijn we weer bij het begin van dit topic aanbeland.
De cirkel is weer rond en we zijn er niets mee opgeschoten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan