Hoe zet jij je motor uit?

Ik doe altijd contactslot en soms ff die mooie rode knop om te kijken of ie het nog doet. Lijkt mij dat het geen kwaad kan, met m'n eerste rijles kreeg ik ook een mooie demonstratie over hoe goed die knop wel niet werkt voor als ik er ooit onder zou liggen met m'n been in de ketting o.i.d.
Ik zie ook niet het nut van je jiffy gebruiken ervoor. Ik moet trouwens met m'n kawa ook de koppeling dan op laten komen geloof ik.
 
Ik doe altijd contactslot en soms ff die mooie rode knop om te kijken of ie het nog doet. Lijkt mij dat het geen kwaad kan, met m'n eerste rijles kreeg ik ook een mooie demonstratie over hoe goed die knop wel niet werkt voor als ik er ooit onder zou liggen met m'n been in de ketting o.i.d.
Ik zie ook niet het nut van je jiffy gebruiken ervoor. Ik moet trouwens met m'n kawa ook de koppeling dan op laten komen geloof ik.
Mijn fiets staat buiten, ik heb 'm dan ook graag in z'n versnelling staan als ik 'm parkeer en dan is de jiffy uit als ie in z'n 1 staat wel makkelijk...
 
Er bestaan geen domme vragen, slechts domme antwoorden .......

De jiffy is die zijstandaard met een enkel pootje, en een middenbok is die grote standaard met twee pootjes :)
ik dacht dat dat gewoon een zeistandaard was :?

maar op weg naar de tt-assen was er een vent waarbij de motor telkens afsloeg toen die hem in z'n versnelling zette toen moest een vrouw hem vertellen dat z'n jiffy nog uitgeklapt stond :)
 
als je h'm met de "rooie" knop uitzet blijf er volgens m'n pa spanning op de ontstekings spoelstaan... en zou in theorie je accu kunnen leeglopen :? iemand hier meer verstand van :?

zover ik weet is dit ook zo bij een auto, daarom heb je ook een "accesoire" stand zodat er wel spanning op radio e.d. staat maar niet op de ontsteking...
 
Het wordt eentonig, maar ook mijn instructeur heeft mij geleerd nooit de knop te gebruiken, altijd de sleutel. Volgens hem heeft het met een extra belasting vande bobines te maken....

Of dat waar is weet ik niet, maar ja, sleuteltje functioneert goed...
 
maar wat gebeurt er dan als je die dodemansknop indrukt dan gaat ie uit terwijl die nog op contact staat????en daarna doe je dan toch de sleutel uit et contact dus waaarom doe je em dan niet gewoon uit met et contact,of heb ik et nou helemaal fout??? :?

das ff makkelijker als je bergopwaarts staat :+
 
Met sleutel.. en mijn ouwe XR250R zette ik altijd uit met een klein hendeltje, die had geen contactslot.
 
Ik zie het hele nut van die knop niet.

Als je een schuiver maakt met je motor, jij onder de motor blijft (Ja dat kan.), en de motor niet direct uitvalt kun je met een beetje geluk die rode knop rammen, of roepen dat iemand anders dat moet doen. Dan kunnen ze misschien nog net je knie redden van de gehakt-molen??? ;)
 
Als je een schuiver maakt met je motor, jij onder de motor blijft (Ja dat kan.), en de motor niet direct uitvalt kun je met een beetje geluk die rode knop rammen, of roepen dat iemand anders dat moet doen. Dan kunnen ze misschien nog net je knie redden van de gehakt-molen??? ;)

Ah, ik heb het nut gezien :)
 
Op maandag 19 augustus 2002 09:35 schreef LCB het volgende:
Ik kom aanrijden/stop
Ik zet hem in neutraal
Ik doe contact om en poef uit

Ik heb wel die beveiliging erop zitten trouwens.
Jiffy uit doen in 1 is poef uit en jiffy uit en naar 1 trappe is poef uit.

Bij mijn hetzelfde alleen maakt de mijne er niet van die rare geluiden bij :P ;)
 
Ik haal meestal mijn tank eraf, zodat ik bij de bougiedoppen kom en trek de 2 bougiedoppen eraf.

Nee, zonder lol nu, Ik had mn motor een keer nieuw en ging een stuk rijden met een paar motoren, spannend zo met de nieuwe chopper.. Rijd ik over een afremmer met kinderkopjes (levensbedreigend voor een motorrijder) slaat ie uit...ik zoeken en zoeken...bleek dat ik mn rode knoppie heb aangeraakt tijdens het kiezenlostrillende verkeersremmende ding..

Maar verder zet ik m altijd uit met het contakt, en als de weg schuin loopt, eerst in zn 1 met koppeling in en dan het contakt uit, en dan de koppeling los.
 
Ik deed het heel vaak met de rode knop, makkelijk als je lichten blijven branden bij de garage snachts, maar hierdoor gingen mijn ehh fuck naam kwijt, maar in iedergeval die kassies die de bobine aan sturen. Mij is verteld dat door het uitdoen met de rode knop er een piekspanning ontstaat die dat zou kunnen veroorzaken.
Dus vanaf die tijd netjes met t contact slot, je moet toch altijd de sleutel pakken dus wrom niet meteen....

VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Contactslot.

Werkt het principe van de zgn jiffy niet hetzelfde als die 'mooie rooie knop' :?
(Ik heb geen flauw idee, maar)
Ik heb zo'n idee dat dan ook gewoon botweg de stroom (-kring) wordt onderbroken :?
 
ja, dat is toch ook gewoon een start onderbreker?

ik heb maar een manier om hem uit te zetten, met het contact
 
Dat ken ik: ik wil op een vroege ochtend op de motor naar het werk. Alles klaar gemaakt wil starten, niks... Potverdikkie, heb ik weer! Nog een paar keer proberen, technisch kijken. Niet aan de gang te krijgen. Licht e.d. deed het wel, dus geen accuprobleem. Plotseling mijn vrouw in al haar wijsheid: "kijk eens naar de dodemansknop". Ja, dat was hem dus..... Doe je één keer in je leven fout....

Ik gebruik overigens het kontaktsleuteltje.

Mijn vriendin had pas een motor. Ik haar motor uitgezet met de dodemansknop. Toen wilde ie dus niet meer starten. Nadat ze dat ontdekt had dodemansknop goed zetten en weer starten. Gevolg een keiharde knal van de onverbrande brandstof :P . Schoonma niet blij *D
 
Als je een schuiver maakt met je motor, jij onder de motor blijft (Ja dat kan.), en de motor niet direct uitvalt kun je met een beetje geluk die rode knop rammen, of roepen dat iemand anders dat moet doen. Dan kunnen ze misschien nog net je knie redden van de gehakt-molen??? ;)
Dan ken je toch ook gewoon je kontakt uitzetten?? Zit maat 30cm. verderop! :?
 
Op maandag 19 augustus 2002 22:36 schreef Hrimgrimnir het volgende:
Contactslot.

Werkt het principe van de zgn jiffy niet hetzelfde als die 'mooie rooie knop' :?
(Ik heb geen flauw idee, maar)
Ik heb zo'n idee dat dan ook gewoon botweg de stroom (-kring) wordt onderbroken :?
Waar denk je dat er gebeurt als je het kontakt uit zet??
 
Als je de motor regelmatig uitzet met die mooie rooie knop, loop je ook nooit te fucken als hij per ongeluk uitstaat als je wilt starten. *D
(Word ik al vervelend??)
 
Volgens mij ben ik wel erg gewoontjes, ik gebruik altijd de sleutel. Die lijkt me daarvoor bedoeld. Toch ??
 
Waar denk je dat er gebeurt als je het kontakt uit zet??

Hmmm, jah, okay. Maar er is eerder in dit topic al beweerd dat het contact-geval-apparaat van de rooie knop niet zo bestendig is van veel gebruik dan het contactslot.
Nu is mijn vraag of de manier van uitschakelen van de motor mbv de jiffy niet hetzelfde is als mbv de dodemansknop.

(Kijk, je computer uit zetten of resetten, zit heel wat verschil in)
 
Terug
Bovenaan Onderaan