Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Model S heeft geen trekhaak (en mag die niet hebben...), een X mag 2.268kg trekken, wat niet raar is met ±1000nm koppel.
Actieradius neemt wel af met ongeveer 50-60% als je er een caravan achter hangt
Echt heel handig, een actieradius van nog geen 100 km.
 
Blijkt bewuste sabotage te zijn.


Lijkt een beetje op de gesaboteerde elandproef een aantal jaren geleden bij de Mercedes A-klasse.
Achteraf bleek dat men de hoofdzekering van de ESP eruit getrokken had voor wat spectaculaire beelden en conclusies.
Misschien, maar het geeft wel aan waar de grenzen van een ev liggen. Alleen die auto weegt al 3 ton. Vergelijk het met een groot elektrisch verkeersvliegtuig, dat zou door het gewicht van de accu's niet eens van de grond komen.
 
Heb je de andere link ook bekeken. Blijkbaar niet anders had je niet zo'n stupide reactie gegeven.
Conclusie daar is immers dat het best bruikbaar is.
Waarom zou de ene link gekleurde informatie geven en de andere de zuivere waarheid? Misschien is het net andersom.
En stupide, iemand die een electrische auto van 3000 kg koopt om er indruk mee op anderen te maken, dat is pas stupide.
 
Laatst bewerkt:
Gezien wat een ev mag trekken en wat zo'n ev die dat mag moet kosten en gezien de actieradius is een ev de aankomende 30 jaar nog niks voor mij.

Trek nu met mijn 500 euro kostende v70 op lpg heel regelmatig een in totaal1500kg wegende tandemasser aanhanger en dan gaat mijn verbruik hooguit 10% omhoog.

Ach over 30 jaar ben ik boven de 80 mocht ik dat halen dus heb ik sowieso geen last meer van dit soort dingen
 
Ik denk inderdaad dat je nog wel 30 jaar moet wachten voordat de huidige BEV's voor € 500 op de markt komen...


Zo lang gaan die dingen het echt niet vol houden.
De meeste gewone brandstof auto's eindigen nu al na gemiddeld 15 jaar op de sloop doordat de elektronische en computer problemen en het onderhoud te duur worden om te repareren.

Wordt nog wel een dingetje want onze wagenpark van 7 miljoen voertuigen bestaat voor meer als 20% uit voertuigen ouder als 15 jaar. Praat je toch over minimaal 1,4 miljoen voertuigen. Die mensen kunnen allemaal geen dure nieuwe of iets minder dure 2ehands ev betalen maar moeten wel naar hun werk en zo.
 
... een X ... met ±1000nm koppel.
More+please+_ca57a97d627eff84fd0a6001fd3e2a03.jpg
 
Mja... Ik ging 2 jaar geleden van een 1.6 benzine naar een 1.6 diesel. Die rijdt naar Italië gewoon op z'n slofjes de bergen op. Vandaar ineens mijn fascinatie met koppel. 😅



(Ja, ik weet het.. simpele 1.6, niet stoer.)
 
De huidige BEV's hebben een aandrijving die 1,6 miljoen km mee gaan en de eerste zijn al over de 900.000km heen zonder bijzondere degeneratie van de batterij.
Onderhoudskosten zijn nihil. De nieuwe generatie batterijen wordt gebouwd om minimaal ook 1,6 miljoen km's mee te gaan.

Dus jouw uitspreken stroken dan ook in het geheel niet met de realiteit.

Mensen die zich nu geen nieuwe ICE kunnen veroorloven kunnen zich idd ook geen nieuwe BEV veroorloven.
Een tweedehands BEV is veel goedkoper om te rijden van een tweedehands ICE, dat rechtvaardigt een hogere prijs waarbij de totaal kosten lager komen te liggen dan die van een ICE.


Dat zal allemaal wel maar die dingen zijn nog geen 20+ jaar oud. Dus eerst zien en dan pas geloven.

En over die hogere aanschafprijs van 2ehands. Tis makkelijker om elke maand wat extra uit te geven ipv in 1x een heleboel. En ja echt waar het overgrote merendeel van de Nederlandse bevolking kan echt niet zomaar ff 10K+ euro ophoesten.
Wordt tijd dat je jezelf eens in de gewone man gaat interesseren ipv in alleen je eigen juppen coconnetje.
 
Precies, want soldaten zijn over het algemeen "minderen" en worden helemaal niet geselecteerd op basis van fysieke en mentale eigenschappen... oh wacht, juist wel. Bovendien volgt na een oorlog altijd een babygolf waardoor het effect maar tijdelijk is. En we weten wat de laatste golf babyboomers met dit land/deze planeet hebben gedaan.
Klopt, het leger wil graag de besten. Daarom zijn er ook zoveel vrouwen die vallen op uniform en kindjes maken met de overwinnaars/overlevers. De genetisch gefaalden sterven wel tijdens ziekte/hongersnood en zo zorgt de natuur dat alles in balans blijft.

Dat laatste ontbreekt tegenwoordig (in het westen/europa) waardoor veel fout gaat.
 
... babyboomers ...
De grootste babyboomer is het katolicisme. Van half jaren 1800 tot half jaren 1900 was je een slecht echtpaar als je niet minstens 7 a 8 kinderen had. 10 tot 13 kinderen was zelfs normaal. De naoorlogse babybooms vallen dazrmee vergeleken i het niet.
Zonder deze "norm" in het katolicisme was de wereldbevolking nu slechts 1/10 van wat we nu hebben ...
 
Dat sparen lukt niet want ze zullen in de tussentijd gewoon naar hun werk moeten met de auto.
Dus die uitgave hebben ze sowieso.
Je kan niet ff een paar jaar stoppen met werken.

Jij misschien wel maar de gewone gemiddelde Nederlander niet.

Drm zei ik al dat je jezelf eens wat meer voor de gewone gemiddelde Nederlander moet gaan interesseren.

10% van de Nederlandse huishoudens leeft op of onder de armoedegrens.
40% van de huishoudens heeft moeite om de eindjes aan elkaar te knopen.
Dan nog ff een dure ev kopen of dat nu nieuw of 2ehands is?

Het probleem zit in het feit dat een klein elitair groepje denkt alle wijsheid in pacht te hebben en het vervolgens even voor de meerderheid denkt te kunnen bepalen.
Gewoon lekker door gaan daarmee.
Keert zich vanzelf tegen jullie.
 
Nee, dat is het niet. Het is een kwestie van eerst sparen en dan uitgeven.
Het grote probleem met te veel mensen is, ongeacht hun inkomen, dat als ze € 1 verdienen ze deze direct uit willen geven en liever nog € 2.

Natuurlijk kunnen mensen die zich geen nieuwe ICE kunnen veroorloven zich ook geen BEV veroorloven.
Maar is dat heel raar?
Jij denkt teveel vanuit je eigen portemonnee, en in jouw ogen heb je gelijk.
Maar voor de meeste mensen kan het gewoon niet zo werken.eenvoudigweg niet omdat ze de centen er niet voor hebben.
En om dan te zeggen dat ze t verkeerd doen is arrogant.
 
Mensen moet zich juist eens wat minder vergelijken met anderen.

Ik heb het al vaker geschreven. Ik ben van goed betaalde directie baan naar een eigen onderneming gegaan met een kwart van het inkomen.
Ik ben toen nog ziek geworden en was onverzekerd omdat dit was uitgesloten door de verzekeraar.
Dan kijk je niet wat je wil uitgeven maar wat je kunt uitgeven en we hebben een zeer lange tijd met minder dan € 100 p/w geleefd en daar moesten 5 volwassenen van eten en dat ging prima.

Dus lul niet over het niet weten hoe het is. Mensen moet kijken naar wat ze kunnen veroorloven en niet naar de buren kijken.
Mensen kijken alleen naar wat een ander beter heeft en willen dat ook zonder ergens anders concessies te willen doen.

Mensen die roepen dat ik vanuit mijn eigen portemonnee praat hebben werkelijk geen benul waar ze het over hebben.
Dan druk jij je verkeerd uit :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan