hoeveel km kan een moto rijden? wil er eentje kope

meesterke

Rookie
18 aug 2006
1
0
geel
hallo,

ik wil een moto kopen voor woon-werkverkeer met voornamelijk snelweg. ik denk aan een honda pan european of bmw rt, maar vele 2de hands moto's hebben al meer dan 50 000km gedaan. is dit nog de moeite om te kopen? ik zie zeer weinig moto's met meer dan 100 000km. hoe komt dit eigenlijk?

dus mijn vraag was of dit echt nog wel de moeite was om die te kopen?

bedankt


Koen
 
Ik denk dat je er zo weinig te koop ziet met >50000km omdat je er dan toch niet veel meer voor krijgt. MAW, je kunt hem net zo goed houden. Zelf heb ik een sv650s met iets over de 130000km op teller. Ik ga binnenkort (voor volgend jaar april) een nieuwe kopen, maar de sv hou ik vanwege de eerder genoemde reden.
 
Ik denk dat je er zo weinig te koop ziet met >50000km omdat je er dan toch niet veel meer voor krijgt. MAW, je kunt hem net zo goed houden. Zelf heb ik een sv650s met iets over de 130000km op teller. Ik ga binnenkort (voor volgend jaar april) een nieuwe kopen, maar de sv hou ik vanwege de eerder genoemde reden.


Je kan hem ook net als vele andere(motorzaken/particulieren) gewoon even terug draaien.Krijg je er tenminste nog wat voor.

Een beetje motor rijdt zonder grote problemen een ton.Alles hangt af van de gebruiker,onderhoud en soms gewoon pech.Een licht fietsje die vaak op top wordt gebruikt zal het vaak iets minder lang volhouden dan een 1000 die nooit harder dan 120 rijdt.

Frans
 
Een BMW is toch pas een beetje los bij 100.000? Kom nou, Pan European's ook. Waarom zouden ze het een Pan European noemen als je halverwege Europa het blok moet reviseren?

Die onzin over dat motoren bij 50.000 op zijn moet eens afgelopen zijn B| ook bij sportfietsen. Krijg ik tenminste nog enigzins een beetje inruil na 2 jaar B|
 
Je kan hem ook net als vele andere(motorzaken/particulieren) gewoon even terug draaien.Krijg je er tenminste nog wat voor.

De reden dat ik een nieuwe koop is dat de motor toch tamelijk ver heen is. Een andere mythe is namelijk dat moderne motoren onverslijtbaar zijn. Toen ik de motor kocht kreeg ik van de dealer te horen dat een moderne motor makkelijk 2 ton kon rijden zonder groot onderhoud. Dat heb ik hem natuurlijk onder zijn neus gewreven toen de olieschraap veren versleten waren bij 80000km.

Een beetje motor rijdt zonder grote problemen een ton.Alles hangt af van de gebruiker,onderhoud en soms gewoon pech.Een licht fietsje die vaak op top wordt gebruikt zal het vaak iets minder lang volhouden dan een 1000 die nooit harder dan 120 rijdt.

Frans

Daar sla je de spijker op de kop, een licht belaste motor blijft gewoon langer heel. Een kennis van me heeft een blackbird met >100000km op de teller en dat ding loopt nog als nieuw. Er wordt ongeveer even hard mee gereden, maar die motor is dan nauwelijks belast terwijl de sv650s vrijwel continu vollast moet draaien.
 
er is een topic bij de hobbyist www.hobbyist.nl/forum

Mijne heeft er al 110.000 km opzitten..en kan er volgens de dealer nog makkelijk 100000 bij..


overigens..bij 80% van de bmw's is geknoeid met km standen...vooral de wat oudere.. op zich niet erg..maar een motor met 200.000 km op teller levert gewoon veeeel minder op.

dus..koop een bmw..met meer dan 150.000 km op teller..goedkoop.. goed :( veel km achter elkaar is beter voor een blok dan korte stukjes) en een motor kan dan nog lang genoeg mee.

tevens is het zo dat ie dan alle kinderziekten er uit heeft.. alles wat slecht was..is dan vervangen..
 
Een BMW is toch pas een beetje los bij 100.000?
"Los" is wel het goede woord als je het over de fragiele transmissie van de R-reeks hebt :+ Dat de motor op zich lang mee kan is zeker waar, maar als je dat zonder al te veel tussentijdse reparaties wilt doen dan ben je met een Pan toch wel beter af. Ik zou dan ook zeker niet de Pan en BMW in 1 adem willen noemen als je het over probleemloos afleggen van "tonnen" hebt, behalve als je de K-serie bedoelt misschien.
 
Ik zou niet te moeilijk doen over een ton, zeker niet bij een Pan. Heb een Soes GS1000 uit '78 die jarenlang gebruikt is als woon-werk machine en die verbruikt nog steeds nauwelijks olie. Bij mijn weten staan er 120000km's op maar zouden er ook wel eens 220000 kunnen zijn. Daarentegen verbruikt mijn XJ600 wel aardig wat olie terwijl die er nog maar 66000 op heeft staan. Maar die moet dan ook aardig werken om iedere dag met 140 over de snelweg te cruisen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan