Misschien dat hier wel een mooie taak ligt voor dit motorforum. Zou niet precies weten hoe maar met dik 70.000 leden heb je "melders" zat. Nog een plaatsje om het te melden en iemand die dat dan op een nette manier weet door te sturen. Ik zeg maar wat.
Kom jij onderweg wegsituaties tegen waarvan je denkt dat dit extra gevaar oplevert voor motorrijders, vul dan het onderstaande formulier in. De MAG zorgt dan dat de melding bij de juiste wegbeheerder terechtkomt en door te overleggen met de wegbeheerder kan de MAG proberen de gevaarlijke situaties op te laten lossen. Uiteraard houden we je op de hoogte van de resultaten van je melding.
ach, iedereen heeft recht op een verkeerde mening!
Ik ben van mening dat jij een beetje een kloodtzak bent. Beetje doordrammen en anderen keer op keer jouw "wijsheden" opdringen. Het was in de eerste post van Aphrodite al duidelijk wat bedoeld werd, daar is jouw hinderlijke commentaar geen boeiende toevoeging op, dus liever achterwege laten.
1. bedankt voor je bijdrage, ik zal kijken wat ik hiermee kan, wellicht een ideetje om daar een avondje aan te wijden?
ach kijk, zo'n forum is niet een ideaal medium. Het is lastig om duidelijk te maken dat ik het niet heel serieus bedoel, vandaar de smiley. Als mensen dan nog hun teentjes zijn getrapt, dan is dat spijtig, maar dat gebeurd nu eenmaal.Ruzie ben ik niet voor, wereldvrede wel. Ik vermeld slechts een constatering/conclusie/suggestie, doe er mee wat je wilt.
die heten "asfalt", onthou die speciale term maar je zult het vaker tegenkomen.
p.s. zoiets?
baas boven baasAls je een dame probeert te corrigeren, doe het dan correct.
Dat materiaal heet geen asfalt , maar gietasfalt en bevat erg veel bitumen. Dat laatste is spekglad zowel droog als nat!!!
als jij dan zou willen dat deze statistieken d'r komen had je de vraag mischien duidelijker moeten formulieren.. bijvoorbeeld
a) ja en gevallen
b) stapje opzij niet gevallen (of zelfs nog wel of niet regelmatig)
c) zijn die glad dan??
denk verder dat iedereen de gladigheid van deze dingen wel eens ervaren heeft.
Maar in de beleving hiervan zit toch puur veel verschil.
jij trekt nu de conclusie dat 70% geen last heeft terwijl het grootste deel hiervan echter nee heeft ingevuld omdat ze nog niet gevallen zijn vanwege deze markeringen.. Als ik zo door de reacties lees is deze conclusie dus gewoon FOUT.
snap niet dat jij ons motorrijders nu mag vertegenwoordigen als je je eigen onderzoek al verkeert interpeteerd
Veel mensen vergeten het gevaar van een kleine rotonde (en dan bedoel ik dus echt klein), daar ga je met nat weer/ijzel sowieso niet lekker overheen met een racemotor. Ik heb wel eens een slippertje gemaakt op zo'n rotonde, voorwiel wat lichtelijk wegschoof over wegmarkeringen bij het nemen van een bocht naar rechts op de rotonde, niet gevallen echter. Ook die idioot dikke '50' markeringen op de weg, die plaatsen ze ook nog wel eens in bochten. Niet normaal in combinatie met de hier al besproken dikke kalk/verflaag die ze tegenwoordig gebruiken.
Wat zeker een last is, zijn die lichtbolletjes die ze tegenwoordig wel eens willen plaatsen op wegen. Die krengen liggen gewoon 2 cm boven het wegdek! Goed voorbeeld hiervan is een weg voor doorgaand verkeer in Goirle, daar liggen ze in de bochtHeb daar vaker gereden, iedere keer is het toch weer schrikken
Ik hoop dat er mensen zijn die luisteren naar je poll en daar iets mee doen
Als je een dame probeert te corrigeren, doe het dan correct.
Dat materiaal heet geen asfalt , maar gietasfalt en bevat erg veel bitumen. Dat laatste is spekglad zowel droog als nat!!!
Dat is een leuke. Zou dat eigenlijk geen taak van de overheid zelf zijn. Iets meer gericht onderzoek naar het "waarom" het in het verkeer wel eens mis gaat? Komene we verder dan ongenuanceerde opmerkingen van die overheid zelf dat motorrijden gevaarlijk is. en om die reden allerlei lompe redenen gaat bedenken om het nog onaantrekkelijker te maken.Ik interpreteer in ieder geval beter dan jij kunt lezen, maar dat terzijde. Als er geen informatie is op dit punt moet je wat en dan verzin je op heel korte termijn deze oplossing. Ik heb nu inmiddels getallen, waren bruikbaar in het interview. Dat was mijn doel.
Omtrent vertegenwoordigen: Ben jij al MAG-vrijwilliger? Heb je ooit al eens iets ontplooit op het gebied van belangenbehartiging met overheden? Heb jij net als ik al eens een dag verlof opgenomen om de mening van motorrijders uit te dragen?
Zo lang jij het niet van mij overneemt ,doe ik het wel voor je, maar niet met plezier als je slechts alleen dit soort "azijn" opmerkingen weet te plaatsen.
Zo'n meldpunt is er al, bij de Motorijders actie groepSpecifieke bestaande situaties kan je daar aanmelden. Het zou mooi zijn als er bij het maken van de situatie al rekening met dit soort dingen wordt gehouden. Zou een hoop tijd en geld schelen.
Ik ben 2 jaar geleden onderuit gegaan op een zebrapad.. Dat zebrapad lag in de bocht en ik was daar voor het eerst. Ik zag het zebrapad liggen, en matigde mijn snelheid, maar zodra mijn voorband het zebrapad raakte ging mijn voorband er gelijk vandoor en daar lag ik dan..
Ben toen naar de gemeente gegaan, maar heb niets vergoed gehad. Ik was wel all risk, maar probeerde het toch op de gemeente te verhalen. Maar ik kreeg terug; 'Je bent de eerste, het is daar nooit eerder gebeurt, je moet maar langzamer rijden of anders die weg vermijden.'. Dat het nooit eerder gebeurt is, vond ik niet zo gek, aangezien de weg waar ik reed er misschien net een maand was..