Hoeveel motorrijders onderuit op wegmarkering???

Ik ben wel eens onderuitgegaan met mijn motor op (gladde) we

  • ja

    Stemmen: 51 23,7%
  • nee

    Stemmen: 164 76,3%

  • Totaal aantal stemmers
    215
hi wat mij en een vriend is gebeurd terhoogte van de a10 richting utrecht a2 vanaf de rai krijg je de manege aan je rechterhand daar waar de wegen mekaar kruisen zitten van die zwarte blokken op de weg waar denk ik markeringen hebben gezeten.
ik reed met 80km had wel geregend en slipte bijna onderuit.
een vriend van mij had het op de zelfde ple een maand later ook.
dus wees gewaarschuwd
 
Laatst bewerkt:
Waar is je MF sticker.... O-)

Als ik de stickers van alle groepjes waar ik iets mee heb op mijn kentekenplaat moet plakken, kan Koos niet meer lezen wie daar zo hard reed..... Hmm, misschien wel een idee, niet leesbare kentekenplaat is 'maar' €70,- geloof ik. *D
 
Update:


Er is ook beeld:

Klik op het journaal van donderdag:

Item begint op 3 minuut 55 en eindigt op 6 minuut 10.


Lelijke man in motorpak ben ik: niet schrikken!

Enge man in regenjas is wethouder die keuzes maakt: Veiligheid motorrijder is ondergeschikt aan die van voetgangers.

Voor alle duidelijkheid (voor het geval jullie het net als ik niet begrijpen): de man is belast met de portefeuille "verkeersveiligheid".

Goed gedaan!

Die wethouder wil kennelijk niet nadenken over de veiligheid van motorrijders :?

Echt geen doen om om die markering heen te rijden daar.
 
No hard feelings, hoor, Justice Strike. Ik heb geen mening over de precieze naam ofzo. Ik wist ook gewoon niet hoe die dingen heten en ik dacht dat De Luie Motorfiets wel een goeie bron was.

None taken, zag al wel dat jij niet degene was die daar een probleem mee had. Daarbij, het was als grapje bedoelt.
 
Goed gedaan!

Die wethouder wil kennelijk niet nadenken over de veiligheid van motorrijders :?

Echt geen doen om om die markering heen te rijden daar.
Die wethouder heeft het gewoon niet begrepen... Zoals terecht in het radio-interview wordt opgemerkt: Je zit duidelijk binnen de bebouwde kom. Daar hoeven helemaal geen aanduidingen geplaatst te worden, daar mag je maar 50, punt uit!
En als je dan een markering plaatst, doe dan in ieder geval gewoon een bord. Dit gaat nergens over. Goede zaak dat de MAG zich hiervoor inzet :}
En ja, ik ben al lid, al jaren! :+
 
ben ik de enige die het opvalt dat zo'n grote wegmarkering niet alleen voor de motorrijder maar ook voor de auto gevaarlijk is?

overigens is zo'n markering op de weg geen officiële wegmarkering, maar ik kan me vergissen.
 
Laatst bewerkt:
ben ik de enige die het opvalt dat zo'n grote wegmarkering niet alleen voor de motorrijder maar ook voor de auto gevaarlijk is?

overigens is zo'n markering op de weg geen officiële wegmarkering, maar ik kan me vergissen.

Je vergist je dus!

Het is wel degelijk een officiële wegmarkering, volgens het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer; een besluit wat nader toelicht hoe o.a. met bebording en markeringen dient te worden omgegaan.

artikel 6 (BABW)

1 De verkeerstekens op het wegdek die een gebod of verbod betreffen zijn de verkeerstekens genoemd in artikel 10, tweede lid, artikel 23, eerste lid, onderdeel e en g, artikel 24, eerste lid, onderdeel e, artikel 25, eerste lid, artikel 46, eerste lid, artikel 49, tweede lid en de artikelen 76 tot en met 81 van het RVV 1990.

2 Andere verkeerstekens op het wegdek kunnen worden aangebracht ter geleiding van het verkeer, ter herinnering aan de ter plaatse geldende maximumsnelheid en ter aanduiding van andere omstandigheden.

Het "kladderen" van 50 km op het wegdek mag dus volgens het 'vette deel' en is dus een officieel erkende markering, echter...... er kan geen zelfstandige rechtskracht aan het teken ontleend worden. Die moet nog steeds ontleend worden aan de plaatsing van RVV borden of regels zoals die in het RVV staan.

Daarnaast nog een vraag: ik zie het gevaar voor automobilisten niet zo? Hoe zouden die last hebben van een dergelijk makering?
 
Laatst bewerkt:
Je vergist je dus!

Het is wel degelijk een officiële wegmarkering, volgens het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer; een besluit wat nader toelicht hoe o.a. met bebording en markeringen dient te worden omgegaan.Het "kladderen" van 50 km op het wegdek mag dus volgens het 'vette deel' en is dus een officieel erkende markering, echter...... er kan geen zelfstandige rechtskracht aan het teken ontleend worden. Die moet nog steeds ontleend worden aan de plaatsing van RVV borden of regels zoals die in het RVV staan.
haha, die kon ik verwachten. Maargoed ik lees het anders. Ik lees dat het een herinnering is zonder zelfstandige rechtskracht.

met andere woorden, het mag maar het zegt niets.
 
interessant thema.
als motorrijdende projectleider bij gemeenten (veel projecten met wegen) is dit interessant om mee te lezen. Zelf pols ik af en toe de lokale MAG-fanatiekeling hoe hij tegen een oplossing aan kijkt.
Nuttig werk dat de MAG doet om de bewustwording bij wegbeheerders én ontwerpers te krijgen.

Als raadslid heb ik bij mijn eigen gemeente trouwens een motie aan laten nemen om bij wegontwerp extra rekening te houden met de specifieke gevaren voor motorrijders. Dat loopt vooruit op de Europese richtlijnen op dat punt ('motorvriendelijke' vangrail e.d.)
Tipje voor anderen misschien om eens te kijken of ze in hun eigen gemeente iemand warm kunnen krijgen daarvoor? Ik heb wel een concepttekst beschikbaar eventueel.
 
Daarnaast nog een vraag: ik zie het gevaar voor automobilisten niet zo? Hoe zouden die last hebben van een dergelijk makering?
Tja het gevaar voor de automobilist valt m.i. ook nog wel mee. Wel is het zo dat ook voor hem op glad wegdek de stopafstand langer wordt, een gevaar voor de voor deze wethouder heilige overstekende voetganger dus. Overigens doet de gemeente Breda wel meer idiote dingen op het gebied van wegbeheer.
 
Daarnaast nog een vraag: ik zie het gevaar voor automobilisten niet zo? Hoe zouden die last hebben van een dergelijk makering?

dat laatste las ik even niet. maar is simpel uit te leggen. glad wegdek is glad wegdek. Als nu die markering zo groot is als de straat dan gaat een auto daar ook gewoon last van krijgen.
 
Goed gesproken hoor ThunderStreak. Mooi om te horen dat de wethouder in ieder geval bereid is erover na te denken :) Dat voor weghalen en een bord plaatsen geen draagvlak is kan ik nog wel begrijpen.

Als zulk soort markeringen gewoon half zo groot zijn en niet in bochten liggen is er geen enkel probleem want dan is het gewoon mogelijk om er veilig omheen te rijden zonder wie dan ook te hinderen. Hopelijk houden ze in de toekomst meer rekening op dit punt
 
Terug
Bovenaan Onderaan