Volgens mij in principe de helft. Maar ben jij een man van je principe's? en ga je bij ieder keer dat het even te smal wordt toch op het midden van je helft rijden, Of hou je van een soepele verkeers gang?
heeft er niet heel veel mee te maken.. ik zal aan de kant gaan waar mogelijk, maar! mensen mogen er niet vanuit gaan dat je als motor rijder wel uitwijkt naar het fietspad of tegen de stoeprand aan gaat rijden... levert gevaarlijke situaties op, en veiligheid gaat boven doorstromin van het verkeer lijkt mij..
Heel vaak is het inderdaad welles-nietes en moet eenieder zijn eigen schade betalen.
Zijn en blijven kloteweggetjes. Als er van de andere kant een vrouw komt geef ik gewoon ruimte. Die probeert me namelijk niet te overbuffen maar heeft waarschijnlijk ECHT geen flau benul van de beschikbare ruimte
Heel vaak is het inderdaad welles-nietes en moet eenieder zijn eigen schade betalen.
Zijn en blijven kloteweggetjes. Als er van de andere kant een vrouw komt geef ik gewoon ruimte.Die probeert me namelijk niet te overbuffen maar heeft waarschijnlijk ECHT geen flau benul van de beschikbare ruimte
Als er van de andere kant een vrouw komt geef ik gewoon ruimte.
Wat Bolski beschrijft overkwam mij ook een keer, dijn=kje van Krimpen a/d IJssel naar Krimpen a/d Lek. Tegenligger dacht : "O, een brommer/motor, die heeft weinig ruimte nodig" en wilde beginnen met een geparkeerde auto voorbij te rijden. Toen ging ik dus in het midden rijden, en besloot de tegenligger toch maar te wachten. Andere keer, dijk in Alblasserdam, richting Kinderdijk. Bus achter fietsers, chauffeur dacht blijkbaar: "Ik ben veel groter, die motorrijder gaat maar de berm in. Niet dus, gewoon midden voor hem stilgezet. Kon hij weer terug
Kortom: Eis de ruimte op die je nodig hebt.
Ik meen dat de auto de wegas niet mag overschrijden als hij jou daarbij hindert.
Laatst vroeg ik het me ook af. Een straat met auto's aan de linkerkant (voor mij) geparkeerd. Er nadert van de andere kant een auto die had moeten wachten als ik met de auto was. Maar ik was met de motor en hij drukte door. Ik moest behoorlijk uitwijken, want hij reed vrijwel geheel op "mijn" helft.
Ik vraag me wel eens af wat er van zijn spiegel overblijft als ik hem raak met mijn handbeschermers. Zou de klap mij in onbalans brengen, zou zijn spiegelhuis versplinteren?
[afbeelding]
Mijn rijleraar heeft me gewoon aangeleerd om dan gewoon midden tussen de auto's door door te rijden, en indien die ander toch besluit te gaan rijden, gewoon midden voor hem blijven staan tot hij weer achteruit gaat. Is de enige manier om het dat soort mensen aan te leren!
daar weet jij zelf het antwoord ook wel op, maar voor iedereen die toch nieuwschierig is geworden:Ik vraag me wel eens af wat er van zijn spiegel overblijft als ik hem raak met mijn handbeschermers. Zou de klap mij in onbalans brengen, zou zijn spiegelhuis versplinteren?
[afbeelding]
daar weet jij zelf het antwoord ook wel op, maar voor iedereen die toch nieuwschierig is geworden:
jouw hand(vat)beschermer zal keurig over zijn spiegel gaan[/...]
Dat verschilt per auto / motor. In de file merk ik dat mijn stuur toch aardig op de hoogte van veel spiegels zit.
Dat valt heel erg mee. Als je netjes je beide handen aan het stuur hebt is zoiets een redelijke tik (vergelijkbaar met een flinke steen onder je voorwiel), maar echt niet iets waardoor je meteen onderuit gaat. Gewoon motor trekkend houden en vooruit kijken, dan ga je niet om. Tenzij je misschien de volle lengte van de spiegel raakt, maar dan zit je ook met je been in zijn portier. Een tikje van het stuuruiteinde tegen uiteinde spiegel is niet zo dramatisch.zou je hem toch raken, klapt zijn spiegel in, jouw stuur om, en jou lijf richting asfalt.
Ik denk niet dat je echt veel indruk zult maken, tenminste niet op de manier die jij voor ogen had