honda cb 500 x

Ik weet niet welke debiel bij Honda bedacht heeft hoe de handvaten vastgezet worden, het is met geen mogelijkheid los te krijgen.


Ik heb zo een half uur met een hamer staan rammen op beiden kanten, er komt gewoon geen beweging in. Uberhaupt raar dat je alleen met hamers en slaan een handvat los kan krijgen...
Waarom haal je ze los?
Handvat verwarming?
 
Handkappen moeten erop, en die draaien vast met een boutje die dat zwarte boutje (met kruiskop) vervangt.
 
Handkappen moeten erop, en die draaien vast met een boutje die dat zwarte boutje (met kruiskop) vervangt.
Balen, en bizar dat je ze niet loskrijgt.
Als het er nou 1 zou zijn dan is daar iets mee maar bij allebei is geen toeval maar dan "hoort" het zo.
Even de dealer een mail met foto sturen ms weet hij het "geheim"

Ms heb je hier iets aan en gebruik JIS kruiskop:

 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels een makkelijkere manier gevonden waarmee ze er niet uit hoeven: Een flinke klem op het zwarte uiteinde zetten, en dan een kruiskop met een flinke arm eraan op de zwarte bout zetten, ik kreeg beiden kanten zo los op die manier (niet het geheel eruit dus, enkel de zwarte bout eruit). Op mijn laatste foto zie je ook dat de kruiskop bout eruit ziet alsof daar eerder een poging op gedaan is, lijkt wat uitgelubberd. Hoe dan ook, het is nu gelukt.
 
De bevestiging van de trillingsdempers in het stuur is idd ruk.
Daarbij, als ik de dempers vastpak zit er beweging in, het rubber van de klembus zorgt voor flexibiliteit. Ik vraag me dan af hoe effectief zo'n gewichtje nog is...:?
Bij snelwegritjes boven 120 km/u zijn er wel wat trillingen, al is het niks vergeleken met de Versys die ik ooit had.
Ik kwam er gisteren trouwens achter dat bij de mijne ook de ketting z'n beste tijd heeft gehad, toch een paar schakels die zwaar bewegen.
Dik in de olie gezet en met de waterpomp tang flink heen en weer gewrikt, daarmee moet ie het wel volhouden tot de onderhoudsbeurt.
 
Nou, we zijn weer thuis na een geslaagd weekendje Luxemburg!
En de CB500X heeft het boven verwachting goed gedaan. Meest opgevallen is dat ik bijna helemaal geen last heb gehad van mijn zitvlees, en dat is tot nu toe weinig voorgekomen. Zadel is dus erg goed, voor mij in elk geval. Sturen op de fraaie slingerende wegen en haarspeldbochten, als een scheermes en zo gemakkelijk, super!
Vermogen was voor mij voldoende, wij zijn niet van die hoogvliegers en houden ons best aardig aan de snelheidslimiet. Alleen een lange klim heeft ie zijn vermogen meer dan nodig, dus lui wordt ie niet.
Ook met bagage stuurt het nog prima, ik heb de achterveer 2 tandjes omhoog gedraaid en geen centje pijn.
Kortom, ik ben erg blij met de kleine Honda!
Het enige puntje wat ik minder prettig vond was tot mijn verbazing trillingen in het stuur bij ca 105 km/u. Daar heb ik eerder geen last van gehad, misschien dat de belading een rol heeft gespeeld. Maar het is niet zo erg geweest dat ik er slapende of gevoelloze handen van kreeg.
Al met al een super weekend gehad en 1300 km erbij gereden.
Die trillingen beginnen bij mijn CB bij 103 km/uur en houden bij 105 km/uur weer op. Daar kan ik wel mee leven.
 
Die trillingen beginnen bij mijn CB bij 103 km/uur en houden bij 105 km/uur weer op. Daar kan ik wel mee leven.
We zijn ondertussen heel wat kilometers verder, het blok is inmiddels lekker los gereden, trillingen beperken zich nu idd rond dezelfde snelheid als bij de jouwe, en dan ook nog nauwelijks irritant.
Blokkie loopt als een naaimachine :}
 
Het zal al wel ter sprake zijn gekomen, maar ik kon het zo niet terug vinden.
Wat doen jullie aan bescherming tegen pekel, behalve binnen blijven?
Ik spuit alles in de siliconenspray, dat beschermt vrij goed, mits je regelmatig de behandeling herhaald.
Er zijn vast betere alternatieven neem ik aan, die ook nog redelijk te verwijderen zijn na de pekel periode?
 
Ik rij helaas niet meer nu, er is afgelopen nacht weer gestrooid. De dagen ervoor heb ik wel gereden, het had al even niet meer gevroren en heel veel geregend.
 
Het zal al wel ter sprake zijn gekomen, maar ik kon het zo niet terug vinden.
Wat doen jullie aan bescherming tegen pekel, behalve binnen blijven?
Ik spuit alles in de siliconenspray, dat beschermt vrij goed, mits je regelmatig de behandeling herhaald.
Er zijn vast betere alternatieven neem ik aan, die ook nog redelijk te verwijderen zijn na de pekel period
S100 corosion schutz, werkt perfect voor de winter, heeft mijne het 3 seizoenen in overleefd zonder noemenswaardige schade door corrosie
 
S100 corosion schutz, werkt perfect voor de winter, heeft mijne het 3 seizoenen in overleefd zonder noemenswaardige schade door corrosie
Ben ik net mijn garage verder aan het uitmesten, komt er precies zo'n spuitbus boven water 8)7
Blijkbaar al een keer meegenomen of gekregen ergens *O*
Morgen schoonmaken en inspuiten maar :t
 
Heeft iemand hier Bagtecs koffers van Motea? Ik vind de Gobi wel mooi, ze lijken me alleen te goedkoop. Minder dan 200 euro voor een set alu koffers met bevestiging materiaal voor aan een rek. meestal valt het dan tegen , dus, iemand met ervaring?
 
Heeft iemand hier Bagtecs koffers van Motea? Ik vind de Gobi wel mooi, ze lijken me alleen te goedkoop. Minder dan 200 euro voor een set alu koffers met bevestiging materiaal voor aan een rek. meestal valt het dan tegen , dus, iemand met ervaring?
Ik heb een hekel aan alu koffers. Vaak gaan deze koffers resoneren en veroorzaken een afschuwelijk geluid. Daarom gebruik ik tassen (Rigs gear).
 
Goeie, nooit bij nagedacht dat een koffer lawaai kan maken :/
Misschien toch maar lekker bij m'n ouwe trouwe plastic koffertjes blijven
 
Mijn alu Aro's heb ik nooit horen rammelen of trillen. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen als ze net niet lekker strak aan het rek hangen.
 
Mijn alu Aro's heb ik nooit horen rammelen of trillen. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen als ze net niet lekker strak aan het rek hangen.
De resonantie wordt niet door trillingen op de bevestigingsmateriaal of rammelen veroorzaakt. Het komt uit de aandrijflijn van de motor en dat wordt vooral door de topkoffer omgezet in een resonantie. Ik had dit op een BMW F650GS en vooral op een Suzuki V-Strom 650. Zodra de koffer behoorlijk vol zit dan verdwijnt de resonantie.
 
Ik heb een hekel aan alu koffers. Vaak gaan deze koffers resoneren en veroorzaken een afschuwelijk geluid. Daarom gebruik ik tassen (Rigs gear).

Seg, je hebt me bang gemaakt. Ik wil ook een skidplate, waarschijnlijk een sw motech, hebben die ook vervelende bijverschijnselen? :/


:+
 
Seg, je hebt me bang gemaakt. Ik wil ook een skidplate, waarschijnlijk een sw motech, hebben die ook vervelende bijverschijnselen? :/


:+
Haha, ik wil niemand bang maken hoor. De een stoort zich eraan, de ander niet. Ik heb nog nooit een skidplate onder een van mijn motoren gehad. Ik denk dat de CB de eerste wordt.
 
Van hetzelfde, dat het maar een mooi jaar mag worden voor iedereen zonder toestanden zoals afgelopen jaar :Y
 
Om het jaar goed te beginnen ik de CB eindelijk een skidplate kado gedaan *O*
Het is de SW Motech geworden, hopen dat de levertijd binnen de perken blijft, weinig gereden de laatste week, en nu ook niet vanwege regen en pekelzooi. Dus mooie gelegenheid om te sleutelen :Y
 
Ik niet, maar de Honda wel een beetje. Pekel en regen doe ik liever niet aan, dat brakke water kruipt overal in :/
Misschien deze week als het een beetje schoon geregend is weer een rijtje op de CB :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan