Ik hoop zo hard dat deze met DCT komt!Koop ik gewoon de nieuwe Transalp, die komt binnenkort ( hopelijk )
New Honda XL750L Transalp Rumored To Be on the Way
Honda may be working on a pair of 750cc parallel-twin engine models, one of which may be a replacement for the beloved Transalp.www.cycleworld.com
Veel plezier gewenst alvast dan maarNa 8 jaar zonder motor ga ik over anderhalve week weer eens lekker toeren met een huurmotor, een CB500x. Ooit ben ik begonnen op een Suzuki Freewind, daar heb ik echt veel plezier van gehad en dit lijkt me een leuke manier om het weer op te pakken. Als het bevalt tenminste, ben heel benieuwd.
Had je al een aangepast zadel, of hebben ze allemaal een gel vulling?Vandaag mijn aangepaste buddy seat getest, heerlijk wat een verschil.
De gel vulling eruit laten halen en vervangen door 2 lagen schuim, iets breder laten maken en 2 cm hoger. Super comfortabel nu !!
Ik heb laten doen bij Kommer motors in Kootwijkerbroek. Echt een aanrader.
Voor maar €90,00Klinkt niet verkeerd, wat zijn de kosten hiervan?
Ik had nog geen aangepast zadel, en ze hebben allemaal n gel vulling... dat is wat ze me vertelde.Had je al een aangepast zadel, of hebben ze allemaal een gel vulling?
Dat wist ik nog niet. Voor mij is het zadel trouwens prima, net een lang weekend Duitsland gedaan, hele dag rijden, geen centje pijn.Ik had nog geen aangepast zadel, en ze hebben allemaal n gel vulling... dat is wat ze me vertelde.
Honda Motor Co. Japan heeft een Recall aangekondigd voor de CB(R)500 F/X/R 2019YM.
In de ABS modulator van genoemde modellen kan bij montage mogelijk teveel montagevet zijn gebruikt op een O-ring in de modulator, waardoor er verlies van remdruk kan optreden, met als gevolg een langere remweg.
De gasrespons is wel een bekend dingetje ja, mijne heeft er vooral bij koude motor wat last van, maar ik ben er aan gewend geraakt, geen problemen mee.Nou, vandaag lekker gereden. In totaal zo'n 500 km, rondje Veluwe / Sallandse Heuvelrug. Een kennis van me kent er de weg(getjes) en heeft me meegenomen. We hebben zo ongeveer alle heuvels en heidevelden gezien die er zijn, langs de IJssel gereden, door bossen en kleine dorpjes. Dik voor elkaar.
De CB 500 x is gemaakt voor dit soort tochten geloof ik, want het ging heerlijk. We hebben echt alles gedaan van kronkelweggetjes tot de 'onverwachtse bocht vol modder' en filerijden op de weg terug naar huis. Het is een lekker vergevingsgezinde motor, het maakt allemaal niet uit. "In welke versnelling rij ik ook alweer, euh whatever, gas erop en we gaan vooruit", wat in allerlei situaties handig is. Twee tikjes terug en je versnelt voor een inhaalactie, het is simpel en vanzelfsprekend.
Nadelen; boven de 120 is het allemaal wat comfortvrij, in vergelijking met mijn oude Pan 'rijdend bankstel' European. Misschien dat een andere stand van het ruitje wat helpt. En op lage snelheid is 'ie wat hakerig op het gas, niet echt soepel. Dat lijkt me een kwestie van de mapping of van gewenning.
Nuja, morgenochtend breng ik 'm terug en dan is het weer uit met de pret. Voor nu dan
Nog geen bericht gehadEr komt een recall aan voor de 2019 Honda CB(R)500 modellen:
We wachten het af. Inmiddels bijna 40.000 op de teller, nog niks gemerkt van eventuele problemen. De remkracht voor is trouwens toch al niet spectaculair, al scheelde het wel toen er andere remblokjes in kwamenKlopt, dat kan nog lang duren, Honda is met de voorbereiding bezig, dit is de vooraankondiging die de
Als je zo weinig rijdt hoef je niet vaak te smeren, dat verzacht het leedGoedemorgen,
Van de zomer heb ik een Cb500x uit 2017 gekocht. Erg fijne motor maar helaas nog niet veel kunnen rijden. Nu zit ik met het volgende; ik had een middenbok besteld maar daar zit een hele lange levertijd op bij 2 verschillende leveranciers. Nu heb ik gezocht voor een paddockstand want elke keer een stukje lopen om de ketting te smeren was ik na 1 keer wel klaar mee. Maar voor zo’n paddockstand heb ik Bobbins nodig die aardig aan de prijs zijn. Hebben mensen hier een andere oplossing? Een universele paddock bijvoorbeeld?
Dank je Salami, ik zal ze is gaan vergelijken heb je in deze donkere dagen mooi de tijd voor.Volgens de info van Puig zelf is ie 105 mm hoger
De Givi is nog een paar (4.5 geloof ik) centimeter hoger.