honda cb 500 x

Ruitje kan je prima zo'n flip up ruitje opzetten, heb ik ook en daar werd het echt 10x beter van (en ik ben 1.90m).
Led koplamp is std idd niet goed afgesteld, die van mij stond ook veel te hoog dus ff iets naar beneden zodat je niet alle auto's in de achteruitkijkspiegel schijnt ;)
Ik heb er wel 2 led spot's van ali bij gezet omdat ik nogal veel in het donker rijd in de polder om 4 uur sóchtends of laat in de avond ivm mn ploegendiensten.
Met wat kleine aanpassingen is het idd een top ding, super betrouwbaar :)
Mooi om te horen dat hij bevalt, waar blijven de foto's? :P

Ik draai ook ploegen diensten, dus ik rij ook veel in het donker ;)
Eerst de lamp goed afstellen, daarna nadenken over eventuele extra lampjes.
Ruitje ben ik nog niet uit, je hebt van die verstelbare ruitjes van Amerikaanse makelij, waarvan ik de naam effe kwijt ben, en hogere/ bredere varianten van oa Givi.
Foto's moet ik idd nog doen, maar het was zulk grijs kl#teweer afgelopen week dat het er niet van kwam.
Vandaag was mooi, maar geen tijd |(
Misschien morgen :P
 
Ik draai ook ploegen diensten, dus ik rij ook veel in het donker ;)
Eerst de lamp goed afstellen, daarna nadenken over eventuele extra lampjes.
Ruitje ben ik nog niet uit, je hebt van die verstelbare ruitjes van Amerikaanse makelij, waarvan ik de naam effe kwijt ben, en hogere/ bredere varianten van oa Givi.
Foto's moet ik idd nog doen, maar het was zulk grijs kl#teweer afgelopen week dat het er niet van kwam.
Vandaag was mooi, maar geen tijd |(
Misschien morgen :P

Waarschijnlijk bedoel je de ruitjes van Madstad?
Het systeem van hun vind ik wel mooi, ik vind alleen die ruitjes zo lelijk :')

Ik zit nog wel te denken om de adapters van Palmer Products te kopen, heb pas zo'n set gekocht voor m'n vrouw haar TDM 900 maar dat werkt wel echt super en scheelt echt een hoop.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk bedoel je de ruitjes van Madstad?
Het systeem van hun vind ik wel mooi, ik vind alleen die ruitjes zo lelijk :')

Ik zit nog wel te denken om de adapters van Palmer Products te kopen, heb pas zo'n set gekocht voor m'n vrouw haar TDM 900 maar dat werkt wel echt super en scheelt echt een hoop.

Die van Palmer had ik ook op mijn TDM900. Werkt perfect. Ik zag echter nog geen Palmer adapter voor de 2019 cb500x. Nu een Givi ruit besteld, eens kijken of dat scheelt.
 
20191211_133310.jpg
20191211_133256.jpg
*D
 
Gisteren zowaar even een beetje redelijk weer, dus op weg naar de baas even een plaatje geschoten. Tankbeurt; 445 km gereden, 15.2 liter getankt. *O*
Wel nog wat rustig aan gedaan vanwege het inrijden.
 
Wat een laag verbruik!!
Xrv750: max 1:22.
Maar goed, als je ca 7000km per jaar rijdt dan kan dat....
Blijft mooi ding hoor, die cb500x.
 
Gisteren zowaar even een beetje redelijk weer, dus op weg naar de baas even een plaatje geschoten. Tankbeurt; 445 km gereden, 15.2 liter getankt. *O*
Wel nog wat rustig aan gedaan vanwege het inrijden.

Mooie machine hoor! Hoe bevalt t givi ruitje?
En dat verbruik haal je ook wel zonder het inrijden ;)
 
Verbruik zullen we wel gaan zien binnenkort, ik ben gewend dat ze met kouder weer meer verbruiken, dus dit valt dan hard mee.
GIVI ruitje zit er nog niet op, het is nog steeds de originele. Ik had een ruitje wat ergens op voorraad lag, maar die is voor de vorige generatie 500X. Die is net een beetje anders, dus ruitje terug gebracht en de goede besteld, maar die moest uit Italie komen, en dat is blijkbaar heeeel ver weg |(
 
Dames en heren, sorry dat ik even stoor, maar mag ik jullie even onderbreken om iedereen een goed en gezond motorjaar toe te wensen? :P
 
Beetje pimpen die hap 8-)
Ik ben nog op zoek naar een zijkoffer set, maar de keuze is reuze....
In juni weer op kampeerweekend naar Luxemburg, dan is wat extra ruimte noodzakelijk.
 
Beetje pimpen die hap 8-)
Ik ben nog op zoek naar een zijkoffer set, maar de keuze is reuze....
In juni weer op kampeerweekend naar Luxemburg, dan is wat extra ruimte noodzakelijk.

Ik heb een giant loop coyote tas achterop en een tanktas erop, werkt perfect.
Voor mij geen koffers meer :)
 
Mijn voorkeur gaat uit naar koffers. Ik ga wel voor universele deze keer. Geeft iets meer ruimte om zooi mee te nemen, tent etc kan mooi in de bagagerol achterop het zadel tegen de topkoffer.
Beetje rondsnuffelen of er nog wat tweedehands te vinden is
 
Ik heb het zo gedaan, tent zat in de giantloop tas al m'n zooi er nog bij en mn vrouw had nog een drybag van sw motech achterop.
Mocht ik alleen gaan dan zou ik de tent denk ik ook in een aparte roltas ertegenenaan binden met rok straps.

72312894_2725372620807669_4045460250499743744_o.jpg
 
Waar zet je de Giant Loop tassen vast, en krijg je geen krassen en schuurplekken op de kappen?
 
Is die Giant loop tas ongeveer 1m lang zie ik? Is dat een handig ding?
Ik heb 1 roltas voor kleding en slaapzooi en 1 roltas voor tent en de rest. (Ik heb liever geen (s-morgens vochtig ingepakte) tent bij mijn slaapzak in de buurt)
IMG_20190813_083906863.jpg
 
Waar zet je de Giant Loop tassen vast, en krijg je geen krassen en schuurplekken op de kappen?

Je zet m vast aan de passagier voetsteunen en met een lus onder het achterlicht door, ik heb tot heden toe nog geen kras kunnen ontdekken op m'n kappen en hij zit super stevig.
Het grootste gewicht rust ook gewoon op je zadel.
Eventueel een roltas kan je gewoon met rokstraps ertegenaan vast trekken.

Is die Giant loop tas ongeveer 1m lang zie ik? Is dat een handig ding?
Ik heb 1 roltas voor kleding en slaapzooi en 1 roltas voor tent en de rest. (Ik heb liever geen (s-morgens vochtig ingepakte) tent bij mijn slaapzak in de buurt)

Ik vind het een super handig ding, er zitten ook 3 drybags bij die in de vorm van de tas passen daar doe ik meestal de kleding in dan blijft het zoiezo droog.
Afgelopen vakantie had ik de tent er ook gewoon in zitten, aangezien deze ook in een waterdicht opbergzak zit heb ik daar geen last van.

Het flesje voor m'n benzinebrander heb ik met een zelfgemaakte beugel aan de voetsteun bevestigd, deze bewaar ik liever buiten m'n tassen anders stinkt alles naar de benzine ;)
 

Ziet er netjes uit.

Heeft ook de juiste opties: koffer, middenbok en handkappen.

Overweeg zelf ook een CB500X als opvolger van de huidige TransAlp 650.
Na ruim 10 jaar is het wel tijd voor wat nieuws,

Ben eigenlijk gecharmeerd van de Yamaha 700 Teneree, kost wel een hoop poen meer en heb ik deze wel nodig voor de ritjes die ik maak :?

Binnenkort maar eens een proefrit maken op zo'n CeeBeetje :]
 
Ziet er netjes uit.

Heeft ook de juiste opties: koffer, middenbok en handkappen.

Overweeg zelf ook een CB500X als opvolger van de huidige TransAlp 650.
Na ruim 10 jaar is het wel tijd voor wat nieuws,

Ben eigenlijk gecharmeerd van de Yamaha 700 Teneree, kost wel een hoop poen meer en heb ik deze wel nodig voor de ritjes die ik maak :?

Binnenkort maar eens een proefrit maken op zo'n CeeBeetje :]

Ik denk dat het een hele mooie opvolger is voor de Transalp, ik heb ook de tenere 700 overwogen want ik vind het een erg mooie fiets maar aan de andere kant kan ik met de 500x eigenlijk ook alles wat ik met de tenere zou kunnen.
Zeker als ik kijk naar de investering die ik dan nog moet doen, dan koop ik liever van dat geld een rally raid kit, dan is hij helemaal af zoals ik hem hebben wil.
En daarbij kan de tenere ook niet tippen aan het brandstofverbruik van de 500x ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan