honda cb 750 four K2

Het verschil zit'm in de benzinekraan, bij de k2 zit die rechts en bij de k6 zit die links, de kraan zelf is ook verschillend.

iemand een set tellers van een k 2 te koop ?
 
Het verschil zit'm in de benzinekraan, bij de k2 zit die rechts en bij de k6 zit die links, de kraan zelf is ook verschillend.

iemand een set tellers van een k 2 te koop ?

ah! ja dat is ook waarom ik een K6 tank moest hebben..

Wat doe je met de K6 tank? mss heb ik wel interesse..

helaas heb ik geen K2 tellers voor je
 
vandaag contactpunten en ontsteking afgesteld en ook de carburators gesyncroniseerd.
Maar wat met de luchtmengselschroef, volgens het boek moet die 3/4 tot 1 toer uitgeregeld worden,
wie heeft daar meer ervaring mee ? of dient er alsnog een C.O. meter bij te pas komen ?
de koudstart is nog wat stroef, maar eens op temperatuur loopt ie als een trein,
mmmm leuk dat ie terug loopt

:P
 
gisteren een kilometerteller voor een k2 opgehaald bij een uitermate aardige man. Man , had hij er mooi spul staan .........
2 maal honda cb 750, een k2 en een K5, een kawasaki z900 een suzuki gt 750 en nog véél meer lekkers ..... en dan zwijg ik nog over de in nieuwstaat verkerende renault alpine ....

leuk om zoiemands collectie te mogen aanschouwen , en met passie horen vertellen,
pf ... dan voel ik met toch nog een amateur en kleine garnaal.

maar ok, hoe dan ook zoek ik nog steeds naar een toerenteller voor de k2 !!

wie o wie .............
 
gisteren een kilometerteller voor een k2 opgehaald bij een uitermate aardige man. Man , had hij er mooi spul staan .........
2 maal honda cb 750, een k2 en een K5, een kawasaki z900 een suzuki gt 750 en nog véél meer lekkers ..... en dan zwijg ik nog over de in nieuwstaat verkerende renault alpine ....

leuk om zoiemands collectie te mogen aanschouwen , en met passie horen vertellen,
pf ... dan voel ik met toch nog een amateur en kleine garnaal.

maar ok, hoe dan ook zoek ik nog steeds naar een toerenteller voor de k2 !!

wie o wie .............

Ik heb er een voor je, Piet. Ik zal je een email sturen. (kon vanwege mij vakantie niet eerder reageren)
 
hallo oma

vandaag na meer dan 2 maanden de 750 nog eens gestart en een zonnig ritje gemaakt,
frisjes maar heerlijk.
Zo'n honda fourtje is toch een oerdegelijk en betrouwbaar ding he...
 
Hoe staat de motor er nu bij dan??
Want bij de laatste foto's van de motor staat dat de tank en de kapjes bij de spuiter liggen...(en dat was in juni??
 
Ja, het spuitwerk is niet wat ik ervan verwacht had, dus de tank en de kapjes zijn nog niet gemonteerd, ik heb er nu nog de k6 tank opstaan, Het moest candy gold zijn, maar is is meer een soort geel geworden, niet mooi..
dus ik zoek eigenlijk een spuiter die mijn tank in candy gold kan spuiten...
Moet er ook nog aan gebeuren: de originele uitlaat,(grote hap uit mijn budget!)en eventueel de buddy en dan is hij klaar.
 
ah op die manier... wel jammer van het spuitwerk dan...
het is niet wat je wilt maar m-stuurtje erop en dan is het m.i. al een mooi ding.

Maar origineel is wel (financieel) een grote uitdaging.
 
Deze zou ik eigenlijk compleet in originele toestand willen terugbrengen, de volgende keer waag ik me misschien wel aan een caferacer, welke type's lenen zich het best om er een caferacer van te maken ?
 
Ja, het spuitwerk is niet wat ik ervan verwacht had, dus de tank en de kapjes zijn nog niet gemonteerd, ik heb er nu nog de k6 tank opstaan, Het moest candy gold zijn, maar is is meer een soort geel geworden, niet mooi..
dus ik zoek eigenlijk een spuiter die mijn tank in candy gold kan spuiten...
Moet er ook nog aan gebeuren: de originele uitlaat,(grote hap uit mijn budget!)en eventueel de buddy en dan is hij klaar.

Deze spuiter levert goed werk af: tanklackieren.de - Home

En deze levert excellent werk af (kost ook meer): http://www.motopaint.nl/

Heb je je toerenteller al gemonteerd?
 
Ha, bedankt lecram, en ja de teller is gemonteerd. Hij ziet er prachtig uit, net als nieuw, ik heb hem dan ook van een specialist gekocht he :}

Nu de andere teller nog in nieuwstaat restaureren...
full

full

full
 
Bedankt voor je compliment, Piet ;)

Ik wil niet vervelend zijn, maar de km teller is niet van een K2. Die is van een (veel) later type. De tellerplaat is blauw, het lettertype is anders, de km teller zit bovenin ipv onderin en de bevestiging is anders. Dat zie je aan de twee draadeindjes aan de onderzijde.

Ik heb nog een K2 km teller liggen *D

Zo moet die zijn:

IMG_3368.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat klopt lecram,

maar ik heb nog een k2 km teller , ik heb hem jou laten zien, remember ? Hij is wel in slechte staat en moet gerestaureerd worden ...
Die teller van jou, is die in km of in miles ?
 
Hehe,

Na een hele poos , toch terug de tijd gevonden om de restauratie verder te zetten.
Dit weekend nog wat onderdelen opgehaald bij Rene , waaronder de 4 in 4 uitlaat.
Wordt binnenkort vervolgd ...

Als ik nog wat langer had gewacht ........ tja, dan had ik dit wel eens kunnen meemaken

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan