motorfreak
MF veteraan
Aangezien ik de laatste tijd regelmatig pm's krijg of het al vordert met de caferacer hier dan in vogelvlucht ook maar een stukje van het geen waar ik mee bezig ben
Afgelopen jaar ben ik begonnen aan een Honda CB500T uit 1976, deze maak ik geheel in orde voor mijn vrouw en dus heeft zij het laatste woord hoe die eruit moet komen te zien, het sleutelen doen we regelmatig samen en mijn vrouw zorgt voor alle juiste onderdelen die er moesten komen. Het begon uiteraard met de aanschaf van een CB500T en gelijk alles kaal gemaakt, stralen en poedercoaten :D
Onderdelen zoeken en stukje bij beetje wat sparen voor nog meer zaken die aangeschaft moesten worden.
Blok voorzien van zeer veel nieuwe delen, pakkingen enzenz.
Uiteraard hebben we gekozen voor een dubbele remschijf en alles compleet nieuw qwa slijtage delen aan de remmen, was een aardige klus maar dit in combinatie met de door Haan gespaakte hoge schouderrand wielen een tof zicht azz:
Boren, slijpen, vijlen en de meeste niet onbekend waarschijnlijk een zitje maken naar eigen idee, dit was een nieuw zitje maar de vrouw wilde de lijn van de tank door laten lopen in de zit dus verhogen die onderste rand, blijft mooi spul dat polyester
Ze was helemaal maf van een Black Bomber tellerunit dus dan monteren we die toch!
Na nog wat meer weken werken, wat spuit en plakwerk een poosje rondgehobbeld met dit, de dempers waren niet geheel naar de zin maar uitgesleuteld ben je toch nooit met een caferacer.............althans wij niet oll:
Sinds 2 weken de CB500T weer op de heftafel geparkeerd en de laatste aanwinsten monteren en veranderingen aanbrengen, het 500T blok heeft links waarschijnlijk een verbrande uitlaatklep of slechte zuigerveren opgelopen vorig jaar en dus een 450T blok uit de kast getrokken hier en deze op orde gebracht, komende maanden gaan we dus het 500T verder aanpakken zodat die weer compleet nieuw klaarstaat als dit blok minder wordt............kan ze in ieder geval blijven rijden
Afgelopen week de carbs nog even door het ultrasoonbad gehaald, revisiesetjes gestoken en de carbs afgesteld, ook de ontsteking wat aangepast en een afspraak gemaakt voor de testbank bij ome Ruud Federiks.............als het goed is dan kan de vrouw er weer mee de weg op zo'n beetje vanaf pasen, dan is deze wel weer klaar voorlopig en kan ik weer beginnen aan een CX500 caferacer............voorlopig staat deze er nu zo bij!
Afgelopen jaar ben ik begonnen aan een Honda CB500T uit 1976, deze maak ik geheel in orde voor mijn vrouw en dus heeft zij het laatste woord hoe die eruit moet komen te zien, het sleutelen doen we regelmatig samen en mijn vrouw zorgt voor alle juiste onderdelen die er moesten komen. Het begon uiteraard met de aanschaf van een CB500T en gelijk alles kaal gemaakt, stralen en poedercoaten :D
Onderdelen zoeken en stukje bij beetje wat sparen voor nog meer zaken die aangeschaft moesten worden.
Blok voorzien van zeer veel nieuwe delen, pakkingen enzenz.
Uiteraard hebben we gekozen voor een dubbele remschijf en alles compleet nieuw qwa slijtage delen aan de remmen, was een aardige klus maar dit in combinatie met de door Haan gespaakte hoge schouderrand wielen een tof zicht azz:
Boren, slijpen, vijlen en de meeste niet onbekend waarschijnlijk een zitje maken naar eigen idee, dit was een nieuw zitje maar de vrouw wilde de lijn van de tank door laten lopen in de zit dus verhogen die onderste rand, blijft mooi spul dat polyester
Ze was helemaal maf van een Black Bomber tellerunit dus dan monteren we die toch!
Na nog wat meer weken werken, wat spuit en plakwerk een poosje rondgehobbeld met dit, de dempers waren niet geheel naar de zin maar uitgesleuteld ben je toch nooit met een caferacer.............althans wij niet oll:
Sinds 2 weken de CB500T weer op de heftafel geparkeerd en de laatste aanwinsten monteren en veranderingen aanbrengen, het 500T blok heeft links waarschijnlijk een verbrande uitlaatklep of slechte zuigerveren opgelopen vorig jaar en dus een 450T blok uit de kast getrokken hier en deze op orde gebracht, komende maanden gaan we dus het 500T verder aanpakken zodat die weer compleet nieuw klaarstaat als dit blok minder wordt............kan ze in ieder geval blijven rijden
Afgelopen week de carbs nog even door het ultrasoonbad gehaald, revisiesetjes gestoken en de carbs afgesteld, ook de ontsteking wat aangepast en een afspraak gemaakt voor de testbank bij ome Ruud Federiks.............als het goed is dan kan de vrouw er weer mee de weg op zo'n beetje vanaf pasen, dan is deze wel weer klaar voorlopig en kan ik weer beginnen aan een CX500 caferacer............voorlopig staat deze er nu zo bij!