Klopt! De originele uitlaten lijken niet zo makkelijk te vinden. Mocht iemand eentje hebben, shootZo dan! Wat een pracht-exemplaar zeg. Op de uitlaat na, helemaal origineel nog zo te zien.
Ben benieuwd naar je vorderingen, ik volg het!
Thanks! Nee, geen specifieke dingen gedaan. Stond wel redelijk optimaal opgeslagen, droog en geïsoleerde garage. ‘K heb niet het idee dat de motor er op achteruit gegaan is in de jaren dat ik ‘m in m’n bezit heb. Uiteraard zijn er wel sowieso wat onderdelen die verouderen, maar goed, zo gaat dat helaas.Ziet er goed uit, succes met je projectHad je nog iets gedaan om roest en andere opslagschade te voorkomen?
Carbtune heb ik liggen. Waar kom je ergens vandaan?Alright, even een kleine update so far.
Tot dusver de tank en het zadel al even gedemonteerd om overal wat beter bij te kunnen. Oude benzine uit de tank ook maar ineens even afgelaten, binnenkant ziet er goed uit, geen roest, geen rare dingen die langs de benzinekraan naar buiten kwamen.
She feels kinda naked right now, she says.
Bekijk bijlage 1657310
Na verdere inspectie vallen twee dingen meteen op:
Bekijk bijlage 1657312
- het mechanisme van de gasschuiven wil niet mee, het lijkt dichtgekoekt met rotzooi. De kabels die van de hendel komen zitten mooi los maar er is niet zo gek veel beweging te krijgen in het mechanisme zelf. Bij nadere inspectie is de boel wel érg smerig.
- De inlaatrubbers zitten geweldig gemonteerd, ook daar opbouw van vettigheid en rotzooi.
Bekijk bijlage 1657314
Next step wordt dus een rebuild van de carburators, ze hebben het duidelijk nodig........ Lijkt me dat ik me ook maar eens een tool moet aanschaffen om de carbs te syncen. --> Iemand tips voor een goeie set manometers?
Naast het werkplaatshandboek, dat al toegekomen was, is DPD deze namiddag nog wat leuks komen brengen. 'k had de revisie kitjes van Keyster eveneens al in bestelling geplaatst. Let the games begin, zou ik zeggen.
Bekijk bijlage 1657315
Thanks voor de tip! Zal eens op zoek gaan dan.Manometers is niks ,beter een carbtune aanschaffen,met een beetje geluk kom je ergens een 2ehands tegen,
op MF worden ze soms aangeboden of op MP,deze apparaten zijn populair,dus als je die weer kwijt wil zijn
er genoeg liefhebbers.
Leuk om te horen dat je er zoveel plezier aan beleefd hebt! Je ziet ze inderdaad niet vaak meer, ze worden ook vaak gebruikt als donor voor een café racer project, merk ik. Die suggestie kreeg ik al meermaals maar dat krijg ik niet over m'n hart. Een café racer kan ik altijd nog eens doen, na deze motor.Prachtige motor, wees er zuinig op, de tijd dat je deze vaak zag rijden is al lang voorbij.
zelf heb ik er twee gehad altijd samen met mijn Italianen, waar de Italiaan wel eens een karaktersteekje liet vallen was de Honda mits goed bijgehouden ”bulletproof”. Ik heb met één ervan de 100.000 aangetikt.
Carburateurs helemaal uit elkaar halen ultrasoon en handmatig reiningen en netjes opbouwen.
Olieverbruik, ik zou de cilinderkop demonteren, alles schoonmaken kleppen opnieuw inslijpen, klepseals etc.
Gelijk de nokkensasketting en spanner controleren, eventueel rammelen komt vaak van de primaire ketting maar de nokkenasketting
kan ook.
Weer goed opgebouwd heb je een heerlijke betrouwbare klassieker.
Thanks voor de suggestie, Clank! Wordt zéér geapprecieerd. Ik kom van Kapellen (België), regio Noord-Antwerpen. Centrum van de wereld zoals velen dat hier wel eens denken te zijnCarbtune heb ik liggen. Waar kom je ergens vandaan?
Geweldige fiets, deze rijden echt goed. (na de maatstaven van vroeger) Hoort er geen beugel achter de buddyseat? Originele uitlaat zou hem echt afmaken.Zo dan! Wat een pracht-exemplaar zeg. Op de uitlaat na, helemaal origineel nog zo te zien.
Ben benieuwd naar je vorderingen, ik volg het!
Zo benieuwd naarGeweldige fiets, deze rijden echt goed. (na de maatstaven van vroeger) Hoort er geen beugel achter de buddyseat? Originele uitlaat zou hem echt afmaken.
HOE PRACHTIG IS DIE !!!Er hoort inderdaad wel een beugel op ja. Maar de meeste mensen verwijderden die.
Zo hoort het:
Bekijk bijlage 1657806
Go for it, TonyMooie motor, ik ben benieuwd wat je allemaal gaat tegenkomen en wat het eindresultaat gaat worden! Stiekem zijn die 650’s met hun comstar wielen wel serieus mooie fietsen en net wat anders dan een 750. Zo staat er al een eeuwigheid eentje om door een ringetje te halen te koop en die spookt zo af en toe door m’n hoofd...
Bekijk bijlage 1657821
Je bedoeld de GL silverwing? dat lijkt er een beetje op maar is niet het zelfde.Die beugel bij de buddyseat en dat kontje en achterlicht ken ik van de CX500 serie van Honda.
Cool! Heb je daar nog ergens een foto van?Ik heb ook nog een cb650z gehad. Maar dan als zijspan combinatie.
Daar hebben de mijne ook last van, nog te bekijken of ze nog goed zijn en dus opnieuw gevuld kunnen worden of eventueel te vervangen. Vervangexemplaren kosten overigens blijkbaar wel wat.Alleen de vonkversterkers waren een dingetje. De orginele liepen leeg door de warmte.
Ik had een hele berg onderdelen maar die kreeg ik via marktplaats enzo niet verkocht dus dat is een paar jaar terug de container ingegaan.