Honda cb750f 1980

mischien ben ik door mijn leeftijd iets voorzichtiger geworden hoewel ik wel erg graag het 1100 blok wil reviseren en zelf ook wat beter leer sleutelen

Hoe ouder hoe gekker, zeggen ze toch altijd, en vaak ben je te bang, dus, gewoon zelf doen en er veel van leren, je gezonde verstand gebruiken en als je iets niet weet, gewoon vragen
 
dat is waar gewoon aan beginnen niet geschoten is altijd mis en bol dor albert heeft er altijd nog 50 euro voor over

laten we eerst de rest eens onderhanden nemen en dan komt het blok vanzelf
 
dat is waar gewoon aan beginnen niet geschoten is altijd mis en bol dor albert heeft er altijd nog 50 euro voor over

laten we eerst de rest eens onderhanden nemen en dan komt het blok vanzelf

Zo is het, en anders wil ik hem voor 55 euro ook nog wel overnemen _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
HD_lift.jpg


zo jongens effe mijn nieuwe aanwinst tonen om aan de motor te werken zodat ik wat rechter sta
 
Laatst bewerkt:
zo jongens op het moment weinig tijd om de motor de demonteren want mijn dochter is een keuken aan het bij bouwen en dan moet pa aanwezig zijn

vraagje,ik heb een wphb van de cb750/900 kan ik dit ook gebruiken voor het 1100 blok of is dit een ander boek en kan ik ergens een onderdelen lijst downloaden
 
groot gedeelte is wel hetzelfde (techniek iig) maar er zitten inwendig wel wat verschillen, zijn vast wel cb1100 experts (cbrenee of wout van lunteren bv)
 
Is wel makkelijk om je blok in te klemmen (als voorbeeld).
Je nieuwe lift is alleen te gebruiken zonder de uitlaatbochten.

full
 
Laatst bewerkt:
ja de lift is ook maar om de motor te demonteren moet er de uitlaat toch onderuit het is maar dat ik niet zo krom sta als ik hem uit elkaar haal
 
zo niet achteraan gestaan met 2,02m scheelt het bij mij nog 20cm meer ben 1.80m

ps zit cbrene ook nog wel eens op dit forum
 
ja de lift is ook maar om de motor te demonteren moet er de uitlaat toch onderuit het is maar dat ik niet zo krom sta als ik hem uit elkaar haal

Ik heb ook zo'n lift. Prima ding maar ik heb er wel een schaamtemomentje aan over gehouden.
Ik had de motor erop en ben de achterkant aan het demonteren gegaan. Motor stond mooi in evenwicht maar voor de zekerheid toch maar vastgezet met een spanbandje.
En met de achterbrug er al uit moest ik bij een bout of kabel of zoiets zijn die precies achter de spanband zat.
En ach, hij stond toch mooi in evenwicht dus ik dacht dat ik dat spanbandje wel even een paar minuten los kon maken om wat ruimte te hebben.
KLATS, klapte de motor meteen naar voren. :$ Zonder achterbrug stond hij natuurlijk helemaal niet meer in evenwicht. Met een kop vol schaamte en gelukkig geen schade heb ik hem weer erop gekregen en vastgezet.
 
zo Erik is niet zo leuk natuurlijk :N maar een tip voor mij om te onthouden dus moet ik nog effe spanbandjes regelen

dweertje bedankt voor de website maar het boek moet wel nederlands zijn want mijn engels is niet goed genoeg om alles te begrijpen :?
 
Laatst bewerkt:
zoals jullie weten wil ik het 1100 blok reviseren omdat hij olie verbruikte waneer weet ik of er andere zuigers in moeten en hoe moet ik dat meten en kan dit met een schuifmaat of moet ik hier ander gereedschap voor hebben
 
Uitklokken van cylinders gebeurt met speciaal gereedschap, een zogenaamde binnenmicrometer. Ook de zuiger wordt opgemeten met een micrometer. Toch wel wat geavanceerder gereedschap.

Waarom loop je niet ééns binnen bij een motoren revisiebedrijf ?? Denk dat je voor een doos appelgebak wel eventjes de cylinders kunt laten opmeten..
 
Laatst bewerkt:
Uitklokken van cylinders gebeurt met speciaal gereedschap, een zogenaamde binnenmicrometer. Ook de zuiger wordt opgemeten met een micrometer. Toch wel wat geavanceerder gereedschap.

Waarom loop je niet ééns binnen bij een motoren revisiebedrijf ?? Denk dat je voor een doos appelgebak wel eventjes de cylinders kunt laten opmeten..
Als voorbeeld , dit is niet van een bolleke!
full
 
Laatst bewerkt:
ja mischien verstandiger om naar een revisie bedrijf te gaan voor meting en als het niet meer kost dan een appeltaart is dit om te doen
 
ja mischien verstandiger om naar een revisie bedrijf te gaan voor meting en als het niet meer kost dan een appeltaart is dit om te doen


Appeltaart? Ik ken je revixie bedrijf niet maar lijkt me handig om de naam hier te posten, dan gaat de man het heel druk krijgen...

Als ik bij mijn revixie boer geweest ben mag ik bedragen overmaken waarvoor ik de hele bakkerij zou moeten krijgen. (incl. de 19 jarige dochter). :/
 
Appeltaart? Ik ken je revixie bedrijf niet maar lijkt me handig om de naam hier te posten, dan gaat de man het heel druk krijgen...

Als ik bij mijn revixie boer geweest ben mag ik bedragen overmaken waarvoor ik de hele bakkerij zou moeten krijgen. (incl. de 19 jarige dochter). :/

Bij mijn revisieboer kost nameten 15 euro dus ik vraag me af hoe die dochter er in vredesnaam uitziet...
 
Bij mijn revisieboer kost nameten 15 euro dus ik vraag me af hoe die dochter er in vredesnaam uitziet...

Probleem is dan ook dat het nooit bij alleen even nameten blijft. :N (niet bij mij althans) Want nu het blok toch open ligt, dit even vervangen, en dat, en dat, en ach ook de klepzittingen nog even en de rubbers enz. Voor je het weet had je een jaar lang elke dag appeltaart kunnen eten... Of heb jij andere ervaringen of ben ik ene pietlut die altijd alles 100 % wil hebben als het toch los ligt? :?
 
Jij bent nou net die ene pietlut waar de hele economie op draait. ;) ;) :9 :9



















Dacht het niet ben zelf niet echt anders, alleen ik heb meestal minder geduld waardoor ik eerder ophoudt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan