Honda cb750f 1980

Probleem is dan ook dat het nooit bij alleen even nameten blijft. :N (niet bij mij althans) Want nu het blok toch open ligt, dit even vervangen, en dat, en dat, en ach ook de klepzittingen nog even en de rubbers enz. Voor je het weet had je een jaar lang elke dag appeltaart kunnen eten... Of heb jij andere ervaringen of ben ik ene pietlut die altijd alles 100 % wil hebben als het toch los ligt? :?

Dat doe ik allemaal zelf. *D
 
~
ja mischien verstandiger om naar een revisie bedrijf te gaan voor meting en als het niet meer kost dan een appeltaart is dit om te doen[/qu

Ik zou de micrometers zelf kopen, kost meestal net zo veel als 2 x laten nameten, maar ik wil dan ook meer dan 2 bollen opknappen, gewoon je gezonde verstand gebruiken
 
Dat doe ik allemaal zelf. *D


Ken ook wel ict-ers maar niet zulke hele handige (qua wapperen met handjes dan he.......). Alles zelf doen dwingt wel mijn respect af. :Y
Want er zijn echt wel zaken die de revixie meneer kan die ik zelf echt niet voor elkaar krijg.
 
Betaalde eerst €20,- voor het klokken van 4 cylinders met zuigers... Maar ze kennen me nu, een appeltaartje onder het genot van een bak koffie, of een joetje in de personeelspot en wat leuke gesprekken doet veel meer als een BTW bon...

Wel leuk om je eigen micrometers te hebben. Ik heb er ook wel 1 voor buitenmaten. Maar niet voor binnenmaten. En als je de meters hebt is het wel zo handig om ijkmateriaal er bij te hebben. Om alles te hebben wordt me een beetje te gortig...
 
Laatst bewerkt:
ja om alles zelf te hebben zou leuk zijn maar ik denk ook prijzig en als je meerdere blokken wilt reviseren is dat natuurlijk wel leuk maar als het maar bij eentje blijft is het natuurlijk overbodig

bij ons in helmond zit een motoren revisie bedrijf maar naar mijn weten allleen voor automotoren maar ik neem aan dat deze die meting ook wel kunnen uitvoeren
 
DSC05724.jpg


had vandaag even tijd dus maar vast wat gedemonteerd het was wel een beetje een zooitje allemaal verschillende soorten bouten die wat rond gedraaid waren door verkeerde sleutels te gebruiken dus je raad het al moeilijk los te krijgen

aan mijn motor lift had ik ook nog niks om hem wat hoger te zetten mischien beter niet kunnen kopen met als gevolg dat ik op de grond moest liggen met mijn slechte rug en dat heb ik geweten

in de toekomst als het eraan zit toch maar een brug kopen
 
DSC05720.jpg


zoals je ziet alles met plakband geen wonder dat er storing inzat hoop dat ik straks er nog wijs uitkom
 
DSC05723.jpg


ook nog effe het aftermarket setje erop gezet ik weet niet van welke cb750 hij is maar niet van een bol denk ik hij paste namelijk niet over het frame
 
aan het frame zaten ook beugeltjes gelast voor de motorspoiler weet niet of ik er deze wil afslijpen

wat is mooier met of zonder motorspoiler
 
wat vinden jullie van het aftermarket setje oogt het een beetje als hij zou passen en op wat voor cb zou hij opgezeten hebben
 
jongens ik zit te denken om straks het frame te laten poedercoaten zoals de meesten dit doen en de meesten zijn zwart maar zou het ook niet mooi zijn als het frame in dezelfde kleur gespoten word als het lakset of zou dit niet mooi zijn
 
wordt denk ik een beetje te, dan is heel de essentie van de 'highlights' op je kuipen eraf (denk ik hoor).
mijn frame wordt iig zwart, wielen wit, en kappenset donkerblauw met wit :P
 
ja had ik ook al gedacht dat het teveel word iemand toevalig een foto waar dit wel gedaan is
 
DSC05725.jpg


vandaag de kop van de 1100 uitgepakt die in een doos zat paniek moet ik zeggen het lijkt wel of ze de kop met een breekijzer eraf gewrikt hebben
 
DSC05729.jpg


dit is echt klote druk op de afbeelding voor vergroting en je ziet de beschadigingen is dit met vlakken nog goed te krijgen of kan ik hem weg flikkeren
 
Laatst bewerkt:
Ik zou mezelf geen expert noemen, maar als ik naar de kop kijk lijkt het of de krassen iig niet helemaal doorlopen. Dat lijkt me positief. Die onderkant van het cilinderblok ziet er wat slechter uit.. al meen ik dat siliconepakking (niet elke, let op de temperatuur!) op die plaats wel mag omdat de voetpakking ontzettend veel minder warm wordt dan de kop. Kan iemand dit laatste bevestigen?

edit: was je eigenlijk van plan om de cilinders te honen? In dat geval zou ik een ander cilinderblok zoeken omdat je dan beter een met krassen erin en goede pasvlakken als basis kunt gebruiken dan deze. En een cilinderblok met slechte wanden kost bijna niets.
 
Laatst bewerkt:
hoy biek
ik zou de handel in de auto gooien en ff na schijndel rijden na de expert die zal je precies vertellen wat de mogelijkheden zijn met de kop en cilinder gratis advies en goed
adres heb je nog neem ik aan
gr mathmax
 
hoy biek
ik zou de handel in de auto gooien en ff na schijndel rijden na de expert die zal je precies vertellen wat de mogelijkheden zijn met de kop en cilinder gratis advies en goed
adres heb je nog neem ik aan
gr mathmax
Fotos zeggen soms meer dan 1000 woorden , maar ik dit geval :^
 
Terug
Bovenaan Onderaan