Honda CRF 450 L?

Helnas

Rookie
8 mei 2016
14
0
30
Tilburg
Ben al eventjes geïnteresseerd in de honda crf 450 l, zeker de dakar versie.
Nu zag ik ineens op mobile.de dat er verschillende aangeboden zijn, van 2018 maar ook van dit jaar.
In nederland kan ik er geen 1 vinden, nieuw of 2e hands.
Worden deze gewoon niet door dealers in de showroom gezet omdat ze denken dat ze niet lopen? Of kan je ze alleen bestellen als je er 1 wilt?

Verder, het rallly concept, heeft iemand daar informatie over? Zie EICMA: Honda CRF450L Rally Concept
 

Helnas

Rookie
8 mei 2016
14
0
30
Tilburg
Jawel, alleen je kan er nergens een proefrit opmaken en er staat er geen 1 nieuw of 2e hands op internet te koop in nederland
 

Helnas

Rookie
8 mei 2016
14
0
30
Tilburg
Oh, dan ga ik toch voor iets anders. Ik dacht dat het enduro frame ect om een wegmotor zat. Dus elke 10.000 olie verversen ect.
Bedankt voor de info
 

Twigsterify

Die hard MF'er
2 feb 2012
530
50
25
Ik denk meer dat er in de nederlandse markt niemand echt een CR450L wilt, het heeft belachelijk weinig vermogen 18KW (24PK) en dat met de hoge onderhoudsinterval kan je net zo goed een "echte" enduro kopen.
Je betaalt net zoveel voor een EXC WRF en dergelijke terwijl deze minimaal het dubbele van vermogen hebben.
De L is bedoelt voor mensen die het offroad rijden willen proberen, helaas is dat in nederland nagenoeg onmogelijk met vrij rijden.

Als je die hoge onderhouds intervallen wilt moet je kijken naar de hogeren cilinder inhouds motoren van KTM, of de nieuwe husvarana 701 of ktm 690.
 

Hubertje

MF veteraan
14 dec 2011
3.578
84
32
Dan nog.. met 24 pk is het beestje door honda voor de europese markt dood genepen. Aan die prijs zie ik eht niet in waarom je voor dit ding zou kiezen. Tenzij je écht niet weet wat er op de markt is.

De wrf is trouwens niet langer gehomologeerd voor straatgebruik, om dezelfde reden dat de honda met 24 pk komt. Dat is de yamaha oplossing, die lijkt me commercieel al niet veel beter. Bedankt, Europa.
 

Hubertje

MF veteraan
14 dec 2011
3.578
84
32
Het mag jou vreemd lijken, toch is het zo.
De nieuwe 2019 WR450F, evenals de WR250F, TT-R110E en PW50 modellen zijn vanaf eind oktober 2018 beschikbaar bij Yamaha-dealers. De 2019 WR450F en WR250F zullen alleen beschikbaar zijn in een competitie specificatie. Dus zonder een EU4-homologatie en alleen geschikt voor gebruik op afgesloten circuits, privéterreinen en specifieke evenementen waarbij deelname met niet-geregistreerde voertuigen is toegestaan.
Déze honda kan je hier niet krijgen met 50 pk. De redmoto crf rx wél, maar die komen met bijhorende onderhoudsintervallen. De crf450l heeft in de rest van de wereld 45 pk, had hij dat hier ook gehad dan was het de nieuwe drz geweest. Die 24 pk is helaas honda being honda en zeer jammer voor hen.
De redmoto xr lijkt wel op deze L met een full power kit als je de specs leest, maar die is voorlopig Italia only.
 
Laatst bewerkt:

jin

MF'er
7 nov 2015
113
11
29
Brugge
Die 24 pk, dat klopt sowieso niet. Dat is mijn inziens enkel m.b.t. papieren - euro norm.

Heb nog een smc660 gehad ook 24kw papieren (fabrieks af, zoals allemaal!) - maar gewoon met vol vermogen.

 
Laatst bewerkt:

MikeMaster

MF'er
27 okt 2017
71
3
Dan nog.. met 24 pk is het beestje door honda voor de europese markt dood genepen. Aan die prijs zie ik eht niet in waarom je voor dit ding zou kiezen. Tenzij je écht niet weet wat er op de markt is.

De wrf is trouwens niet langer gehomologeerd voor straatgebruik, om dezelfde reden dat de honda met 24 pk komt. Dat is de yamaha oplossing, die lijkt me commercieel al niet veel beter. Bedankt, Europa.
Dat betekent dat er vanaf dit jaar geen WRF-en meer op kenteken gezet kunnen worden?
 

Twigsterify

Die hard MF'er
2 feb 2012
530
50
25
Die 24 pk, dat klopt sowieso niet. Dat is mijn inziens enkel m.b.t. papieren - euro norm.

Heb nog een smc660 gehad ook 24kw papieren (fabrieks af, zoals allemaal!) - maar gewoon met vol vermogen.

Er wordt wel wat meer gedaan nu. Vroeger hadden ze een zooitje snorkels en restricties die je met een "gratis" kitje er gelijk af kon halen. Wat dus elke dealer voor je deed. Ik heb bijvoorbeeld nog alle restrictie onderdelen van mijn WRF. Er is alleen nu een groot verschil want deze komt echt met 24pk naar Nederland en kan je niet zo makkelijk ontgrendelen naar zijn volle vermogen. Vandaar dat honda dus de claim maakt van 24pk. Normaliter kon je nergens vinden hoeveel vermogen enduro's hadden op hun site
 

MikeMaster

MF'er
27 okt 2017
71
3
Ben niet terzake kundig maar heb toch het sterke vermoeden dat het anders in elkaar steekt. Er lijkt mij vrij weinig vraag in Nederland naar een ongekentekende enduromotor.

Ik lees bij het 2014 model al: "Standaard levert Yamaha Motor Nederland de WR450F met een competitie kit die alleen op gesloten circuits gebruikt mag worden".
Ik vermoed dat deze motoren vol restricties (+ knipperlichten+ spiegels) aankomen en direct door de dealer weer 'omgebouwd' worden.

DIt is bij mijn nieuwe Beta in ieder geval wel het geval (op kenteken 18pk).

Wat ik niet snap is waarom het vermogen geknepen moet worden, misschien ivm licht motorrijbewijs?

Ik zou zeggen dat dit voor Honda hetzelfde zou moeten zijn al kan ik niets vinden over het afleveren op vol vermogen (vandaar dat ik ook niet op de Honda heb gewacht en de Beta heb aangeschaft :))
 

Twigsterify

Die hard MF'er
2 feb 2012
530
50
25
De 2019 WR450F en WR250F zullen alleen beschikbaar zijn in een competitie specificatie. Dus zonder een EU4-homologatie en alleen geschikt voor gebruik op afgesloten circuits, privéterreinen en specifieke evenementen waarbij deelname met niet-geregistreerde voertuigen is toegestaan.

Vandaar dat mijn de Yamaha crosszaak ze bij mij niet eens geeft staan
 

Hubertje

MF veteraan
14 dec 2011
3.578
84
32
De Jappen spelen het europese emissiespelletje volgens de regels. De Europeanen via de achterpoortjes. Meer moet je er niet achter zoeken. Je kan tenzij via achterpoortjes geen wrf meer inschrijven en ook geen crfl op vol vermogen krijgen.
 

Twigsterify

Die hard MF'er
2 feb 2012
530
50
25
Je moet zelf naar de RDW gaan. Aangezien Nederland maar een kleine markt is en voor de meeste heftige enduros een kenteken niet verplicht is, is dit de keuze die ze gemaakt hebben.

Ik zat toch al te twijfelen tussen de nieuwe Husqvarna 300 of een wrf maakt de keuze wel makkelijk zo helaas