patrickZ
MF veteraan
een WRF dus....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In BE kan je dat vergeten, wij hebben geen RDW waar je individuele voertuigen kan inschrijven.Je moet zelf naar de RDW gaan. Aangezien Nederland maar een kleine markt is en voor de meeste heftige enduros een kenteken niet verplicht is, is dit de keuze die ze gemaakt hebben.
Ik zat toch al te twijfelen tussen de nieuwe Husqvarna 300 of een wrf maakt de keuze wel makkelijk zo helaas
Weet je dat zeker?Wat trouwens een misverstand is is dat je dit om de 1000km moet doen, de eerste keer wel maar daarna om de 2500km is prima, de motor loopt veel lagere toeren dus word veel minder belast.
Stevig subframe voor bagage en top vering, ideale motor voor de TET.
Pure gebruikers info, er zijn op de Amerikaanse markt al legio voorbeelden te vinden van Crf450l eigenaren die er inmiddels 10, 20.000 km op hebben zitten, en er een veel relaxter onderhouds schema op nahouden.Weet je dat zeker?
Heeft de dealer je die info gegeven of..?
Volgens Honda is het om de 1000Km en ze noemen nergens dat het voor de Europese ( minder pk versie ) modellen anders zou zijn dus ben wel benieuwd hoe je aan de info komt dat dat een misverstand is.
Pure gebruikers info, er zijn op de Amerikaanse markt al legio voorbeelden te vinden van Crf450l eigenaren die er inmiddels 10, 20.000 km op hebben zitten, en er een veel relaxter onderhouds schema op nahouden.
Mulders motoren bevestigd dit ook idd, maar zij leveren al jaren crossmotoren aan professionele teams en hebben dus inzicht.
De aanschafprijs blijft wel flink in vergelijk met de 250.
dat is zeker waar, maar hij heeft wel veel betere vering en is lichter met een veel sterker frame.
Mijn 250L bevalt zeer goed ( doe ik ook nooit weg denk ik ) maar de 450 vind ik toch ook erg aantrekkelijk.
Zadel is een stuk hoger en de 250L hoogte is voor mij eigenlijk perfect.
Tankinhoud is wel ruim 1 L minder helaas.
Maar eens ergens een proefritje proberen te regelen..
Natuurlijk.Lijkt me zeker geen slecht idee...! Mag ik mee? ;-)
En bij Mulders in Veendam altijd wel!Natuurlijk.
Er staan niet veel occasions te koop bij mij in de buurt, in Bodegraven/Goedhart staat er één :
BikeNet.nl Occasion: Honda Crf 450 l
Met resterende fabrieksgarantie. Nieuw geleverd en onderhouden door Honda dealer Goedhart Motoren. Ingeruild van de eerste particuliere eigenaar. Voorzien van handkappen. Deze versie betreft de volledige 45PK variant. De getoonde prijs is inclusief afleverkosten. Goedhart Motoren selecteert...bikenet.nl
Na eerst een Yamaha Teneré 700 een dagje aan de tand gevoeld te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik die fiets veel te zwaar vond ondanks dat de testen in de motorbladen anders aangaven.
Ze zijn ook van die loeizware BMW GS’en gewend , dan wordt alles lichtgewicht. Ik ben ook gewend aan een Crf250l , gewoon een lichtvoetige en zeer wendbare machine op de weg en op een bospad/terrein. Het enigste wat ik dus mis is ..... vermogen, een wheelie is niet te doen met 25pk. Deze week krijg ik mijn nieuwe Crf450l, nog lichter als mijn crf250l. Dure fiets maar met schitterende techniek van Honda kwaliteit, ben benieuwd.
Grappig is dat, vroeger zopen die CRF 450's ook al zoveel meer dan de concurrentie. Ooit eens een enduro rit gereden waar er iemand meereed met een gehomologeerde CRF450 crosser en dat ding stond vaker stil aan de pomp dan dat we reden.Proficiat! Ik ben heel benieuwd naar je ervaring!
Op papier klinkt het als de ideale motor.
Ik las alleen op fora/youtube dat ze heel makkelijk uitvallen bij lage toeren en dat ze in de praktijk toch relatief veel verbruiken (1L/17km vind ik voor een 450 niet indrukwekkend anno 2020).
Die twee zaken icm de hoge aanschafprijs hebben de interesse wat bekoeld.
Ben benieuwd hoe jouw ervaringen zijn, want veel info online is gebaseerd op amerikaanse modellen, die hebben mogelijk een andere ECU mapping.
Iedereen lijkt daar een "Vortex" ECU te monteren. Heb geen idee hoe die zich verhoudt tot de powerkit zoals wij die hier kennen?