Mat zwart van de Action is voor mij een heel handige verf. Dit geeft zeker voor niet zichtbare zaken voldoende dekking (en daarmee voor mijn gevoel corrosiebescherming) en de verwerking is heel simpel (weinig kritisch zal ik maar zeggen
).
De hoogglans heb ik nog nooit echt tot hoogglans gekregen, maar
@Nop62 geeft aan dat bij meerdere lagen het ook tot echte glans kan komen (dus iets om goed in de gaten te houden voor zichtbare punten). Met de andere kleuren van de Action spuitverf weinig ervaring. Wel ontdekt dat de spuitbus zilvergrijs voor velgen goed geschikt is voor voorvorkpoten (is duidelijk kritischer qua verwerken dan de AMZ).
Voor het type projecten wat ik doe is deze verf/lak voor mij voldoende. Want het betreft geen echte restauraties en het enige doel is weer een fatsoenlijk rijdende motor aan het eind (verf wordt dus echt gebruikt voor corrosiebescherming). Daarbij ga ik niet heel veel geld uitgeven voor veel betere lak (motor is het feitelijk niet waard). Als is er best kans dat als de CX goed rijdt dat de lakdelen met een goede spuitbus voorzien worden van de ongeveer originele kleur (maar dat is ver weg in de toekomst). Huidige tank en ander lakdelen hebben bobbeltjes, deze lak is ook niet origineel.
Weet wel dat ik dan voor lak naar een bedrijf in Delft ga, aangezien zij de lak zelf op kleur mengen en de gemengde lak in spuitbus "verpakken".
Voor hitte bestendige situaties heb ik wel een VHT lak staan. Overigens nog geheel niet nagedacht over wat ik straks met het blok zal doen als blijkt dat het blok goed functioneert en het project echt verder gaat (dit project is een soort "schaakspel" elke keer een zet
).
Planning
Eerst zorgen dat blok gaat draaien, maar dat vereist bij deze fiets ook werken aan de elektrische installatie (zonder aansturing van de startmotor gaat dat nimmers nooit lukken
).
Blijkt het blok goed te werken, dan door aan het rijwieltechnische deel (overigens al wel begonnen aan het opknappen van de remklauwen en rempomp). Als de motor zover is dat er zicht is het rijdend gemaakt kan worden, de RDW-perikelen afhandelen (lees verkrijgen kenteken). Daarna kan er gewerkt worden aan het echt rijtechnisch klaarmaken van dit brik. Als er dan eenmaal gereden wordt komt het uiterlijk wel aan bod (overigens worden delen waarvan het noodzakelijk dat deze opgeknapt moeten worden wel toonbaar gemaakt (lees schonen/ontroesten, poetsen, spuiten).
En voordat deze fiets rijdt zijn er ondertussen vakanties gevierd, is COVID-19 'geschiedenis', het nodige bier geconsumeerd
, 500 Euro-challenge 2021