Is er dan een Honda dealer die alleen Honda motoren verkoopt ?
Ook Ten Kate in Nieuwleusen (bij Zwolle) is ook exclusief Honda dealer.Is er dan een Honda dealer die alleen Honda motoren verkoopt ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is er dan een Honda dealer die alleen Honda motoren verkoopt ?
Ook Ten Kate in Nieuwleusen (bij Zwolle) is ook exclusief Honda dealer.Is er dan een Honda dealer die alleen Honda motoren verkoopt ?
Logisch. Na 1000km.Op 11 juni de 1000 km beurt laten doen, de olie was nog als nieuw!
Op zich een goed punt hoor.Logisch. Na 1000km.
Op zich vind ik het wat verouderd dat je voor een moderne motorfiets nog een eerste onderhoud na 1000km moet doen.
Voor zover me bekend is dat nog altijd standaard bij veel, misschien de meeste, misschien alle fabrikanten.
Bij auto's is dat al lang weg.
Bij mijn toenmalige Renault Scenic uit 2003, 18 jaar geleden, was dat al weg. Bij afhalen in de garage moest ik pas na 30.000km voor een eerste onderhoudsbeurt terugkomen. Toen toch bevestiging gevraagd en gekregen. En pas na 30.000km voor de eerste keer teruggekomen.
Ondertussen lijken de onderhoudstermijnen terug iets ingekort naar 20 - 25.000km maar die eerste onderhoudsbeurt na luttele km is voorgoed verdwenen.
Het is niet een kwestie van accepteren maar meer van betaalbaar houden. Professionele kwaliteit zoals jij omschrijft kost een veelvoud en is niet levensvatbaar voor de consument. Het merendeel van de mensen kan de huidige nieuw prijzen al niet betalen.Consumenten accepteren de baggerkwaliteit omdat ze de voertuigen nauwelijks gebruiken.
Het zit er bovendien in dat als de (overbodige) 1000 km beurt etc niet wordt afgestempeld de fabrieksgarantie vervalt. En dat zal Honda niet erg vinden dat ze dan van die “vervelende” wettelijke garantie af zijn.Het is niet een kwestie van accepteren maar meer van betaalbaar houden. Professionele kwaliteit zoals jij omschrijft kost een veelvoud en is niet levensvatbaar voor de consument. Het merendeel van de mensen kan de huidige nieuw prijzen al niet betalen.
Leuke discussie! Ik kocht in jan-2021 een NC750X van 2019 met 6.700 km op de teller. Helaas had de vorige eigenaar nooit de 1.000 km beurt laten geven. De Honda dealer beloofde een officiele “jaarbeurt“ te geven maar de opdracht raakte zoek tussen de verkoopafd. en de werkplaats. Toen ik 3 maanden later de werkplaats belde of ze bij de “jaarbeurt“ ook de remolie hadden ververst (omdat de motor 2 jaar oud was), bleek dat de beurt vergeten was. Maar goed, de beurt is toen alsnog uitgevoerd en ook hier bleek de inloop-olie, na 2 jaar, zo goed als nieuw uit het blok te komen. By the way, zo‘n “jaarbeurt“ kost normaal € 199,-! En ja, ook mijn nieuwe VW Golf heeft geen 1.000 km beurt gehad en gaat pas na 30.000 km (of na 1 jaar!!!!) terug naar de garage voor onderhoud.Het is niet een kwestie van accepteren maar meer van betaalbaar houden. Professionele kwaliteit zoals jij omschrijft kost een veelvoud en is niet levensvatbaar voor de consument. Het merendeel van de mensen kan de huidige nieuw prijzen al niet betalen.
Doe het niet, de Forza is de betere motorscooter. Ik heb deze keer echt veel tijd gestoken in meerdere proefritten met zowel de Forza als de X-Max en de Forza is toch echt de beste keus! Geduld wordt beloond.@Nicci1964, ik wilde je al niet uit de droom helpen , maar zaterdag 5 juni zei motoport Echt nog dat de levering ( en hij had vroeg besteld) pas in september plaats zou vinden ( wat ik hem dus al eerder verteld had) . Dus ik ga toch eens een xmax uitproberen
Moet zeggen dat ik de Xmax ook een mooie scooter vind.Doe het niet, de Forza is de betere motorscooter. Ik heb deze keer echt veel tijd gestoken in meerdere proefritten met zowel de Forza als de X-Max en de Forza is toch echt de beste keus! Geduld wordt beloond.
Ik heb proefgereden op twee X-Max scooters. Mijn eerste proefrit begon op een slechte weg gevolgd door een klinkerweg door de bebouwde kom in een dorp. De sportieve X-Max heeft een stugge vering en ik was er eigenlijk al na 50m klaar mee. Tevens viel het mij op dat de koppeling wat rauw aangreep. Het scherm biedt een goede windprotectie tot ca. 70/80 km per uur. Daarboven wordt het kabaal ondraaglijk. De tweede proefrit op een andere X-Max gaf hetzelfde beeld, sportief maar niet zo comfortabel. Die dag stond er ook meer wind en bij lage snelheid vond ik de balans niet zo goed.Moet zeggen dat ik de Xmax ook een mooie scooter vind.
Wat maakt de Forza beter volgens jou?
Goed verhaal.Ik heb proefgereden op twee X-Max scooters. Mijn eerste proefrit begon op een slechte weg gevolgd door een klinkerweg door de bebouwde kom in een dorp. De sportieve X-Max heeft een stugge vering en ik was er eigenlijk al na 50m klaar mee. Tevens viel het mij op dat de koppeling wat rauw aangreep. Het scherm biedt een goede windprotectie tot ca. 70/80 km per uur. Daarboven wordt het kabaal ondraaglijk. De tweede proefrit op een andere X-Max gaf hetzelfde beeld, sportief maar niet zo comfortabel. Die dag stond er ook meer wind en bij lage snelheid vond ik de balans niet zo goed.
Ik stond op het punt om te stoppen met motorrijden en over te stappen op een scooter. Na deze tweede proefrit op de X-Max had ik het gevoel dat overstappen geen goed idee was.
Toen kreeg ik een mailtje van Honda dat ik bij Ten Kate in Nieuwleusen proef kon rijden op een Forza 350. Al bij het opstappen had ik gelijk het “Honda“ gevoel, perfecte zithouding, perfecte balans en een zijdezachte motor. Verder een prima vering, en op klinkerwegen een stuk beter dan op de X-Max. En, de Forza heeft een elektrisch verstelbaar scherm wat bij mijn lengte (182 cm) prima werkt. Ik rijd met het scherm in de laagste stand tot ongeveer 70 km per uur. Boven deze snelheid zet ik het scherm in de hoogste stand en zit dan redelijk uit de wind. Ook heeft de Forza standaard een topkoffer voor extra bergruimte als dat nodig is. De topkoffer is gemakkelijk af te nemen en staat standaard bij mijn de garage. Maar hij is er als ik ’m nodig ben.
Kortom, ik ben een uiterst tevreden scooterrijder geworden en mijn belangstelling voor motoren is volledig verdwenen.
De voeten kunnen op de Forza inderdaad vooruit en op de X-Max is dat niet prettig. De zit op de Honda is voor mij prima maar jij bent toch weer 6 cm langer ( misschien al iets meer want inzit in de “krimpfase” ) Ik vind de X-Max een mooie, sportieve scooter met en dito motor. Het sportieve element gaat wel ten koste van het comfort en dat was voor mij doorslaggevend.@Bathman , had je niet het gevoel dat je op de xmax iets ruimer zat ? Ben vorige week even gaan proefzitten bij Goedhart ( was in de buurt ivm werk) op een forza 350 en een xmax 300 . Wel viel mij op dat de voeten vooruit weer beter was op de Forza . Ben zelf 1.88m
Tja, het comfort is voor mij ook heel belangrijk , daarom keek ik meer naar de Forza als de Xmax . Wil ik sportief ( voor zolang als ik opgevouwen kan zitten ), dan pak ik wel voor even de Street Triple van het vrouwtje . Denk dat ik na jou verslag toch nog maar even wacht op de forzaDe voeten kunnen op de Forza inderdaad vooruit en op de X-Max is dat niet prettig. De zit op de Honda is voor mij prima maar jij bent toch weer 6 cm langer ( misschien al iets meer want inzit in de “krimpfase” ) Ik vind de X-Max een mooie, sportieve scooter met en dito motor. Het sportieve element gaat wel ten koste van het comfort en dat was voor mij doorslaggevend.
Motoport Zelhem en Ten Kate in Nieuwleusen hebben een Forza 350 om proef te rijdenTja, het comfort is voor mij ook heel belangrijk , daarom keek ik meer naar de Forza als de Xmax . Wil ik sportief ( voor zolang als ik opgevouwen kan zitten ), dan pak ik wel voor even de Street Triple van het vrouwtje . Denk dat ik na jou verslag toch nog maar even wacht op de forza
Aan de linkerkant van het stuur van de Forza 350 is onderaan een knop gemonteerd tbv spraaksturing via een app. Dit systeem werkt nog niet maar de grote knop zit lelijk in de weg (linkerknie). Ik ga binnenkort eens kijken of het spul te demonteren valt.Ik weet niet of er veel verschil is tussen de 300 en 350 maar met mijn 1.86 zit ik met genoeg knie ruimte op een comfortabel zit, al moet ik zeggen dat het zit comfort van mijn vorige scooter en 2 motoren net iets beter was maar ik begin eraan te wennen
Producten moeten aangepast zijn aan hoe de gebruikers er gebruik van maken.Op zich een goed punt hoor.
We moeten alleen niet vergeten dat auto's consumentenproducten zijn.
Voor motorfietsen geldt dat in nog grotere mate.
De kwaliteit is navenant.
Absolute bagger eigenlijk.
Een kwaliteit die voor professionele toepassingen i.i.g. volstrekt onaanvaardbaar zou zijn.
Nemen we even de Renault uit jouw voorbeeld.
Stel even dat deze een technische levensduur zou hebben van 500.000km.
Laten we stellen dat de gemiddelde snelheid over die afstand 70km/u bedraagt.
Kom je uit op 7150 draaiuren oftewel 300 draaidagen bij continue gebruik.
Elke 14 dagen een onderhoudsbeurt.
Laten we optimistisch aannemen dat de Renault het een jaar zou uithouden in de professionele wereld.
De motorfiets haalt in een heel optimistisch scenario een maand of 4.
Eigenlijk in de professionele wereld niet serieus te nemen wegwerpartikelen dus....
Consumenten accepteren de baggerkwaliteit omdat ze de voertuigen nauwelijks gebruiken.