Honda X-ADV

beste,
Waar kan ik zo'n bevestiging vinden voor een TOMTOM
de mijne moet ik bevestigen met een bol en krijg deze niet in het midden van mijn stuur
 
Staat inmiddels in de schuur.. een zwarte is het dus geworden.. had liever ook een rode gehad maar die is niet meer leverbaar :/
Dus wellicht word het een ritje naar de spuiter of ik moet iemand tegen komen met een rode die het maar niks (meer) vind haha!
Het valt me nu ineens op als ik je foto's bekijk: heeft een X-ADV nog echte spaakwielen?
Wat voor type banden liggen er dan op? Met binnenband of tubeless?
 
zie toevallig de bevestiging,daar ik gelijk een tomtom 550 erop wilde gewoon midden op het stuur laten monteren met een beugel bij premium motoren,ben wel nog een optie aan het zoeken voor eventueel deze nog te verhogen zodat ik op de weg kan blijven kijken of ogen niet naar onderen hoeven te kijken.sta open voor suggestie,s
 
Het valt me nu ineens op als ik je foto's bekijk: heeft een X-ADV nog echte spaakwielen?
Wat voor type banden liggen er dan op? Met binnenband of tubeless?
Gewoon tubeless, de spaken zitten aan de buitenkant van de velg:
spaken.jpg
 
Is het oliefilter op de ADV anders dan op de SH300? De diameter lijkt gelijk; omdat mijn oliedop erop past. Maar volgens de onderdelenlijst van Honda zijn het 2 verschillende onderdeel nummers. Wellicht is de hoogte anders?
@temp512 weet jij dat? jij hebt immers ook beide gereden.
 
Laatst bewerkt:
Is het oliefilter op de ADV anders dan op de SH300? De diameter lijkt gelijk; omdat mijn oliedop erop past. Maar volgens de onderdelenlijst van Honda zijn het 2 verschillende onderdeel nummers. Wellicht is de hoogte anders?
@temp512 weet jij dat? jij hebt immers ook beide gereden.
Zo als ik kunt beoordelen moet het passen ik heb hier type Oliefilter HiFlo HF204, past op sh300 sh350 en op Xadv. Maar misschien weet iemand het welke type filters er op kunnen??
 
Inmiddels ben ik er uit..

Ik heb hier nog 2 filters liggen van de SH300.
Honda 15410-MCJ-505. Dat zijn filter is gemaakt door de Franse fabrikant Purflux.
De 15410-MFJ-D01 is het oorspronkelijke filter voor de SH300 en die werd gemaakt in de USA.
Maar die is dus superseded door de 15410-MCJ-505 en zodoende heb ik die hier liggen.

Voor de 2021 X-ADV is het oorspronkelijk filter de 15410-MFJ-D02.
De D02 is de vervanger van de D01. En dat is omdat wederom de fabrikant is veranderd.
De 15410-MFJ-D02 is een filter van het Japanse WAKO maar word gemaakt in China.
Net even onder mijn ADV gekropen om te zien wat erop het filter staat wat erop zit: Made in China.

Waarom dan voor de SH de 505 als vervanger is gekozen en niet de D02 weet ik niet.
Het lijken alle 3 dezelfde filters te zijn met een alleen ander onderdeelnummer i.v.m. wisseling van fabrikant.
Maar in theorie zou er ook iets aan het filtermateriaal, afdichtring of overdrukventiel anders kunnen zijn.
 
Fraai is het wel.
Moet je die spaken dan ook laten aanspannen om het wiel mooi rond te houden?
Even in het Grote Boek gekeken.
Er staat wel wat over geschreven in het onderhoud voorschrift bij de afdeling wielen en banden;

Tighten any loose spokes [1] to the specified torque.
– Front wheel removal (page 16-10)
– Rear wheel removal (page 17-4)

TORQUE:
Front/rear spoke: 5.5 N·m (0.6 kgf·m, 4.1 lbf·ft)

1633117599191.png


Dat kan dus gelukkig gewoon met een HEX bit zonder al te speciaal gereedschap.
Momentsleutel heb ik (3-15nm) maar zo te zien moet het wiel er wel uit om er fatsoenlijk bij te kunnen.
 
Fijn dat het digitale boek in kleur is.. met dank aan @jpraptor :t
Als iemand die wil hebben dan kan ik hem delen (mag van jp..)

Inmiddels heb ik mijn digitale boek omgezet naar analoog.. dat is in de "werkplaats" (schuur ;) ) toch wel handiger met mn vieze zwarte vingers.. nu blinkt alles nog.. maar straks niet meer natuurlijk..
 
Eerder hadden we een gelijkaardige discussie over een Beverly.
Je hoeft je niet te beperken tot de gaatjes in de remschijf. Binnenin de remschijf, dus meer centraal, heeft je remschijf grotere gaten. Laat meer keuze toe.

Ah ik zie het nu op foto’s ja.. de ADV heeft idd “slots” voorbij de schijf zitten.. welke pen dikte past daar door.? 10mm wel denk ik?


Nou nee dus.
Om even hierop terug te komen; de achterremschijf van de 2021: achter de "sleuf" zit de wielopnemer.
Dus daar ga je geen slot doorheen krijgen. Dus wil je een remschijfslot aan de achterkant dan zal die door de gaatjes moeten.
Diameter gaatjes is 8mm.

IMG_2770.jpeg
 
@Amauta
Wat me opvalt aan de plaatjes van het wiel is dat het exact dezelfde plaatjes zijn maar bij het ene plaatje staat dat het de linkerkant is en bij de ander de rechterkant.. haha!.. dus wat is het nou ?! 🤷‍♂️

Heeft iemand iig bij 1 van de 2 plaatjes niet op zitten letten ;)
 
Fijn dat het digitale boek in kleur is.. met dank aan @jpraptor :t
Als iemand die wil hebben dan kan ik hem delen (mag van jp..)

Inmiddels heb ik mijn digitale boek omgezet naar analoog.. dat is in de "werkplaats" (schuur ;) ) toch wel handiger met mn vieze zwarte vingers.. nu blinkt alles nog.. maar straks niet meer natuurlijk..
Graag digitale boek
Fijn dat het digitale boek in kleur is.. met dank aan @jpraptor :t
Als iemand die wil hebben dan kan ik hem delen (mag van jp..)

Inmiddels heb ik mijn digitale boek omgezet naar analoog.. dat is in de "werkplaats" (schuur ;) ) toch wel handiger met mn vieze zwarte vingers.. nu blinkt alles nog.. maar straks niet meer natuurlijk..
Graag digitale boek 👍
 
Wat vinden jullie van, Leovince LV Pro slip-on demper. Zit béétje in twee strijd van wel andere demper of zo laten vind de orginele demper ook mooi, graag advies.
 
Ik heb vandeweek gereden met de oordoppen uit in de stad en ik vind de originele demper best leuk klinken.. hij plofte zelfs laatst bij terugschakelen.. had echt zoiets van "oh? :) :] "

Heb op de SV een leovince vol systeem gehad, carbon. Klonk ook leuk..
Ik vind hem wat te klein eigenlijk zo bij de adv; de verhoudig is wat zoek vind ik.. en daarbij.. ze worden veel gejat heh.. die slipons..
 
Even in het Grote Boek gekeken.
Er staat wel wat over geschreven in het onderhoud voorschrift bij de afdeling wielen en banden;

Tighten any loose spokes [1] to the specified torque.
– Front wheel removal (page 16-10)
– Rear wheel removal (page 17-4)

TORQUE:
Front/rear spoke: 5.5 N·m (0.6 kgf·m, 4.1 lbf·ft)




Dat kan dus gelukkig gewoon met een HEX bit zonder al te speciaal gereedschap.
Momentsleutel heb ik (3-15nm) maar zo te zien moet het wiel er wel uit om er fatsoenlijk bij te kunnen.
Zoals ik al dacht.
Hoe fraai ook, dan toch maar liever een klassiek lichtmetalen wiel.
 
Ja.. maar het is niet iets wat telkens gedaan moet worden lijkt het.

Iemand nog tips om een draadje aan de accu te knopen voor de winterperiode?
zag wel iets van het 2017 model door bij de geschakelde plus stekkers een tomtom draad te steken; ook dat is iets wat ik doen moet. Is dat ook het geval voor 2021 model...?
 
Terug
Bovenaan Onderaan