Hoofdzekering klapt

shotsailor

MF'er
14 dec 2004
231
13
Amstelveen
Mijn suzuki m800 rijdt een tijdje totdat de hoofdzekering (30 amp) het begeeft. Daarmee begon het probleem. Met een nieuwe zekering bleek de motor gelijk uit te vallen nadat ik weg wilde rijden…en de zekering weer stuk. Met een nieuwe hoofdzekering weer laten lopen en de accu gemeten: spanningsregelaar lijkt oké en laadt tot 14 volt. Wegenwacht meet de standaardschakelaar door; blijkt kapot. Hij sluit de stekker die van de schakelaar naar de motor loopt door met een draad. Daarmee lijkt het probleem opgelost. De motor loopt en valt niet uit als ik hem in de versnelling zet. Opgelucht rijdt ik naar huis. Net voor ik thuis ben neem ik gas terug en….hoofdzekering klapt weer.
Wat kan dit zijn?
 
Maar waarschijnlijk wel ja.
In Leipzig fikte de accu er ook uit. Elke dag drukken, had ik nog geluk mee.

Sinds 2008 5 á 6 onderhoudsvrije scheefliggende accu's.
Is nog nooit goed geweest naar mijn idee.
Maar motorzaak en testen. Is wel sowieso 1keer gebeurt.
 
Stuur/koppelingsschakelaar erop gezet. De motor valt nu niet uit als ik de koppeling laat opkomen. Het zou dus de oorzaak geweest kunnen zijn. Misschien bleef het stiftje wat erin zit hangen. Morgen eerst maar een paar rondjes om het huis…
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Jaaa.

De clutch switch staat in serie met de engine start switch en die is weer doorgelust met de engine stop switch/dodemansknop.

Ook loopt er een + van het contactslot rechtstreeks naar de claxon en de gelijkrichter, zoals Kawa al zei.
En naar de zekeringenkast. Ook het achterlicht zit schakelt op het contactslot.

De zijstandaardschakelaar is doirgelust met de ontsteking, de thermoswith van de ventilator, de brandstofpomp, de gelijkrichter, de zekeringenkast en de hoofdzekering van 30A. Ook zijn er nog een paar lampjes.

Knipsel.JPG-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
De kortsluiting kan dus overal in de bedrading zitten.

Zekeringenkast, gelijkrichter en contactslot, daar zou ik het eerst zoeken omdat alleen de hoofdzekering van 30 A eruit gaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan