Hoofdzekering klapt

shotsailor

MF'er
14 dec 2004
231
13
Amstelveen
Mijn suzuki m800 rijdt een tijdje totdat de hoofdzekering (30 amp) het begeeft. Daarmee begon het probleem. Met een nieuwe zekering bleek de motor gelijk uit te vallen nadat ik weg wilde rijden…en de zekering weer stuk. Met een nieuwe hoofdzekering weer laten lopen en de accu gemeten: spanningsregelaar lijkt oké en laadt tot 14 volt. Wegenwacht meet de standaardschakelaar door; blijkt kapot. Hij sluit de stekker die van de schakelaar naar de motor loopt door met een draad. Daarmee lijkt het probleem opgelost. De motor loopt en valt niet uit als ik hem in de versnelling zet. Opgelucht rijdt ik naar huis. Net voor ik thuis ben neem ik gas terug en….hoofdzekering klapt weer.
Wat kan dit zijn?
 
Oké.. starten….lopen. Paar rondjes gereden. Flink gestuurd…flink doorgetrokken. Laat hem voor de poort uitlopen en gas dicht…zekering er uit.
Dit lijkt me geen draad probleem. Dan valt hij al eerder uit. SP laad netjes 14 volt constant in stationair toerental en loopt wat terug bij meer toeren.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: AWH
Oké.. starten….lopen. Paar rondjes gereden. Flink gestuurd…flink doorgetrokken. Laat hem voor de poort uitlopen en gas dicht…zekering er uit.
Dit lijkt me geen draad probleem. Dan valt hij al eerder uit. SP laad netjes 14 volt constant in stationair toerental en loopt wat terug bij meer toeren.
Goed toch?

Je hebt het bijna gevonden tegen veel tijd en weinig kosten 👍
 
Oké.. starten….lopen. Paar rondjes gereden. Flink gestuurd…flink doorgetrokken. Laat hem voor de poort uitlopen en gas dicht…zekering er uit.
Dit lijkt me geen draad probleem. Dan valt hij al eerder uit. SP laad netjes 14 volt constant in stationair toerental en loopt wat terug bij meer toeren.
Ik zou er gewoon voor gaan zitten.
Voor mijn part 2 dagen. En alleen maar nadenken.
 
Het blijft een vreemd verschijnsel dat het probleem pas optreedt als ik na een stuk gereden te hebben, hem in zijn vrij zet en mijn gas dicht draai….
Dat lijkt me geen kale draad of een los stekkertje. Vrees dat ik hem toch maar naar een motorzaak moet brengen.
 
Het blijft een vreemd verschijnsel dat het probleem pas optreedt als ik na een stuk gereden te hebben, hem in zijn vrij zet en mijn gas dicht draai….
Dat lijkt me geen kale draad of een los stekkertje. Vrees dat ik hem toch maar naar een motorzaak moet brengen.
Misschien is dat wel het beste, je kunt nog wel proberen of en toch nog aan je spanningsregelaar ligt maar je blijft dan onderdelen vervangen zonder te weten of het daar wel in zit.
 
Probleem eindelijk opgelost!
Nieuwe spanningsregelaar er in en de zekering blijft zitten. Blijkbaar werkte de spanningsregelaar wel als hij koud was maar gebeurde er iets als hij warmer werd. De koelribben zitten er niet voor niets. Originele SP kost 286€ bij suzuki. Via Bol 79€. Blij dat ik het toch zelf heb kunnen oplossen. Bedankt voor het meedenken.
 
Probleem eindelijk opgelost!
Nieuwe spanningsregelaar er in en de zekering blijft zitten. Blijkbaar werkte de spanningsregelaar wel als hij koud was maar gebeurde er iets als hij warmer werd. De koelribben zitten er niet voor niets. Originele SP kost 286€ bij suzuki. Via Bol 79€. Blij dat ik het toch zelf heb kunnen oplossen. Bedankt voor het meedenken.
Het koelblok moet je vergroten hé. Dat weet je hé.
 
Terug
Bovenaan Onderaan