Hoogeveen en omstreken deeltje III

Status
Niet open voor verdere reacties.
echt wel B|

gelukkig is me werk maar 2 minuten fietsen,
maar ik kan me nieuwe onboard camera nou niet gaan testen :(
 
Dag all... leef ook nog! Dus geen ghost van mij maken ;)

Zitten nu op Vancouver Island en gaan morgen Whale Watchen....ben benieuwd...whaha

Foto's komen nog, nu ff geen tijd voor *D

@Arne: Welkom....een naamgenoot :) (Venema)

Tot snel en dan krijgen jullie een paar foto's!


heujjjj


goed om te horen...


maar je hebt het wel naar je zin daar *O*

groetjes :W
 
Laatst bewerkt:
goedemiddag, all wat een weer mag van mij nu wel weer mooi worden zodat we weer een keer met z`n allen kunnen rijden.



@chantal NV: mooi dat jullie het goed naar jullie zin hebben, ik ben stiekem toch wel een beetje jaloers. :$

@arne_v: lijkt me wel gaaf zo`n on board camera!
 
Laatst bewerkt:
:W
hondeweer is ut vandaag idd jah :r ,morgenavond mss wel nog ff stukkie :]
ben afgelopen weekend al genoeg nat geregend voor de rest van ut jaar, dus als morgen weer zo nat is dan ook maar niet!

@Chantal: mooi dat jullie het daar leuk vinden! neem je straks het mooie weer mee trug?
(of ist daar ook niet best???)
 
Was vandaag ook op de motor. Vanochtend eerst naar Assen, best wel veel regen. Begin van de middag naar Meppel, lekker droog! En zojuist van Meppel weer naar H'veld ook droog!! Lang leve de buienradar, want nog geen 2 minuten later was hier een bui!!!
 
@Arne: Welkom....een naamgenoot :) (Venema)

haha dat is wel grappig :P


wat voor 1 heb je....


en nee dit weer is 3x niks '(


:W

ik heb eentje van oregon.
zit een schermpje op om je instellingen te kunnen doen en je ziet hoeveel tijd je nog kan filmen.
4 gb kaartje erin en goed om 2 uur aan 1 stuk te filmen.
2 batt.

ik zal wel eens een filmpje posten van de kwaliteit en hoe me cameratje gemonteerd zit :)


nadeel van deze camera is dus dat je niet weet hoe je hem monteerd.
ik heb er eventjes met een laptop naast gezeten en iedere keer even een testshot gemaakt.

toen ie goed stond alles goed vast gedraait :)
 
Laatst bewerkt:
hier een sample van mijn cameratje :)


omdat mijn laptop eigenwijs is B| krijg ik me foto's niet gedraaid
dus jullie draaien je hoofd maar even :9

11062009103.jpg

11062009104.jpg
 
Laatst bewerkt:
ffies van een ander topic gejat, vondt hem wel grappig:

De geschiedenis van de motorgroet

De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.

Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.

De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.

Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.

Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rij-technisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.




De "Rossi-groet".


De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".

Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.

Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand

:+
 
Welkom Arne_V

Als je het lijstje onderaan de OP ff invullt, en een mooie grote foto van je brommert post, slinger ik hem de OP in :Y

Of je doet gewoon een verzoek om je uit de OP te halen :+

Werkt ook heel goed :Y

@dree is je pak/helm al weer schoon van de MAC :') (of wou je toch al nieuw spul kopen?)

Slorrie dat ik een tijdje niet aanwezig ben geweest (druk :X B| )

Pak is weer helemaal schoon, grroxx was de dag na het menu alweer druk aan de gang met mijn helm Die nog steeds bij Groxx en Passie ligt :+

Ook erg weinig tijd op het moment -O-

:W

Arne_V Welkom hier!en ja hoor, zo af en toe hebben we een meetingetje of bbq-tje,
altijd gezelli! :Y
@Grroxx: waar ging je sms-je vanmorgen nou over dan??? Heb ik iets gemist?? :?
1. @ Dre en of Del Boske: foto in OP doet nog steeds nie...Can we fix it? :+

2. @de rest: :W koffie?

1. Ik zal er es naar kiek'n gekiekt en't werkt weer :Y

2. Als je verse koffie hebt (zie datum en tijd geplaatste bericht) :+

@ALL: arne_v rijd volgens mij een suzuki, die hadden we nog niet in ons midden!!!!!!!!!!!

:?

Komt omdat ze altijd vooraan rijden _O- :')
 
Laatst bewerkt:
deze is wel OP waardig vind ik :)

08062009093.jpg



Naam: Passie -> Arne Venema
Geboortedatum : 07-08-1987
Woonplaats : het ohh zo grote Borger
Motorfiets : Suzuki gsx-r 750 SRAD 97''
Postgedrag : behoorlijk serieus, ik ga voor de volle banaanscore !!!
Bijzonderheden : unieke kleuren combo, k&n filter , leovince sbk alu demper,blauw dubble bubble ruitje
 
Laatst bewerkt:
ffies van een ander topic gejat, vondt hem wel grappig:

De geschiedenis van de motorgroet

De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.

Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.

De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.

Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.

Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rij-technisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.




De "Rossi-groet".


De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".

Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.

Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand

:+
_O- _O- _O-



:W
 
deze is wel OP waardig vind ik :)

[afbeelding]


Naam: Passie -> Arne Venema
Geboortedatum : 07-08-1987
Woonplaats : het ohh zo grote Borger
Motorfiets : Suzuki gsx-r 750 SRAD 97''
Postgedrag : behoorlijk serieus, ik ga voor de volle banaanscore !!!
Bijzonderheden : unieke kleuren combo, k&n filter , leovince sbk alu demper,blauw dubble bubble ruitje

Passie, je hebt een kloon _O-

Ik voeg je toe in de OP Arne :)
 
terug van weggeweest...

motortje heeft de hele week binnengestaan. van t weekend lijkt goed te worden maar zaterdag gaat mijn suzuki ( wees gerust arne je bent niet de enige met een soes)naar gebben voor een nieuwe voorband en komt ie dinsdag pas weer terug dus daar kan ik maar weing van profiteren..
 
Passie, je hebt een kloon _O-

Ik voeg je toe in de OP Arne :)

oeps dat stukje vergeten weg te halen |(

had ff een willekeurig stukje tekst gekopieerd van iemand :P



terug van weggeweest...

motortje heeft de hele week binnengestaan. van t weekend lijkt goed te worden maar zaterdag gaat mijn suzuki ( wees gerust arne je bent niet de enige met een soes)naar gebben voor een nieuwe voorband en komt ie dinsdag pas weer terug dus daar kan ik maar weing van profiteren..

ah dan voel ik me al iets meer op mijn gemak *O*

das wel lekker lang voor alleen een bandje vervangen
ik doe het binnen een half uurtje ofzo

vaak doen ze dat toch wel even snel tussen door?
of heeft die zaak waar je naar toe gaat het zo druk?
 
Laatst bewerkt:
terug van weggeweest...

motortje heeft de hele week binnengestaan. van t weekend lijkt goed te worden maar zaterdag gaat mijn suzuki ( wees gerust arne je bent niet de enige met een soes)naar gebben voor een nieuwe voorband en komt ie dinsdag pas weer terug dus daar kan ik maar weing van profiteren..

:^

Die 2wieler van mij is ook een Suus :Y
 
ja ja }) nu weten we het wel dat er meer sukizukie`s zijn, whaha _O-

Mooi dat het duidelijk is :+

[me="-Dré-"]is off to bed :W[/me]

EDIT: Dré sluit af met een paar foto's van dit weekend in de Vogezen:






Bis bald :W
 
Laatst bewerkt:
ik zit nu in te soesen :Z

morgen weer lekker mensjes blij maken met een gefixte brommer of motor :)

adios :W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan