Hornet Lente-meeting 2014: "we blijven rondzwermen!"

owke das te doen, maar ik rijd ook al een end om er te komen. ik zal vrienden vragen om een mooie 'heen' route voor mij te stippelen...ik rijd zonder navi dus zal moeten wennen. :P
 
Ziet er goed uit Marc! Dat stuk dijk bij Deventer is ook erg lekker rijden.
 
Top bedankt voor de positieve reacties op de route! Alle credits aan Arne voor het verstrekken van deze route ;)

Ze zijn inmiddels te downloaden vanuit de OP. Maar voor deze keer ook hieronder *D

TOMTOM en GARMIN
 
owke das te doen, maar ik rijd ook al een end om er te komen. ik zal vrienden vragen om een mooie 'heen' route voor mij te stippelen...ik rijd zonder navi dus zal moeten wennen. :P
Dat wordt oldskool een papiertje op je tank plakken met wat handige route reminders :]
 
Whups, basecamp trekt rechte lijnen van marker naar marker :P

-edit-
nvm, op moment van plaatsen kwam ik erachter dat ik voetganger moest selecteren ipv motor :P
 
Laatst bewerkt:
Haha! nice! zie dat het route 2 is geworden! :} is idd een leuk route! vooral de ijsseldijk en de sallandse heuvelrug zijn lekker rijden! :]
laat maar even weten als er proefgereden gaat worden! *O*
 
Ja want route 1 hebben we vorig jaar gereden ;)
Will do!
 
Zie je wel! ik wist dat ik die route herkende... Arne heeft gewoon 2 hapklare routes gezet :P

niks mis mee wat het zijn allebei leuke route alleen nu niet de hele dijk :P ( ik heb nog steeds dat beeld van die blondine op die duc voor me :9~ )
 
Surprise surprise ;)

Haha Mitch hier ook als de dag van gisteren... Dat was een prima uitzicht ja :Y
 
Wanneer komen de Horneteers samen? : zondag 11 mei.
  • 18 mei is de back-up mocht het de 11de slecht weer zijn!

~[/list]

c480x270_57.jpg


Hoelaat eigenlijk ?
 
12 uur lijkt me mooi. Zal de OP even updaten.

@Nimzo: staat genoteerd
 
Ik ga het gewoon weer proberen, ovb van het rooster van m'n vriendin (en neerslagkans).
Iemand zal toch moeten zorgen voor de pup...

lh12.jpg
 
Even omhoog dit topic 8-)

Meteen maar ter informatie: het follow-up systeem (tekst gekopieerd van ander forum).
Het is mogelijk volgens dit systeem te rijden, over het algemeen werkt het goed. Lees het even door (geen rocket-science :P ) en mocht je er wat van vinden dan lezen we het wel :)



Het Follow-Up Systeem

Je hebt een vaste voorrijder en een vaste achterrijder. Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties wijst de voorrijder een plek aan. Het is dan de bedoeling dat de motorrijder die achter de voorrijder rijdt op deze plek stopt en als 'wegwijzer' functioneert. De wegwijzer blijft staan totdat de achterrijder langskomt en sluit dan weer achter in de groep aan (maar wel voor de achterrijder dus).

Als wegwijzer ga je:
VOOR het punt staan waar we afslaan, met je richtingaanwijzer aan in de richting die we op gaan,
VOORBIJ het punt staan waar we afslaan, maar wel zodanig dat de motorrijders die aangereden komen je ZIEN staan.
De keuze maak je afhankelijk van de omstandigheden. Denk aan je veiligheid.

Een paar dingen zijn belangrijk:

- De voorrijder bepaald de route, niet de tussenliggende rijders (op basis van ideeën of van hun navigatie HULPmiddelen),

- De wegwijzer wordt op een specifiek punt neergezet. Hou als wegwijzer echter wel rekening met je eigen veiligheid. Ga dus niet midden op de weg stilstaan. In stedelijke gebieden wil een fietspad of stoep wel eens uitkomst bieden,

- Wordt de wegwijzer na het kruispunten/splitsingen/e.d. weggezet zoek je altijd een plek zodat je voor de aankomende rijders op tijd zichtbaar bent zodat zij hun afslag niet missen. Dus zo kort mogelijk na de afslag,

- De wegwijzer blijft ten allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al sta je een half uur te wachten),

- Inhalen van andere motorrijders is niet de bedoeling (tenzij volgende punt),

- Rijd nooit harder dan je zelf aandurft/aankan!
Mocht je vinden dat het gat naar je voorligger daardoor te groot wordt, dan mag (dus niet moet) je op eigen aangeven andere motorrijders laten passeren. Je mag dus ook alleen bij uitzondering inhalen als een voorligger jou daartoe een teken geeft EN je een duidelijk overzicht hebt over de situatie),

- Uit veiligheidsaspect rijdt mijn zoveel mogelijk achter elkaar/in baksteen-formatie (zeker niet naast elkaar),

- De achterrijder zal als zodanig van een afstand te herkennen zijn, dmv een fluor vest, niet te herkennen want hij rijd he-le-maal achteraan... :+

- De achterrijder moet ten alle tijden achterrijder blijven en niet bij een gestrand iemand moet gaan staan wachten/kijken/prutsen. Bij voldoende vrijwilligers kan er naast de achterrijder een tweede rijder hiervoor mee rijden.

Voordeel van het systeem is dat je dus altijd weer bij het eindpunt uitkomt en je dus ook niet bang hoeft te zijn om de groep kwijt te raken.


 
Laatst bewerkt:
Haha, het is gekopieerd van een ander forum waar fluo eerder regel dan uitzondering is denk ik :P Maar nu aangepast... Ga nou gewoon ff lekker gezellig mee man ;) Keertje tandje minder is ook best leuk, beetje filmen enzo... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan