How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Ben van plan om een off road te halen uit Duitsland. KTM of Husqvarna? Iemand hier ervaring mee? Hoe is keuring bij het RDW, aangezien er geen knipperlichten op zitten ect..
 
Bij mijn Triumph Daytona werd alleen gekeken maar het frame- en motornummer. Aftermarket verlichting en demper werd niet naar gekeken of daar een E-keur aanwezig was.

Verschil is wel dat het in ieder geval allemaal aanwezig was op de motor en dat is bij jou niet het geval.. bij twijfel even bellen met het RDW zou ik zeggen
 
Ben van plan om een off road te halen uit Duitsland. KTM of Husqvarna? Iemand hier ervaring mee? Hoe is keuring bij het RDW, aangezien er geen knipperlichten op zitten ect..
Mijn ervaring is dat alle licht (koplamp, achterlamp, knippers, reflector achter) erop moet zitten + kmteller + spiegels, anders heb je kans dat je nog een keer mag langskomen :+

Officieel hoort er ook een claxon op, maar daar heb ik nog nooit iets over gehoord dat die gemist werd

Mijn ervaring is ook dat het geen technische keuring is en ze dus niet controleren of het werkt. Ook niet indien alles gewoon met tape en tiewrap vast zit :YY

En een digitale teller moet het dus wel doen om de kmstand weer te geven. Een analoge nemen ze gewoon over (ook als je een ktm teller op een honda plakt)
 
Laatst bewerkt:
Oke volgens unive is de
Consumentenprijs: € 16.390,- van een bmw gs 1200 triple black.
Blijft er 327 euro over aan bpm.
 
Laatst bewerkt:
V.w.b. een motor uit België: Deze staan vaak met 73kw op het kentekenbewijs geregistreerd terwijl de fiets op vol vermogen staat (>100pk), hoe zit dat verzekeringstechnisch mocht er iets gebeuren, loop je dan risico? Zoja, om safe te zijn, moet je de motor dan laten herkeuren zodat wel het volle vermogen op het kentekenbewijs staat?
 
V.w.b. een motor uit België: Deze staan vaak met 73kw op het kentekenbewijs geregistreerd terwijl de fiets op vol vermogen staat (>100pk), hoe zit dat verzekeringstechnisch mocht er iets gebeuren, loop je dan risico? Zoja, om safe te zijn, moet je de motor dan laten herkeuren zodat wel het volle vermogen op het kentekenbewijs staat?
OP gelezen?
 
Yes, en dank voor de uitgebreide uitleg (ook zelfs deel 1 gelezen ;-) ik kan echter zo gauw de antwoorden niet terugvinden; ik doel op motoren die al zijn ingevoerd met 73kw op kenteken, maar wel op vol (meer) vermogen rijden.
Ah is al ingevoerd! Ik dacht moest nog.

Nou je kenteken klopt niet met de werkelijkheid. Oom agent kan theoretisch daar dus voor bekeuren.
Als jij bij je verzekeraar netjes aangeeft volvermogen verwacht ik daar geen problemen.
Maar zou voor de zekerheid (omdat een ongeval akelig duur kan worden) de verzekeraar mailen zodat je op schrift dat ze op de hoogte zijn dat de motor meer vermogen heeft dan op papier.
 
Hallo jongens, ik heb een motor gekocht van een particulier uit België, nu ben ik aan het kijken of alle documenten goed zijn voor de RDW keuring =).
Ik heb het volgende:
- Kentekenbewijs Deel I & II (Registration certificate Part 1 & 2)
- COC (EU Certificate of Conformity)
- Koopovereenkomst tussen mij en de verkoper (Sales Agreement)

Is dat voldoende? Heb ik nog iets anders nodig voor de RDW?
 
Yes, en dank voor de uitgebreide uitleg (ook zelfs deel 1 gelezen ;-) ik kan echter zo gauw de antwoorden niet terugvinden; ik doel op motoren die al zijn ingevoerd met 73kw op kenteken, maar wel op vol (meer) vermogen rijden.
als hij binnen de 20% marge regeling valt, is er niets aan de hand en hoef je helemaal niets.
dus origineel vermogen + 20% is de max zonder dat je daar iets aan hoeft te doen via RDW / typegoedkeuring.

Aldus de RDW zelf en mijn verzekering (ging over een auto maar is voor een motor hetzelfde)
 
Hallo jongens, ik heb een motor gekocht van een particulier uit België, nu ben ik aan het kijken of alle documenten goed zijn voor de RDW keuring =).
Ik heb het volgende:
- Kentekenbewijs Deel I & II (Registration certificate Part 1 & 2)
- COC (EU Certificate of Conformity)
- Koopovereenkomst tussen mij en de verkoper (Sales Agreement)

Is dat voldoende? Heb ik nog iets anders nodig voor de RDW?
Alleen het kentekenbewijs is verplicht en je legitimatie. COC is handig om bij je te hebben
 
Hallo jongens, ik heb een motor gekocht van een particulier uit België, nu ben ik aan het kijken of alle documenten goed zijn voor de RDW keuring =).
Ik heb het volgende:
- Kentekenbewijs Deel I & II (Registration certificate Part 1 & 2)
- COC (EU Certificate of Conformity)
- Koopovereenkomst tussen mij en de verkoper (Sales Agreement)

Is dat voldoende? Heb ik nog iets anders nodig voor de RDW?
ZIE OP!
 
Really? Have you seen the first post man? That's really a mess.
1) It's mixed for Germany and Belgium.
2) "Het vetgedrukte is puur voor België." Does the text which is not bold is not applied for Belgium or it is for both BE and DE?
3) Many links are broken
4) Lot's of unrelated text
5) It's in Dutch
Don't get me wrong, it's still helpful, but really a pain to understand what's needed. :}
 
Really? Have you seen the first post man? That's really a mess.
1) It's mixed for Germany and Belgium.
2) "Het vetgedrukte is puur voor België." Does the text which is not bold is not applied for Belgium or it is for both BE and DE?
3) Many links are broken
4) Lot's of unrelated text
5) It's in Dutch
Don't get me wrong, it's still helpful, but really a pain to understand what's needed. :}
I made it.

That’s because you are on a Dutch website, if you can read Dutch it’s fully understandable.

So if you would have written “Sorry, I can’t read Dutch very well, could you tell me if I’m correct and then ask a question…

Succes verder.
(Edit, ik zie wel dat om de 1 of andere reden een aantal links nu “ongeldige link” zeggen. Zal daar later eens naar kijken.)
 
Zowaar eens een vraag voor mijn eigen topic…

Het ziet er naar uit dat ik een motor uit DE ga halen en ik ga vragen dat mijn vader de invoerkeuring gast doen. Kan hij voor mij langs de RDW gaan en dat hij wel gelijk op mijn naam komt met een soort van volmacht?
(Kon bij RDW hierover niets vinden en als hier geen antwoord komt bel ik ze nog wel ff)
 
Zowaar eens een vraag voor mijn eigen topic…

Het ziet er naar uit dat ik een motor uit DE ga halen en ik ga vragen dat mijn vader de invoerkeuring gast doen. Kan hij voor mij langs de RDW gaan en dat hij wel gelijk op mijn naam komt met een soort van volmacht?
(Kon bij RDW hierover niets vinden en als hier geen antwoord komt bel ik ze nog wel ff)

Ik vrees voor je dat dat niet kan. Op de RDW site staat dit:
  • U komt zelf naar het RDW-keuringsstation. Iemand anders kan de aanvraag niet doen.
Daarbij moet je je legitimeren, hoewel ik me niet kan herinneren dat ik dat gedaan heb.
 
Ik vrees voor je dat dat niet kan. Op de RDW site staat dit:
  • U komt zelf naar het RDW-keuringsstation. Iemand anders kan de aanvraag niet doen.
Daarbij moet je je legitimeren, hoewel ik me niet kan herinneren dat ik dat gedaan heb.
Ah kijk, dat zinnetje had ik nog niet gezien,
Dan moet pa hem maar een paar dagen op naam nemen.
 
Ah kijk, dat zinnetje had ik nog niet gezien,
Dan moet pa hem maar een paar dagen op naam nemen.
Je kan de motor toch veilig stallen tot je zelf naar de keuring kan?

Ik heb de mijne ook pas na 2 weken kunnen keuren. Tot die tijd kentekenloos met 10 sloten in de garage *D
 
Je kan de motor toch veilig stallen tot je zelf naar de keuring kan?
Misschien dat Roy‘s werk het wat lastig maakt qua ambtenarentijden…

Ik heb de mijne ook pas na 2 weken kunnen keuren. Tot die tijd kentekenloos met 10 sloten in de garage *D
Mijn verzekering verzekerde me (pun intended) dat een ongekentekend motorvoertuig in de garage onder de inboedelverzekering valt. Heb hem een aantal maanden laten staan ivm winter. Scheelde nogal wat premie ook :+
 
Je kan de motor toch veilig stallen tot je zelf naar de keuring kan?

Ik heb de mijne ook pas na 2 weken kunnen keuren. Tot die tijd kentekenloos met 10 sloten in de garage *D

Misschien dat Roy‘s werk het wat lastig maakt qua ambtenarentijden…


Mijn verzekering verzekerde me (pun intended) dat een ongekentekend motorvoertuig in de garage onder de inboedelverzekering valt. Heb hem een aantal maanden laten staan ivm winter. Scheelde nogal wat premie ook :+

Dat idd, en stel ik kan op korte termijn wel een afspraak maken kan ik misschien binnenkort een rit die gepland staat al op die motor maken.

Ik heb mijn circuitmotor apart op de inboedel moeten verzekeren want motorvoertuig.
Maar de motor is niet zo duur dus qua diefstal ed geloof ik het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan