How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Denniss46

MF'er
24 mrt 2014
43
0
24
Emmeloord
Dank herbert, denk dat dit het antwoord op mijn vraag is!

Ik heb de motor al ingevoerd en op kenteken, verder dus geen problemen mee gehad. De vorige eigenaar heeft het voertuig niet zelf uitgeschreven in Duitsland. Als ik het goed begrijp, is het voertuig nu dus via de RDW uitgeschreven daar.

herbert116

Die hard MF'er
25 okt 2009
663
19

Ik heb de motor al ingevoerd en op kenteken, verder dus geen problemen mee gehad. De vorige eigenaar heeft het voertuig niet zelf uitgeschreven in Duitsland. Als ik het goed begrijp, is het voertuig nu dus via de RDW uitgeschreven daar.
Correct, zo moet het (zijn ge)gaan. En wanneer je de motor eenmaal op NL kenteken hebt en deze werd/wordt niet afgemeld in Duitsland, dan is dat jouw probleem niet.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Denniss46

herbert116

Die hard MF'er
25 okt 2009
663
19
Ik hoop dat je de waardering krijgt voor het vele, goede werk dat je destijds hebt uitgevoerd en middels het consequent aanbrengen van revisies, nog steeds verricht.

• Like
Waarderingen: PaulNijenhuis

Nikosvz

Die hard MF'er
16 jan 2007
285
8

Goedenavond
Heb vorig jaar hetzelfde gehad met een motor uit Duitsland. Echter het was maar goed dat die niet afgemeld was want anders was een proefrit niet mogelijk geweest, niet gemogen.
Met de motor en papieren naar de RDW gegaan en het invoeren kon prima ondanks dat de motor niet afgemeld was.
De RDW regelt het dat de motor afgemeld wordt in Duitsland want een voertuig kan maar in 1 land tegelijk ingeschreven staan. Het kan zo'n 3 maanden duren voordat de motor in Duitsland uitgeschreven is.
Allemaal goed gekomen!

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.025
0
37
Huizen
Ik ben van plan binnenkort uit DL een motor te importeren. Wat is eigenlijk gebruikelijk; de motor na een testrit in Duitsland afmelden? Zo ja, waar moet je dat doen? Of `gewoon` de papieren van de motor meenemen, kenteken afschoeven en naar huis (op een trailer) rijden?

herbert116

Die hard MF'er
25 okt 2009
663
19
In tegenstelling tot in Nederland, behoren de platen bij de eigenaar en niet bij het voertuig. Bij verkoop behoort dus de eigenaar de platen eraf halen en (eventueel) het voertuig af te melden. Dat kan hij doen, nadat je de proefrit hebt gemaakt en de koop definitief is geworden.