Correct, zo moet het (zijn ge)gaan. En wanneer je de motor eenmaal op NL kenteken hebt en deze werd/wordt niet afgemeld in Duitsland, dan is dat jouw probleem niet.Dank herbert, denk dat dit het antwoord op mijn vraag is!
Ik heb de motor al ingevoerd en op kenteken, verder dus geen problemen mee gehad. De vorige eigenaar heeft het voertuig niet zelf uitgeschreven in Duitsland. Als ik het goed begrijp, is het voertuig nu dus via de RDW uitgeschreven daar.
Correct, zo moet het (zijn ge)gaan. En wanneer de motor niet wordt afgemeld in Duitsland, is dat jouw probleem niet.
Ik hoop dat je de waardering krijgt voor het vele, goede werk dat je destijds hebt uitgevoerd en middels het consequent aanbrengen van revisies, nog steeds verricht.
GoedenavondDank herbert, denk dat dit het antwoord op mijn vraag is!
Ik heb de motor al ingevoerd en op kenteken, verder dus geen problemen mee gehad. De vorige eigenaar heeft het voertuig niet zelf uitgeschreven in Duitsland. Als ik het goed begrijp, is het voertuig nu dus via de RDW uitgeschreven daar.
Zie OP? Net wat over aangepast.Ik ben van plan binnenkort uit DL een motor te importeren. Wat is eigenlijk gebruikelijk; de motor na een testrit in Duitsland afmelden? Zo ja, waar moet je dat doen? Of `gewoon` de papieren van de motor meenemen, kenteken afschoeven en naar huis (op een trailer) rijden?
Ik heb binnenkort een afspraak bij de RDW. De motor gaat mee op een motoraanhanger. Kan ik de aanhanger (met de motor erop) handmatig naar de keuringsruimte duwen? Scheelt mij weer de motor af- opladen.
Betreft een standaard motor met de benodigde papieren dus verwacht niet dat ze deze gaan wegen.
Ik heb binnenkort een afspraak bij de RDW. De motor gaat mee op een motoraanhanger. Kan ik de aanhanger (met de motor erop) handmatig naar de keuringsruimte duwen? Scheelt mij weer de motor af- opladen.
Betreft een standaard motor met de benodigde papieren dus verwacht niet dat ze deze gaan wegen.
Hij heeft het over op de ahw laten staan.Mag m naar binnen rollen en er hoeft geen motor in te zitten...
(Had ik ooit begrepen)
Denk ik..
nee dus...
moet op wielen naar binnen...
Wederom een vraag: ik ga morgen een motor keuren die geen duo steunen heeft, maar wel een doorlopend zadel voor eventueel 2de passagier. Kan RDW hierop de motor afkeuren, of kijken ze daar niet te streng naar?
Kan altijd zeggen dat ze thuis liggen
Gaat om een Street Triple R uit 2012
Hoor graag!
Ik vermoed dat het vice versa met het verhaal uit de OP geldt. Je neemt een gok.
Kan ook als 1zitter op kenteken komen?
Laat vooral weten hoe het afloopt.
De 'keuring' bij de RDW is officieel geen (veiligheids) keuring maar onderdeel van een administratieve handeling, nl. het kenteken omzetten van in dit geval een Duits/Belgisch, naar een Nederlands. Essentiële gegevens daarvoor zoals o.a. km stand en framenummer , worden daarbij gedocumenteerd. Een ontbrekende voetsteun heeft op zich niets met het kenteken te maken en mag geen reden zijn deze omzetting te weigeren.Wederom een vraag: ik ga morgen een motor keuren die geen duo steunen heeft, maar wel een doorlopend zadel voor eventueel 2de passagier. Kan RDW hierop de motor afkeuren, of kijken ze daar niet te streng naar?
Hoor graag!
Het is mij nog niet helemaal duidelijk met de BPM. Wanneer ik kijk op de website van Fast Guzzi, staat er "Af te dragen BPM bij gebruikte motor, volgens koerslijst of een taxatierapport" en "Af te dragen BPM bij gebruikte motor". Naar welke van de 2 moet je kijken, wat deze waarden verschillen nogal wat.
Beide kan dus, alleen moet je voor de methode "af te dragen BMP volgens koerslijst of taxatierapport" wel een taxatie rapport hebben, of koerslijst waaruit de waarde die je ingevuld hebt blijkt.
Ja.Oke, dus even ter verduidelijking. De BPM volgens koerslijst geeft 500 euro aan en de "Af te dragen BPM voor gebruikte motor" geeft 95 euro aan, dan kun je die van 95 doen?