patrickZ
MF veteraan
in de heimat worden nieuwe motoren aangeboden met 16kw op kenteken, maar met vol vermogen.
anders komt deze niet door de (EU) toelating..
anders komt deze niet door de (EU) toelating..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het afmelden in Engeland zal allicht anders zijn dan in Belgie en Duitsland maar sinds kort is daar ook nog eens Brexit bijgekomen. Dat betekent invoer van buiten de Unie en dat maakt het opeens heel anders dan omschreven in dit topic.Hier en daar een berichtje over gezien maar geen duidelijke draad in de antwoorden.
Ik ga over twee weken een motor uit England ophalen. Ookal is dit een topic voor Duitsland en België, is invoer vanuit England hetzelfde? Of nog extra dingen waar ik rekening mee moet houden? (Is ouder dan half jaar, met >6000km en bij een dealer)
Dat denk ik niet. Tot 1 jan 2021 verandert er weinig. Weliswaar niet hetzelfde maar ik vervoer veel goederen van en voor de UK en douane documenten zijn nog niet nodig. Ik DENK dat dat ook voor voertuigen zal gelden maar is wel iets om even na te kijken.Het afmelden in Engeland zal allicht anders zijn dan in Belgie en Duitsland maar sinds kort is daar ook nog eens Brexit bijgekomen. Dat betekent invoer van buiten de Unie en dat maakt het opeens heel anders dan omschreven in dit topic.
Dat denk ik niet. Tot 1 jan 2021 verandert er weinig. Weliswaar niet hetzelfde maar ik vervoer veel goederen van en voor de UK en douane documenten zijn nog niet nodig. Ik DENK dat dat ook voor voertuigen zal gelden maar is wel iets om even na te kijken.
Klopt, er is een overgangsperiode t/m 31 december 2020. De Rijksoverheid heeft niet specifiek vermeld, dat deze periode niet voor de import van motorfietsen zou gaan gelden. Navraag bij de RDW en douane kan echter geen kwaad.Volgens mij nog een jaar en "grace period", maar kan vrij weinig vinden bij belastingdienst over importen en brexit.
Thanks voor de uitleg! Ik ga letten op een complete V5.Motor uit UK: zorg ervoor dat de je de V5 meekrijgt van de verkoper, of eigenlijk jij het hele vel en hij een strookje uit de V5 (zwart volgens mij).
Veruit de meeste motoren hebben tegenwoordig flat-beam koplampen hoewel ze bij de RDW daar nog steeds scherp op controleren, dus stel je koplamp goed af voordat je laat keuren, meeste lampen staan wat hoog afgesteld en als je de verkeerde Abdoellah krijgt kun je dus gewoon weer naar huis (been there, done that...).
De regels voor UK zijn tot einde van het jaar hetzelfde als afgelopen jaren, we zitten nu in de overgangsfase. Staat op de RDW site onder Brexit.
Ponden betalen via de bank is het voordeligste alleen ook meest risicovolle voor jezelf, dus zelf ponden meenemen dan. Niet wisselen bij GWK want dan wordt je afgezet, Pott change heeft betere condities. In UK pinnen kost je helemaal veel meer.
Loop de motor echt 3x na en bij twijfel laten staan, het is in de UK namelijk erg makkelijk om een nieuwe V5 aan te vragen, ook voor een motor die niet van jou is. Kopen bij een dealer/handelaar is meest betrouwbare.
Zit te kijken op Duitse sites.
Staat mooie bmw 1200 gs rallye
Netto prijs 16900 bruto 14202.
Wat zou je aftikken daar bij de dealer.
En wat zou erbij komen hier in Nederland.
Site van belastingdienst maakt t niet makkelijker
Is van 6 2018 met net 9000 km
https://www.mobile.de/nl/Motorfiets.../vhc:motorbike/pg:vipmotorbike/263439928.html
Zijn genoemde prijzen NL catalogusprijzen van begin 2018?
Netto prijs 16900 bruto 14202.
Wat zou je aftikken daar bij de dealer.
En wat zou erbij komen hier in Nederland.
Site van belastingdienst maakt t niet makkelijker
Is van 6 2018 met net 9000 km
https://www.mobile.de/nl/Motorfiets.../vhc:motorbike/pg:vipmotorbike/263439928.html
Heb t idd beetje uitgerekend.thxZijn genoemde prijzen NL catalogusprijzen van begin 2018?
Die sites waar je op keek, staan daar geen dealer exemplaren bij?
Wat er voor deze fiets in NL bijkomt is rest-BPM, RDW kosten, nummerplaat, etc.
Het is hier allemaal al zo vaak voorbij gekomen.
Probeer de zoekfunctie van dit forum maar eens.
Bruto.Heb t idd beetje uitgerekend.thx
Enige niet duidelijk wat de prijs is in duitsland
Nu zie ik pas, dat je de door jou opgegeven prijzen blijkbaar door elkaar hebt gehaald. Bruto is in dit geval niet lager maar moet 19 % hoger zijn dan de netto prijs, zijnde het BTW-tarief in Duitsland.Heb t idd beetje uitgerekend.thx
Enige niet duidelijk wat de prijs is in duitsland
Dus de netto prijs betaal je omdat je geen btw afdraagt in Duitsland dan.Nu zie ik pas, dat je de door jou opgegeven prijzen blijkbaar door elkaar hebt gehaald. Bruto is in dit geval niet lager maar moet 19 % hoger zijn dan de netto prijs, zijnde het BTW-tarief in Duitsland.
Dus de netto prijs betaal je omdat je geen btw afdraagt in Duitsland dan.
Zou die 14202 zijn plus de invoer en bpm.
Dan zou je zoals ik het een beetje uitreken 1900 euro aan bpm betalen .
Bruto.
Je kan niet zonder btw kopen, de verkoper moet gewoon BTW afdragen.
Nee, wat @Remco met een K al aangeeft, als particulier kan je enkel incl. btw/bruto kopen.Dus de netto prijs betaal je omdat je geen btw afdraagt in Duitsland dan.
Zou die 14202 zijn plus de invoer en bpm.
Dan zou je zoals ik het een beetje uitreken 1900 euro aan bpm betalen .
Bij Paul's Fast Guzzi page moet je trouwens de netto prijs invullen voor de cataloguswaarde. Deze kan je bijvoorbeeld op de website van KNVM verzekeringen terugvinden (--> Kenteken op enter drukken (blanco laten) --> Handmatig invoeren op type).Zou die 14202 zijn plus de invoer en bpm.
Dan zou je zoals ik het een beetje uitreken 1900 euro aan bpm betalen .
Ok bedankt voor de uitleg.Nee, wat @Remco met een K al aangeeft, als particulier kan je enkel incl. btw/bruto kopen.
Als je een bedrijf op je naam hebt, KVK geregistreerd, zou je hem zonder BTW kunnen kopen in Duitsland.
Bij Paul's Fast Guzzi page moet je trouwens de netto prijs invullen voor de cataloguswaarde. Deze kan je bijvoorbeeld op de website van KNVM verzekeringen terugvinden (--> Kenteken op enter drukken (blanco laten) --> Handmatig invoeren op type).
Gok dat je met een R1200GS uit 6-2018 (catalogusprijs van dergelijke Rallye modellen toch wel tegen de 18-20K aan) wel aardig in de buurt zit met de 1900 BPM.
Je kan niet zonder btw kopen, de verkoper moet gewoon BTW afdragen.
Prima, leg jij @wideglide ff uit hoe dan?kan wel..
wordt alleen niet zo gedaan.. extra werk voor de verkoper..
het is namelijk nooit de bedoeling dat je 2x btw gaat betalen.
je zal moeten zoeken, maar buitenlandse verkoper kan de btw in zijn land terug vragen als het kenteken geëxporteerd wordt/ is.
staat ergens omschreven..
ben zelf namelijk erg lang bezig geweest met "fransosische" motorzaak.. en via via geprobeerd de motor te kopen..
inmiddels ruim 4 maanden verder.. motor staat nog steeds te koop.. had al 30x in NL kunnen staan..
maar die de boeren weten niets van over de grens werken..
hoe dan ook...
nou dat dus...
Waarom zou wideglide 2x BTW moeten betalen?kan wel..
wordt alleen niet zo gedaan.. extra werk voor de verkoper..
het is namelijk nooit de bedoeling dat je 2x btw gaat betalen.
je zal moeten zoeken, maar buitenlandse verkoper kan de btw in zijn land terug vragen als het kenteken geëxporteerd wordt/ is.
Ok bedankt voor de uitleg.
De prijs is eigenlijk wat je hier ook zou betalen.Valt tegen .
Lijkt mij dan geen zin om alle extra handelingen uit te halen .
Waarschijnlijk bij ouder type of particulier wat meer verschil.
In dit geval met de prijs en kosten Nederland gaat die richting 20k
@wideglide Het lijkt erop dat hier twee prijzen door elkaar worden gehaald: de 'verkoopprijs van de Duitse handelaar' voor een 2de hands motor in dit geval en de 'netto catalogusprijs' zoals die in NL gold op het moment dat de motorfiets in het buitenland voor het eerst op kenteken werd gezet. Aan de hand van deze laatste wordt namelijk de BPM berekend.Dus de netto prijs betaal je omdat je geen btw afdraagt in Duitsland dan.
Zou die 14202 zijn plus de invoer en bpm.
Dan zou je zoals ik het een beetje uitreken 1900 euro aan bpm betalen .
Bedankt voor alle reacties.ok...
ik bedoelde eigenlijk aankoop van een (vrij) nieuwe motor..
dus: minder dan 6000km en jonger dan..
de verkopende partij heeft in zijn land al btw betaald..
als de motor dus jonger is dan de minimum eisen van t RDW heb je dus 2x btw betaald..
de eerste keer door de eigenaar en als jij de brommer dus ompotmrteerd met te weinig KMS of te jong betaal je WEER btw.
de verkopende partij dient dan de motor te verkopen ex btw..
ook al heb je geen bedrijf..
want die btw ga je weer in NL afdragen.
ik was dus idd niet duidelijk, maar het gaat dus om een jonge motor met te weinig leeftijd of KMS..
mijn excuus.. had ik beter moeten aangeven..
of de verkoper dat wil doen... is dan weer de volgende vraag..
je hebt dus wel de medewerking van verkoper nodig die de rest btw terug wil vragen.
anders om geldt dit ook.
alleen kan je als je je (bijna) nieuwe brommer verkoopt óóknog je rest bpm terugvragen..
dat dus...
Waarschijnlijk omdat het (met de juiste bedragen) een hoop scheelt / scheelde.Bedankt voor alle reacties.
Lijkt iets duidelijker.
Voor insiders misschien best wel redelijk te doen
Ik lees toch wel .....gedoe....
Valt mij op dat trouwens veel van de 1200 gs-en import zijn.
Ook van particulieren die ze een jaar (Of 2) in bezit hebben.