Hulde aan motorrijder in rood

Ik denk dat de reden dat veel mensen niets ondernemen tegen deze waanzin, is dat men niet gelooft in een verandering. Hoeveel zaken zijn in Den Haag al niet geagendeerd om na wat holle retoriek weer in de onderste la van het bureau te belanden. En het is niet zo dat niemand er wat aan doet. Radiozenders geven de locatie van flitsers door, er worden radardetectoren gemaakt(en om vreemde redenen weer verboden), nummerbord-omklappers, motorrijders die elkander waarschuwen *O* (moeten we hier niet eens een teken voor af gaan spreken?)

Er via de parlementaire weg iets aan doen kost jaren als het al lukt. Velen hebben daar geen tijd voor en geen zin in. Ik ben één van die mensen. Wat ik hoop is dat een politieke partij een rigoreuze verandering voorstelt zodat ik daar op kan stemmen.

Lekker makkelijk, men gelooft niet in verandering, en dus heeft men geen zin (en tijd :Z ) om iets te proberen. Lijkt mij dat het andersom is, mensen hebben geen zin zich in te spannen, behalve dan hard roepen op eoa forum, en geven daar dan als verklaring voor, ach je kan toch niks veranderen dus iets ondernemen heeft toch geen zin.

Als je nooit iets probeert, zul je zeker niks veranderen.
 
Lekker makkelijk, men gelooft niet in verandering, en dus heeft men geen zin (en tijd :Z ) om iets te proberen. Lijkt mij dat het andersom is, mensen hebben geen zin zich in te spannen, behalve dan hard roepen op eoa forum, en geven daar dan als verklaring voor, ach je kan toch niks veranderen dus iets ondernemen heeft toch geen zin.

Als je nooit iets probeert, zul je zeker niks veranderen.
Welke zijn methoden om verandering teweeg te brengen?

De meest effectieve is volgens mij, een grote mond opzetten met een grote groep mensen naar aanleiding van een gebeurtenis.
(vb 2 fietsers overreden op de Brugse buitenring --> 1700 betogers voor stadhuis -->Brugse ring aangepast aan fietsers)

Ik durf echter wedden dat als 1700 automobilisten gedemonstreerd hadden TEGEN de flitscontroles op de ring rond Brugge dat er NIETS gebeurd zou zijn... (dit brengt nl geld in het laadje...)
 
Lekker makkelijk, men gelooft niet in verandering, en dus heeft men geen zin (en tijd :Z ) om iets te proberen. Lijkt mij dat het andersom is, mensen hebben geen zin zich in te spannen, behalve dan hard roepen op eoa forum, en geven daar dan als verklaring voor, ach je kan toch niks veranderen dus iets ondernemen heeft toch geen zin.

Als je nooit iets probeert, zul je zeker niks veranderen.

Het gaat mij niet om makkelijk of moeilijk. Ik geloof niet dat er iets te bereiken valt met redelijke inspanning. Ik vind het niet belangrijk genoeg om er mijn levensdoel van te maken. Het stoort me echter wel en daarom geef ik mijn mening daarover op een forum. Daar is een forum voor bedoeld en dat is, hoewel makkelijk, ook nuttig tot op zekere hoogte. Ik sluit echter niet uit dat ik in de toekomst, als het allemaal nog gekker wordt, eens ga proberen om een actiegroepje op te zetten.
 
ik ben er wel voor om te gaan demonstreren op het binnenhof, evt heel den haag platleggen door (lager dan) de max toegestane snelheid te rijden.

en evt het hele binnehof vol te stauwen met motoren en andere voertuigen. Mooiste opzet is als dit met evt diverse fora gebeurt, (bepaalde autofora, brommerfora, scooterfora) waarbij men veel dingen aan kan kaarten, met harde bewijzen.
en vooral met (goede) alternatieven komen.
denk dat we dan mss een kans hebben.
 
ik ben er wel voor om te gaan demonstreren op het binnenhof, evt heel den haag platleggen door (lager dan) de max toegestane snelheid te rijden.

en evt het hele binnehof vol te stauwen met motoren en andere voertuigen. Mooiste opzet is als dit met evt diverse fora gebeurt, (bepaalde autofora, brommerfora, scooterfora) waarbij men veel dingen aan kan kaarten, met harde bewijzen.
en vooral met (goede) alternatieven komen.
denk dat we dan mss een kans hebben.

Leve de revolutie :)

Maar ik vind dat inderdaad wel een idee. Om alle zaken aan de orde te stellen die verkeerd zijn en met alternatieven aan komen. Het staat dan gelijk op de agenda en hopelijk pikken politieke partijen en de pers het dan op. Laten we dit idee levend houden!

Het maakt ook wel indruk om met een hele rits motoren zo'n actie te houden.
 
meteen een mooi idee voor een meeting/treffen.
gezamelijk.

alle twee en vierwielers tezamen, zij aan zij, even de verschillen tussen het aantal wielen weg, de aandrijving, vario, ketting, cardan. samen staan we sterk, samen kunnen we wat.
en het mooiste is: iedereen heeft er baat bij :)

tis wel jammer als er een aantal personen zich gaan wangedragen, waardoor deze actie bestraft wordt met ME-reacties. (geloof me, die lui meppen eerst en dan stellen ze misschien een vraag)

sociale controle en organisatie.
vooral communicatie tussen alle partijen moet duidelijk zijn.

ik heb honger :9
 
Leve de revolutie :)

Maar ik vind dat inderdaad wel een idee. Om alle zaken aan de orde te stellen die verkeerd zijn en met alternatieven aan komen. Het staat dan gelijk op de agenda en hopelijk pikken politieke partijen en de pers het dan op. Laten we dit idee levend houden!

Het maakt ook wel indruk om met een hele rits motoren zo'n actie te houden.

:^ Voor zover ik me kan herinneren is er geen verplichting om minimum snelheid aan te houden op de snelweg (je voertuig moet minstens 60 kunnen of zoiets, maar de verplichting om dat ook daadwerkelijk minimaal te rijden bestaat niet voor zover ik weet. A12 Utrecht Den Haag pakken en dan de hele weg op allen banen 30 rijden. Keurig binnen de wet en al die kamerlidjes er achter blijven sukkelen. Misschien snappen ze de hint. :P
 
Jaaaaaaaaaaa,
laten we al die kamerleden duidelijk gaan maken dat we te hard willen rijden en dat we boos zijn omdat we straf krijgen als we stout zijn :? :? :Z
 
Nou boys en girls.... wanneer en hoe kunnen we zoiets opzetten.

Laten we van onze woorden ook daden maken.... ff brainstormen,

Bijv.

Uitzoeken welke forums we op de hoogte gaan stellen,
Wat voor bericht gaan we overbrengen ( en wie gaat dat maken ),
Wanneer,
Hoe,
Met hoeveel,
Lijsten met deelnemers maken of niet?,
Overleggen met knmv (35000 leden),
Wat is de doelstelling,
Voor wat gaan we protesteren?,

Zijn zomaar een aantal vragen die in me opkomen... maar wellicht kunnen we iets opzetten.
Ik denk opzich dat er genoeg animo voor is... en als het er niet is hebben we het in ieder geval geprobeerd. (en is opzich ook wel lache een paar duizend motorrijders bij elkaar :+ )

Ik hoor het wel... misschien een nieuw topic openen.

groet,

Nick
 
Het is mij een raadsel hoe sommigen het beleid van Spee en de zijnen kunnen verdedigen. Ik lees allerlei reacties waarin staat dat je na een boete niet moet zeuren, maar GEWOON moet betalen. Je hebt immers TE hard gereden. Ik vind dat ik helemaal niet te hard heb gereden en derhalve bevalt het me niks dat ik een boete krijg voor iets wat niks met verkeersveiligheid te maken heeft. Als ik op een weg waar ik 80 mag rijden, 86 km/u rij, heb ik dan iets misdaan? Breng ik dan de verkeersveiligheid ernstig in gevaar?

Het beleid is gericht op inkomsten en niet primair op verkeersveiligheid, terwijl we grote veiligheidsproblemen op andere gebieden hebben. Dat kunnen mensen wel goedpraten, maar je moet eens nadenken over hoe FUNDAMENTEEL dat tegen de rechtstaat indruist. Dat de primaire functie van deze boete-knatsers niks met verkeersveiligheid te maken heeft.

Ik wens dus wel te zeuren over een boete die binnenkomt. "Je weet wat de consequenties zijn" is ook geen argument, want weten wat de consequenties zijn, zegt niet over de juistheid van die consequenties. Het beleid is fundamenteel fout en het is een trieste zaak dat geen één politieke partij het maar op zijn program heeft om hier wat aan te doen. Bovendien, en daar hoor ik niemand over, zijn de max. snelheden uit een tijdperk dat auto's onveiliger waren, slechtere remmen hadden, geen esp hadden en allerlei andere verbeteringen.

Waar moeten de hoeders van de verkeersveiligheid zich dan wel op concentreren? Zorgen dat er goed materiaal op de weg zit, zorgen dat men afstand houdt en het belang hiervan propageren, flitskasten op plekken waar aantoonbaar veel ongelukken gebeuren, alcohol in het verkeer verbieden, iemand die door roekeloos rijgedrag een ongeluk veroorzaakt zijn rijbewijs afpakken, verplichte slip-cursus en race cursus zodat iedereen de auto en motor onder extreme omstandigheden beheerst, snelheid in woonwijken controleren enz. enz.
Sorry, maar je slaat de plank helemaal mis. Als er ergens regels worden gesteld dan hoort daarbij dat die regels worden nageleefd en dat er wordt gecontroleerd of die regels worden nageleefd en zo niet dat er sancties worden opgelegd. Ben je het niet met de regels eens dan moet je maar proberen die via de legale weg (de politiek) te veranderen, of accepteren dat je bij tijd en wijle een sanctie moet betalen. Zo werkt het nu eenmaal.



Let wel, dit zegt niets over mijn mening over het flitsbeleid in NL want daar wordt ik ook niet goed van :N
 
Sorry, maar je slaat de plank helemaal mis. Als er ergens regels worden gesteld dan hoort daarbij dat die regels worden nageleefd en dat er wordt gecontroleerd of die regels worden nageleefd en zo niet dat er sancties worden opgelegd. Ben je het niet met de regels eens dan moet je maar proberen die via de legale weg (de politiek) te veranderen, of accepteren dat je bij tijd en wijle een sanctie moet betalen. Zo werkt het nu eenmaal.
Burgerlijke ongehoorzaamheid heeft wel vaker gewerkt. :Y
 
Nou boys en girls.... wanneer en hoe kunnen we zoiets opzetten.

Laten we van onze woorden ook daden maken.... ff brainstormen,

Bijv.

Uitzoeken welke forums we op de hoogte gaan stellen,
Wat voor bericht gaan we overbrengen ( en wie gaat dat maken ),
Wanneer,
Hoe,
Met hoeveel,
Lijsten met deelnemers maken of niet?,
Overleggen met knmv (35000 leden),
Wat is de doelstelling,
Voor wat gaan we protesteren?,

Zijn zomaar een aantal vragen die in me opkomen... maar wellicht kunnen we iets opzetten.
Ik denk opzich dat er genoeg animo voor is... en als het er niet is hebben we het in ieder geval geprobeerd. (en is opzich ook wel lache een paar duizend motorrijders bij elkaar :+ )

Ik hoor het wel... misschien een nieuw topic openen.

groet,

Nick

Met de MAG wellicht?
Lijsten met deelnemers zouden overbodig zijn. Dat vergt veel te veel organisatie vooraf want dan moet je mensen ook laten inschrijven. Je zou ter indicatie wel een webpagina kunnen openen met het verzoek even de naam in te vullen zodat je een idee hebt van de belangstelling.

Je zou het wel minimaal moeten opzetten als een tourrit, compleet met begeleidng of zo?

[me]Tuckson heeft van dit laatste niet zoveel kaas gegeten, maar denkt dat een ongeorganiseerde puinhoop alleen maar averechts werkt[/me]
 
Sorry, maar je slaat de plank helemaal mis. Als er ergens regels worden gesteld dan hoort daarbij dat die regels worden nageleefd en dat er wordt gecontroleerd of die regels worden nageleefd en zo niet dat er sancties worden opgelegd. Ben je het niet met de regels eens dan moet je maar proberen die via de legale weg (de politiek) te veranderen, of accepteren dat je bij tijd en wijle een sanctie moet betalen. Zo werkt het nu eenmaal.



Let wel, dit zegt niets over mijn mening over het flitsbeleid in NL want daar wordt ik ook niet goed van :N


regels zijn er toch om gebroken te worden? :9

wat het meer is, de regels an sich zijn op sich wel acceptabel, maar de manier waarop er gecontroleerd en gesjoemeld wordt met deze regels (invoeren enz) en juist WAAROM, is me hier gewoon een punt van discussie.
de beslissingen worden genomen door mensen die geen ervaring op dit gebied hebben.
 
Nou boys en girls.... wanneer en hoe kunnen we zoiets opzetten.

Laten we van onze woorden ook daden maken.... ff brainstormen,

Bijv.

Uitzoeken welke forums we op de hoogte gaan stellen,
Wat voor bericht gaan we overbrengen ( en wie gaat dat maken ),
Wanneer,
Hoe,
Met hoeveel,
Lijsten met deelnemers maken of niet?,
Overleggen met knmv (35000 leden),
Wat is de doelstelling,
Voor wat gaan we protesteren?,

Zijn zomaar een aantal vragen die in me opkomen... maar wellicht kunnen we iets opzetten.
Ik denk opzich dat er genoeg animo voor is... en als het er niet is hebben we het in ieder geval geprobeerd. (en is opzich ook wel lache een paar duizend motorrijders bij elkaar :+ )

Ik hoor het wel... misschien een nieuw topic openen.

groet,

Nick


vergeet niet dat er ook andere weggebruikers actie willen voeren.
(kan zo een man of 20-50 optrommelen op zn minst van brommerforum, is weer een doelgroep/actiegroep meer )
 
Sorry, maar je slaat de plank helemaal mis. Als er ergens regels worden gesteld dan hoort daarbij dat die regels worden nageleefd en dat er wordt gecontroleerd of die regels worden nageleefd en zo niet dat er sancties worden opgelegd. Ben je het niet met de regels eens dan moet je maar proberen die via de legale weg (de politiek) te veranderen, of accepteren dat je bij tijd en wijle een sanctie moet betalen. Zo werkt het nu eenmaal.



Let wel, dit zegt niets over mijn mening over het flitsbeleid in NL want daar wordt ik ook niet goed van :N

dat is in Utopia.


maar voor jou heb ik even een macro onderzoek gedaan en niemand heeft ooit voor die regeltjes gestemd.
sterker nog 99% vind 83% v/d regeltjes onzin.
 
Sorry, maar je slaat de plank helemaal mis. Als er ergens regels worden gesteld dan hoort daarbij dat die regels worden nageleefd en dat er wordt gecontroleerd of die regels worden nageleefd en zo niet dat er sancties worden opgelegd. Ben je het niet met de regels eens dan moet je maar proberen die via de legale weg (de politiek) te veranderen, of accepteren dat je bij tijd en wijle een sanctie moet betalen. Zo werkt het nu eenmaal.



Let wel, dit zegt niets over mijn mening over het flitsbeleid in NL want daar wordt ik ook niet goed van :N

Ik sla de plank helemaal mis, maar jij wordt ook niet goed van het flitsbeleid.
:?

Ik zou best willen accepteren dat er regels zijn die nageleefd moeten worden met een rechtvaardig sanctiebeleid. Ik zie alleen dat het beleid van de overheid niet gericht is op verkeersveiligheid maar primair op extra inkomsten en prestatiecontracten(hetgeen weer ten koste gaat van echte misdaadbestrijding). De overheid heeft een Januskop en het is ongelofelijk dat er mensen zijn die dat verdedigen. Het enige argument dat ik steeds hoor is dat je niet moet zeuren over een boete, want dat hoort er nu eenmaal bij.

Regels horen een doel te dienen. Die moeten worden opgesteld met als doel het verkeer in goede banen te leiden en mensen tegen elkaar te beschermen waarbij de zwaksten voorrang hebben. Vervolgens moeten de hoeders van deze regels, zoals het ook een goede scheidrechter betaamt, in de geest van de regels beslissingen nemen. Bijvoorbeeld: je moet een gordel dragen. Dat is zonder meer belangrijk en een goede regel. Als iemand echter aantoonbaar zijn auto van de parkeerplaats naar zijn voordeur rijdt om iets in te laden, zonder zijn gordel omgedaan te hebben, dan moet de politie geen boete geven. Strikt genomen een overtreding, maar het is aan een goede politieman om de situatie te interpreteren. Als je daarentegen regelneukers krijgt, gaan de regels boven de situatie staan. Dan gaan die regels op een gegeven moment ipv te reguleren, de boel ontwrichten.
 
Nou boys en girls.... wanneer en hoe kunnen we zoiets opzetten.

Laten we van onze woorden ook daden maken.... ff brainstormen,

Bijv.

Uitzoeken welke forums we op de hoogte gaan stellen,
Wat voor bericht gaan we overbrengen ( en wie gaat dat maken ),
Wanneer,
Hoe,
Met hoeveel,
Lijsten met deelnemers maken of niet?,
Overleggen met knmv (35000 leden),
Wat is de doelstelling,
Voor wat gaan we protesteren?,

Zijn zomaar een aantal vragen die in me opkomen... maar wellicht kunnen we iets opzetten.
Ik denk opzich dat er genoeg animo voor is... en als het er niet is hebben we het in ieder geval geprobeerd. (en is opzich ook wel lache een paar duizend motorrijders bij elkaar :+ )

Ik hoor het wel... misschien een nieuw topic openen.

groet,

Nick

Ik heb inmiddels een nieuwe topic geopend hierover.

Actie tegen verkeersbeleid overheid
 
regels zijn er toch om gebroken te worden? :9

wat het meer is, de regels an sich zijn op sich wel acceptabel, maar de manier waarop er gecontroleerd en gesjoemeld wordt met deze regels (invoeren enz) en juist WAAROM, is me hier gewoon een punt van discussie.
de beslissingen worden genomen door mensen die geen ervaring op dit gebied hebben.


lees de tegenstelling in je bericht
 
Terug
Bovenaan Onderaan