rene53
MF veteraan
nou de topicstarter heeft er blijkbaar ook niet veel zin meer in
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Meestal is het inderdaad de man die 'm de tunnel in duwt.Beetje of topic,maar wel leuk
Ik ga in Hilversum door de tunnel met mijn transporter bus, en moet daarna tegen de bult op ,in de sneeuw en het stoplicht gaat op rood,ik sta stil en kom nooit meer weg ,twee mooie meiden stappen uit en duwen mij de tunnel uit,geweldig vind ik dat
Zet je dan je bril af en kleed je je even heel snel om in een blauw-rood schaatspak?ja ik wil nog wel eens helpen als ik denk dat ik kan helpen en niet alleen maar in de weg sta. al vaker gedaan. een trekker die een halve lading strobalen was verloren midden op de rotonde, reed de file voorbij en had ook best die trekker en strobalen voorbij gekund maar dan help ik (in tegenstelling tot die tuterende zuurkijkende automobilisten) even om de balen van de weg te krijgen richting de aanhanger en de berm. of als je door de file heen rijdt op de snelweg en je ziet dat de file veroorzaakt wordt door dat mensen proberen het loopvlak van een vrachtwagen te ontwijken dat midden op de snelweg ligt na een klapband. dan stop ik even stop het verkeer even en gooi dat loopvlak even over de vangreel heen zodat de file weer kan oplossen. het is nooit gefilmd en nooit op het internet verschenen. en als ik wel van die ramptoeristen zie filmen loop ik op ze af om te vragen waarom ze niet aan het helpen zijn. ik zal wel ouderwets zijn of zo.
Nog een. The League of extraordinairy gentlemen bestaat dus echt.Ik zou niet goed weten wat dit met motorrijden te maken heeft. Ik ben nog maar sinds kort motorrijder, maar als automobilist stop ik ook gewoon om te helpen als dat kan en als ik denk dat dat nodig of nuttig is.
Mijn mooiste voorbeeld vind ik zelf nog wel die keer dat een fietser op een kruisend fietspad werd aangereden waarop de automobilist uitstapte. Niet om te helpen maar om die vent nog een paar keer hard op z’n gezicht te meppen. Daarna rijdt hij er vandoor. Ik bel 112 en stop bij die fietser en vraag of het goed gaat. Het gaat goed met hem en ik heb inmiddels de politie aan de lijn. Omdat het met de fietser goed ging ben ik toen met de politie op de carkit achter die vent aangegaan. Die reed overal door rood en veel te hard. De politie vroeg of ik er achteraan wilde gaan dus ik ook met 100 km/u door Delft. Ondertussen werden er politiewagens achteraan gestuurd dus ineens waren er meerdere politiewagens vanuit alle richtingen die het over konden nemen en kon ik m’n weg vervolgen. De man is opgepakt en een week later ben ik op het politiebureau geweest voor een getuigenverklaring die bij de aangifte van de fietser is gevoegd.
Ook een keer voor het mobiele telefonietijdperk een vrouw ‘s avonds langs de A12 met pech zien staan. Ook gestopt en ze bleek een leerling van me waar ik die avond nog les aan had gegeven (ik gaf les bij een avondopleiding in die tijd). Ik heb haar naar de eerstvolgende afrit gesleept en toen meteen maar naar haar huis in Bodegraven.
Wat het er misschien wel mee te maken heeft is dat het op de motor bijna altijd heel veel makkelijker is om op z'n minst even te polsen of er hulp nodig is, of kleine dingen te doen (omgevallen fiets oprapen of zo). Gewoon omdat je over het algemeen een motor wel stil kunt zetten zonder verkeer te blokkeren en een auto niet.Ik zou niet goed weten wat dit met motorrijden te maken heeft. Ik ben nog maar sinds kort motorrijder, maar als automobilist stop ik ook gewoon om te helpen als dat kan en als ik denk dat dat nodig of nuttig is.
Weet niet uit welk verleden jij komt, maar vroeger werd er een gele sjaal aan het stuur gebonden. Daarmee rijst de vraagt wie er in hemelsnaam, 100 jaar voor Rossi, iets geels droeg op de motor.Maar is het niet zo dat een motorrijder met pech zijn helm op een stukje afstand van de motor op de grond zet?
is niet nodig als het al zo goed als stil staat is er altijd wel iemand met genoeg verstand (vaak in een vrachtwagen) die begrijpt wat je van plan bent en alvast even op de rem trapt voordat je het vraagt. en mensen zijn net kuddedieren als de eerste het begrijpt volgt de rest, daar is geen speciale kleding voor nodig alleen duidelijke communicatie. en je voordoen als iets of iemand wat je niet bent wekt alleen maar agressie en verwarring op.Zet je dan je bril af en kleed je je even heel snel om in een blauw-rood schaatspak?
Vond het best wel superman acties.is niet nodig als het al zo goed als stil staat is er altijd wel iemand met genoeg verstand (vaak in een vrachtwagen) die begrijpt wat je van plan bent en alvast even op de rem trapt voordat je het vraagt. en mensen zijn net kuddedieren als de eerste het begrijpt volgt de rest, daar is geen speciale kleding voor nodig alleen duidelijke communicatie. en je voordoen als iets of iemand wat je niet bent wekt alleen maar agressie en verwarring op.
Als je zoiets doet, rij dan voorbij het ongeval en parkeer daar in het verlengde er van. Sta je het minst onveilig en kun je nog weg als de politie besluit dat de hele weg afgesloten moet wordenDie was ook zeker nodig. Maar nogmaals; alles stond stil, dikke file, en niemand die uberhaupt de moeite neemt om te kijken of er ernstig gewonden zijn.
Terwijl iedereen braaf staat te wachten op een weginspecteur/politie/ambulance staat de tijd niet stil voor de mensen die nog in die autos zitten.
Dat is een broodje aap verhaal. Als je weet hoe dat spul allemaal gemaakt wordt moet je het behoorlijk bont maken wil je het kunnen frituren. Kortstondige spanningspieken van een paar duizend volt moet zoiets aan kunnen. Zelfs verkeerdom monteren (+ waar de - hoort en andersom) kunnen ze hebben. En dat alles met een accuspanning tussen de 6 en 36 volt.Met startkabels en moderne auto's is het wel oppassen dat je geen enorme spanningpieken veroorzaakt waar de elektronica absoluut niet tegen kan. Het hoe, wat en waarom is via google wel te vinden.
In geval van ongeluk stop ik hoe dan ook. Maar heb het al meegemaakt dat ik in de spits onderuit gereden werd en terwijl ik nog op het asfalt lag ging het stoplicht op groen, en reed iedereen er met een grote boog omheen. Bizar is dat.Helemaal ongevaarlijk was dat niet, want van de 8 automobilisten die ik verzocht om even 112 te bellen (ik was in motorpak en wilde snel naar de slachtoffers toe) kreeg ik 7 middelvingers, 6 wilden mij omver rijden omdat het avondeten stond te wachten, en eentje belde uiteindelijk idd 112. Ook toen de hulpdiensten waren gearriveerd en de ongevalsplaats was afgesloten, heb ik diverse hulpverleners (politie, ambu) opzij zien springen om niet geraakt te worden door auto’s waarvan de bestuurders geen zin hadden om te wachten, en domweg dwars door de ongevalsplaats, en over de brokstukken heen, reden. Maar goed, je doet wat je kunt, omdat je er nu eenmaal bent en kunt helpen.
Ik heb toen ik nog Merc C-Klasse reed ook eens iemand geholpen met starten. (Niets gebeurd alles inderdaad goed gegaan)Dat is een broodje aap verhaal. Als je weet hoe dat spul allemaal gemaakt wordt moet je het behoorlijk bont maken wil je het kunnen frituren. Kortstondige spanningspieken van een paar duizend volt moet zoiets aan kunnen. Zelfs verkeerdom monteren (+ waar de - hoort en andersom) kunnen ze hebben. En dat alles met een accuspanning tussen de 6 en 36 volt.
Staat allemaal in ISO normen waar ze aan moeten voldoen.
...
Geen idee hoe dat verhaal de wereld in is geholpen, maar ik werk in dezelfde industrie, nog voordat het in de handen van de monteur komt of door een fabriek gemaakt wordt. Het ontwerpen van dit soort onderdelen zegmaar. Dit soort eisen zijn gewoon dingen waar alle elektronica in de automotive industrie aan moet voldoen. En ik heb hier op kantoor echt al vaak dat soort elektronica naar z'n limieten en eroverheen geholpen. Enige wat stuk is gegaan waren onderdelen die eigenlijk niet bedoeld waren voor de automotive industrie.Ik heb toen ik nog Merc C-Klasse reed ook eens iemand geholpen met starten. (Niets gebeurd alles inderdaad goed gegaan)
Echter toen ik dat bij een beurt vertelde kreeg ik toch echt van de werkplaats chef het dringende advies dat niet te doen.
En ja het gaat 9 van de 10 keer goed en de 10de keer zit je aan een nieuwe unit van ruim 800 eur had hij het over en ik zou niet de eerste zijn en ook niet de laatste.
Zou de officiële dealer dan ook een broodje aap vertellen? Dat lijkt mij dan weer moeilijk te geloven.
en nee ik rijd geen merc meer
Onderschat nooit wat de gemiddelde gebruiker kan stuk maken.. En ik heb hier op kantoor echt al vaak dat soort elektronica naar z'n limieten en eroverheen geholpen. Enige wat stuk is gegaan waren onderdelen die eigenlijk niet bedoeld waren voor de automotive industrie.
als het alleen daar om is hoef ik me helemaal niet om te kleden. ik zie geen reden om van MIB over te stappen naar marvel zwart past veel beter bij mij.Vond het best wel superman acties.
Dat is een broodje aap verhaal. Als je weet hoe dat spul allemaal gemaakt wordt moet je het behoorlijk bont maken wil je het kunnen frituren. Kortstondige spanningspieken van een paar duizend volt moet zoiets aan kunnen. Zelfs verkeerdom monteren (+ waar de - hoort en andersom) kunnen ze hebben. En dat alles met een accuspanning tussen de 6 en 36 volt.
Staat allemaal in ISO normen waar ze aan moeten voldoen.
In geval van ongeluk stop ik hoe dan ook. Maar heb het al meegemaakt dat ik in de spits onderuit gereden werd en terwijl ik nog op het asfalt lag ging het stoplicht op groen, en reed iedereen er met een grote boog omheen. Bizar is dat.
Lassen durf ik niet te zeggen. Dan heb je het niet over kortstondig vonkjes, maar over langere tijd hoge stromen.Kun je met die normen dan ook aan een voertuig lassen met de accu aangesloten? Zou dan alles heel moeten blijven?
Ik maak bij eigen voertuigen vrijwel nooit de accu los en is altijd goed gegaan.
Maar men zegt dat het wel moet. Misschien ook broodje aap?
Inderdaad. Maar, heel gek, dat gebeurt vrijwel nooit langs de weg, integendeel.Ja, ik vind mezelf behulpvaardig als ik toegevoegde waarde heb. Als er ergens al 5 man omheen zit dan ga ik niet nog eens erbij staan.
Inderdaad. Maar, heel gek, dat gebeurt vrijwel nooit langs de weg, integendeel.
Nee, niet iedereen. Ik zit niet op mijn telefoon te priegelen voor de filmpjes. Ik heb mijn telefoon niet eens in mijn hand.Je zegt net nog dat er misschien wel honderden auto's voorbij zijn gereden, dan is er niks geblokkeerd toch? En als er wel iets gevaarlijk is, is het wel het verkeer wat langs een ongeluk rijdt, iedereen zit op z'n lulijzer te priegelen voor de filmpjes en foto's en let niet meer op de weg.
Nee hoor, ik bedoel eigenlijk elke weg. Het gebeurt véél vaker dat mensen met een probleem te weinig hulp aangeboden krijgen dan dat ze te veel hulp aangeboden krijgen. Althans, in mijn ervaring. En hoe meer voertuig-gebaseerd de weg (i.t.t. fietspaden, stoepen etc.) hoe groter dat effect.Je bedoelt de snelweg?
Als ik op de snelwegen rijd heb ik meestal alleen oog op voertuigen die rijden, niet die stilstaan.. wil niet zeggen dat ik niet behulpvaardig ben, maar het valt mij nooit zo op. Totdat ik er langs gereden ben.
Dat is een broodje aap verhaal. Als je weet hoe dat spul allemaal gemaakt wordt moet je het behoorlijk bont maken wil je het kunnen frituren. Kortstondige spanningspieken van een paar duizend volt moet zoiets aan kunnen. Zelfs verkeerdom monteren (+ waar de - hoort en andersom) kunnen ze hebben. En dat alles met een accuspanning tussen de 6 en 36 volt.